TÜRKİYE’de bir dönem özellikle İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya gibi büyükşehirlerde esen AVM fırtınası sona erdi. Geçen yılın son günlerinde 9 AVM’nin iflas ettiği söylentilerine karşın, “İflas etmedik, süre istedik” açıklamaları yapılırken, üç yılda sadece 7 yeni AVM projesi için başvuru yapıldığı görüldü.
#Alışveriş MerkeziTürk firmaları, Fransa’nın Cannes şehrinde düzenlenen gayrimenkul fuarı MIPIM’e çıkarma yaptı. Fuar alanında kurulan İstanbul Çadırı’nda yatırım değeri 10 milyar dolar olan 30 proje tanıtılıyor. Bu projelerle hem Türkiye gayrimenkul pazarının gücü gösterilecek, hem de yatırımcı aranacak. Bugün de Bakan Murat Kurum ve Nureddin Nebati uluslarası yatırımcılarla buluşup, Türkiye’deki fırsatları anlatacak.
#FransaAVM ve perakende sektörünün önde gelen isimlerinden JLL Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş, döviz kurlarındaki artışı takiben perakendecinin AVM yatırımcısından ‘babalık’ beklediğini ancak yatırımcının da aynı baba şefkatini bankalardan bulamadığını vurguladı. Alkaş, “Uzun vadeli program yapıp devlet, yatırımcı, perakendeci ve bankalar birlikte masaya oturup, yeni bir model oluşturmalı” dedi.
#Gazetehaberleri‘Avrupa Alışveriş Merkezleri Geliştirme Raporu’nun 2018 ilk yarı yıl sonuçları açıklandı. Rapora göre, 2017 yılının ikinci yarısında eklenen metrekare büyüklüğüyle liderliğini sürdüren Türkiye, toplam AVM alanını 500 bin metrekare artırmış durumda.
#Yeni TrendAnkara’da trafiğin en yoğun olduğu ana arterlerinden biri olan Dumlupınar Bulvarı’nda(Eskişehir Yolu) yapılaşma tüm hızıyla devam ediyor. 12 kilometrelik mesafede 8 AVM’nin yer aldığı bölgede ofis-konut-AVM projeleri de peş peşe geliyor. Gelecek yıl açılacak Bilkent Şehir Hastaneleri’nin de eklenmesiyle bölgedeki trafik ve nüfus yoğunluğunun katlanması bekleniyor.
#Dumlupınar Bulvarıİstanbul Anadolu Yakası’nda Kartal Cevizli’den Avrasya Tüneli’ne uzanan 16 kilometrelik hat üzerinde yapılaşma tüm hızıyla devam ediyor. Zaten yoğun bir trafiğin yaşandığı bölgede sadece 16 kilometrede 9 AVM bulunuyor. Oteller, hastaneler, ofisler ve konutların bulunduğu hatta yakın zaman içinde Fikirtepe’deki kentsel dönüşüm projesinin tamamlanmasıyla 35 bin konutun daha eklenmesi bekleniyor.
#GazetehaberleriKocaeli'nin Dilovası ilçesi, dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü asma köprüsü olma özelliğini taşıyan Osman Gazi Köprüsüsayesinde bambaşka bir çehreye kavuşacak. İlçede arazi fiyatlarışimdiden patlarken, AVM projeleri üzerinde çalışılmaya başlandı. Projenin etrafında piknik alanları ve seyir terası da oluşturulacak. Köprünün geçtiği Dilovası'na müze, alışveriş alanları, kafeteryalar, sosyal tesisler inşa edilecek, ilçede birçok uluslararası yarışmalar düzenlenecek. DilovasıKaymakamı Hulusi Şahin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, projesayesinde İzmit Körfezi'ne bir gerdanlık takıldığını, ışıklandırılanköprünün akşamları da farklı bir güzelliğe büründüğünü söyledi. Köprüyü gören bölgelerden gün batımının muhteşem olduğunu aktaran Şahin, gelecekte fotoğraf ağırlıklı uluslararası yarışmalar düzenleyeceklerini ifade etti.
#Osman Gazi KöprüsüKocaeli'nin Dilovası ilçesi, dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü asma köprüsü olma özelliğini taşıyan Osman Gazi Köprüsü sayesinde bambaşka bir çehreye kavuşacak. İlçede arazi fiyatları şimdiden patlarken, AVM projeleri üzerinde çalışılmaya başlandı. Projenin etrafında piknik alanları ve seyir terası da oluşturulacak.
#KöprüTSKB Gayrimenkul Değerleme AŞ Kurumsal Değerleme ve Özel Projeler Departmanı Müdürü Ozan Kolcuoğlu, İstanbul'a üçüncü havalimanı ve üçüncü köprü yakınlarında yer alan bölgelerde ulaşımın çok daha kolaylaşacak olması nedeniyle daha da değerleneceğini belirterek, "Bölgede metrekare fiyatları projeler açıklanmadan önceki rakamlardan neredeyse iki katı oranında arttı" dedi. Kolcuoğlu değer artışının en çok Tayakadın mevkisinde görüldüğünü belirtiyor.
15 ülkede faaliyet gösteren Alman Ece Group’un Başkanı Alexander Otto, “Türkiye’deki ‘alışveriş merkezi mezarlığı’ tartışmasına katılmıyorum. 1000 kişiye 78 metrekare alışveriş merkezi düşüyor. Avrupa’da ise 200 metrekare. Biz iki yılda 400 milyon Euro daha yatıracağız” dedi.
Türkiye’nin en köklü markalarından YKM, ekonomik kriz nedeniyle 2009 yılı hedeflerinin yüzde 7 gerisinde kalırken 2010’da yüzde 11 büyüme planlıyor. Bir dönem yabancı marka ve fonların ortaklık için büyük ilgi gösterdiği YKM’nin Genel Müdürü Jaklin Güner, “Krize rağmen ilgi var. Taliplerle her dönem kahve içiyoruz. YKM bölgeye açılmak için çok ideal bir marka ama aile için çok kıymetli” dedi.