Güncelleme Tarihi:
Ankara’nın trafik sorunu, her geçen gün daha da büyüyor. Nüfusa göre kişi başına en çok aracın düştüğü şehir olan Ankara, özellikle son birkaç yıldır Eskişehir Yolu, İstanbul Yolu, Konya Yolu gibi ana arterlerde ve büyük ilçelerin giriş-çıkışı olabilecek noktalarda bu sorunu yaşıyor. Toplu taşımanın yeterince yaygın olmamasının yanı sıra şehirdeki plansız ve orantısız büyüme de bu sorunları daha da artırıyor.
Uzmanlar ve meslek odaları ise sorunun yeni yollar açarak çözülemeceğini savunarak, toplu taşımanın geliştirilmesi ve özendirilmesinin yanı sıra nüfus yoğunluğunun aynı bölgelerde toplanması ve çok katlı yapılaşmanın engellenmesi gerektiğini vurguluyor. Meslek odaları ve uzmanların görüşünün aksine Ankara’da konut, ofis ve AVM yoğunluğunun fazla olduğu bölgelerde her geçen gün bir başka yatırım daha yükseliyor.
YENİ PROJELER EKLENİYOR
Trafiğin ve yoğunluğun son yıllarda büyük artış gösterdiği yerlerin başında ise Eskişehir Yolu olarak bilinen Dumlupınar Bulvarı geliyor. Eskişehir Yolu’nun Konya Yolu kesişimi ile başlayan ve Yaşamkent’e kadar uzanan kısmında YDA Center, Togo Towers, Maidan, Mahall gibi yeni projeler de art arda hayata geçiriliyor. Eskişehir Yolu’nda Konya Yolu kesişimi ile Etimesgut Bağlıca kesişi arasında kalan 12 kilometrelik bölgede Next Level, Armada, Cepa, Kentpark, Gordion, Mesa Plaza, Tepe Prime ve Anse olmak üzere 8 AVM yer alıyor. Bu bölgedeki Cepa ve Kentpark AVM yan yana yer alırken Anse AVM ve Mesa Plaza AVM ise karşı karşıya bulunuyor.
ÜNİVERSİTELER DE BURADA
Öte yandan kamu kurumları, Eskişehir Yolu ve çevresine hizmet binalarını taşımaya devam ediyor. Daha önce Eskişehir Yolu’nda yer alan Diyanet İşleri Başkanlığı, Ekonomi Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığı, Sayıştay, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, ATO, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve TOBB’un yanı sıra Danıştay, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Tarım Gıda ve Hayvancılık Bakanlığı, AFAD, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Bilgi Teknolojileri Kurumu da binalarını bu bölgeye taşıdı. Eskişehir Yolu’nda kamu binalarının yanı sıra yüzbinlerce öğrencisi olan ODTÜ, Hacettepe, Bilkent, Başkent, Çankaya gibi Ankara’nın en büyük üniversiteleri de yer alıyor.
TRAFİK YÜKÜNÜ KATLAYACAK
Yeni taşınan kamu kurumları, inşaası süren AVM-konut-ofis projelerinin yanı sıra Eskişehir Yolu’na büyük bir trafik ve nüfus yoğunluğu getirmesi beklenen projelerden birisi de Bilkent Şehir Hastanesi olacak. Bünyesinde birçok hastanenin yer alacağı 3 bin 700 yataklı Bilkent Şehir Hastanesi’nin gün içinde bölgeye onbinlerce yeni nüfus getirmesi bekleniyor. Gün içinde ortalama 167 bin aracın kullandığı Eskişehir Yolu’ndaki trafik yüküne ek olarak Bilkent Şehir Hastanesi’nin birkaç yıl içinde 100 bini aracın katılacağı daha hesaplandı. Büyükşehir Belediyesi trafik kaosunun önüne geçmek için 2 ay önce Bilkent Şehir Hastaneleri çevresinde 33 kilometrelik yol yapımına başladı.
RAKAMLAR TRAFİĞE DE YANSIYOR
Nüfusu 5,3 milyon olan Ankara’da kayıtlı 1 milyon 343 bin 514 araçla beraber kentte her 4 kişiye bir otomobil düşüyor. Bu istatiktikle Türkiye’de birinci sırada yer alan Başkent’te özellikle mesai başlangıç ve bitiş saatlerinde trafik kaosu yaşanıyor. Çayyolu, Ümitköy, Yaşamkent, Yapracık gibi bölgelere seyahat etmek isteyen Ankaralı sürücüler trafiğin yoğun olduğu saatlerde Eskişehir Yolu’nda uzun kuyruklar oluşturuyor.