Güncelleme Tarihi:
60 yılı geride bırakan Türkiye’nin en köklü mağazacılık markalarından YKM, 2008 yılını 408 milyon TL ciro ile kapatmışken, 2009 yılında büyümeye rağmen ekonomik kriz nedeniyle hedeflerinin yüzde 7 gerisinde kaldı. 2010 yılında yüzde 11 büyüme hedefi belirleyen YKM’nin Genel Müdürü Jaklin Güner, “2010, 2009’dan daha az çalkantılı bir yıl olacak. Büyüme planımızı gerçekleştireceğimize inanıyoruz. Ankara, İskenderun ve Malatya’da üç tane mağaza açmak için sözleşme imzaladık. Bu toplamda 8 bin metrekare büyümek demek. Bu mağazalar için 8-10 milyon dolarlık bir yatırım yapılacak. Netleşmeyen iki yerle de görüşüyoruz” dedi. 37 şehirde 11’e outlet 60 mağazası oyan YKM, 3 bin olan çalışan sayısına yeni mağazalarla 600 kişi daha ekleyecek.
2009 yılında sarece Erzurum ve Erzincan mağazaları kapattıklarını belirten Jaklin Güner, “Erzurum’da alışveriş merkezi içine taşıyacağız. Erzincan’da ise çok küçük bir metrekare olduğundan kendimizi ifade edemedik ve kapattık” dedi. Krizle birlikte outlet mağazaların performanslarının arttığına değinen Güner, outletlerde sadece seri sonu ürün satmadıklarını, bu mağazalara özel üretilmiş koleksiyonlara yer verdiklerini de söyledi.
Yabancı ilgisi kesilmedi
Bir dönem yabancı marka ve fonların ortaklık için büyük ilgi gösterdiği hatırlatılınca Güner şunları söyledi: “Krize rağmen ilgi var. Taliplerle her dönem kahve içiyoruz. İlgi devam ediyor yani. Yabancılar için YKM, bölgeye açılmak için çok cazip bir marka. Fakat aile için YKM çok kıymetli. Öyle yazındı çizildi ama asla satma noktasına gelinmedi. Fakat ilgi olur, ilgi gösterenle kahve içilir.”
Çevre ülkelere açılıyor
Yurtdışına açılma planlarıyla ilgili Jaklin Güner,Irak, Suriye, Mısır ve Tunus ile ilgilendiklerini belirtti. 2010 yılıyla birlikte çevre ülkelerde yurtdışı operasyonları yapmanın kolay olacağına değinen Güner şöyle devam etti: “İşbirliği teklifleri geliyor. Bu ülkeler ciddi fırsatlar barındırıyor. Biz 10 yıl önce Rusyayı incelemiştik. Kazakistan’ı inceleyip mesafe nedeniyle vazgeçmiştik. Şimdi Türk firmalar çere ülkelerde alışveriş merkezi (AVM) projeleri yapıyor ve Türk markaları oralara taşımaya çalışıyor. Biz onlardan çok önce o ülkelere gitmiştik. Fakat AVM projeleri kolaylaştırıcı imkanlar sunuyor. Bu fırsatları değerlendireceğiz.”
İndirim silah olarak kullanıldı net duran marka iyi iş yaptı
SEKTÖRDE çok tartışılan indirim kampanyalarıyla ilgili Jaklin Güner, şu tespitlerde bulundu: “2009’de hepimiz çok indirimler gördük. Müşteri motivasyonunu artırmak için indirim oranları silah olarak, bir araç olarak kullanılmaya çalışıldı. Bence müşteri daha çok değere odaklandı. İndirim oranlarının durduran etkisi var, ama alışverişte müşteriyi en çok etkileyen unsur ürünün fiyatıdır. Sonunda müşterinin kararında fiyat belirleyici olmakta. İndirim oranı ne olursa olsun mutlaka müşterinin beklediği fiyattan olması gerekiyor. Artık müşterilerimiz ürünü neredeyse satıcı kadar iyi tanıyor. Bine yakın markayla çalışıyoruz. Daha net bir duruş sergileyen markalar daha iyi performans gösterdi..”