Kriz AVM'lerin konseptlerini değiştirdi

Güncelleme Tarihi:

Kriz AVMlerin konseptlerini değiştirdi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 15, 2009 13:31

Akın Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Akın, "Ayaklarımızın hafif yerden kalktığını görmüştük, sağlam basmaya başladık. Kriz gözümüzü açtı" dedi.

Haberin Devamı

Edip Uluslararası Gayrimenkul ve Turizm A.Ş. tarafından Bağcılar'da geçtiğimiz yıl inşaatına başlanan “212 İstanbul Power Outlet” alışveriş merkezi (AVM), kuvvetli markalar karması ile outlet özelliğini birleştirerek, “Power Outlet” konseptiyle hizmet verecek.

Edip Uluslararası Gayrimenkul'un bağlı bulunduğu Akın Holding'un Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Akın, AVM'nin bulunduğu bölgenin demografik yapısını da göz önüne alarak, halkın eğlence ve yemek yemenin yanı sıra alışveriş yapmaya da gelmesi için, daha uygun fiyatlı mallar da satan bir AVM yapılması gerektiğine inandıklarını bildirdi.

Ağustosta açılacak olan “212 İstanbul Power Outlet”in yeni konseptini perakende sektörü temsilcilerine anlatmak üzere düzenlenen toplantıda konuşan Akın, 212 İstanbul projesine çok inanarak başladıklarını belirtti.

Akın, “Bu arada kriz geldi. Kriz gelince tekrar düşünmeye başladık. Kriz bizim gözümüzü açtı. Ayaklarımızın hafif yerden kalktığını görmüştük, sağlam basmaya başladık. Demografik yapısından dolayı, halkın buraya sadece yemek yeyip eğlenmeye değil, alışveriş yapmaya gelmeleri için daha uygun fiyatlı mallar da satan alışveriş merkezi yapılması lazım geldiğine inandık” dedi.

Yaptıkları bütün enteresanlıklara, dikkat çekiciliğe rağmen ufuklarını büyüttüklerini, sadece çevre ilçelerdeki halkın dışında Bakırköy, Bebek ve Nişantaşı'ndan da müşteri çekmek için yapılması gerekenlere odaklandıklarını söyleyen Akın, “Sonunda 212 İstanbul'u 'power outlet center' yapmaya karar verdik” diye konuştu.

PROJENİN MALİYETİ 205 MİLYON EURO

212 İstanbul Power Outlet Üst Yöneticisi (CEO) Aydın Bilgin de, bir AVM'nin başarılı olması için bazı doğruları yerine getirmesi gerektiğini belirterek, bu noktada lokasyon, ulaşım ve mağaza karması faktörlerinin önemine işaret etti.

Haberin Devamı

Bilgin, 212 İstanbul'un Basın Ekspres Yolu ile Bağcılar-Halkalı üst geçidinin kesiştiği köşedeki konumuyla pek çok gelişmekte olan yerleşim alanına yakın olduğunu ifade etti.

Ulaşım konusunda ise Bilgin, Başakşehir, Halkalı, Bayrampaşa, Bahçelievler gibi yerleşim yerlerine ulaşımda önemli bir kavşak noktasında bulunan AVM'nin yakınından geçmesi planlanan bir metro projesi de bulunduğunu ifade etti.
Bilgin, mağaza karması konusunda ise müşteriyi çekecek lokomotif mağazaların önemine işaret ederek, 212 İstanbul'un Praktiker, CarrefourSA ve Media Markt gibi markaları, sinema, çocuk eğlence alanları ile bu anlamda başarılı bir örnek olduğunu kaydetti.

/images/100/0x0/55ea1ad8f018fbb8f86b8766


Proje kapsamında yer alan rezidansın inşaatının ise kriz dolayısıyla bir süre ertelendiğini ancak 2010 başında yapıma başlanmasının planlandığını dile getiren Bilgin, “Rezidans projesi ile birlikte projenin toplam maliyeti 205 milyon euro olacak. Bunun 115 milyon eurosu AVM, 90 milyon eurosu rezidans için harcanacak” diye konuştu.
Bilgin, projenin hayata geçirildiği bölgede ve ticaret alanı içinde, müşteriye bu şekilde hizmet veren başka bir yatırım bulunmadığını sözlerine ekledi.

YÜZDE 70'DEN FAZLASI KİRALANMIŞ DURUMDA

212 İstanbul'un yönetimi ve pazarlamasını yürüten AVM Amfi Partners Genel Müdürü Aydın Yurdum da, AVM'deki dükkanların yüzde 70'den fazlasının kiralanmış durumda olduğunu belirtti.

Perakende sektörünün son 3 yılda oluşan AVM arzı ile büyüme ihtiyacından kaynaklanan yatırımlar ve küresel kriz nedeniyle bir yorgunluk yaşamaya başladığını ifade eden Yurdum, son 6 ayda sektörün yatırımlara ara vererek, “gemiyi yüzdürmeye” çalıştığını kaydetti.

Yurdum, 212 İstanbul'un içinde yer aldığı bölgenin son yıllarda geçirdiği dönüşüme ilişkin bilgi verdiği konuşmasında, önde gelen perakendecilerin, bir tür kentsel dönüşümün yaşandığı bölgede kendi outlet mağazalarını açarak, buralardan önemli cirolar elde ettiklerini, ancak perakendenin gücüne destek verecek bir AVM eksikliği yaşandığını anlattı.

Bölgenin önümüzdeki 5 yıl içinde hızla konutlaşacağını ve ticaret merkezi haline geleceğini söyleyen Yurdum, halihazırda kendi mağazalarında outlet satış yapan perakendecilerin bölgeyi terk etmek zorunda kalacağını, bu noktada 212 İstanbul projesinin önem kazandığını vurguladı.

Artık perakendecilerin dahil olacakları AVM projeleri konusunda seçici davrandıklarını ve özellikle giyim perakendecilerinden, outlet mağazalara yer ayrılması yönünde talep aldıklarını belirten Yurdum, “Bu nedenle 'power outlet center' diye düşünerek, yüzde 30'a varan bir alanı outlet konsepti içinde değerlendirmek istiyoruz” dedi.

212 İSTANBUL POWER OUTLET
Verilen bilgiye göre, 56 bin metrekare arsa üzerinde yer alan 212 İstanbul Power Outlet, 230 bin metrekare kapalı alana sahip bulunuyor. Kiralanabilir alanı 70 bin metre kare olan merkezin 105 bin metre kare büyüklüğünde 3 bin 250 araç kapasiteli bir otoparkı da bulunuyor.

İnşaatına henüz başlanmamış olan rezidansın ise 40'a yakın katta, 500'ün üzerinde daireye sahip olması planlanıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!