‘Mezarlık’ tartışması frenlemedi, alışveriş merkezine 400 milyon Euro daha yatıracak

Güncelleme Tarihi:

‘Mezarlık’ tartışması frenlemedi, alışveriş merkezine 400 milyon Euro daha yatıracak
Oluşturulma Tarihi: Ekim 17, 2010 00:00

15 ülkede faaliyet gösteren Alman Ece Group’un Başkanı Alexander Otto, “Türkiye’deki ‘alışveriş merkezi mezarlığı’ tartışmasına katılmıyorum. 1000 kişiye 78 metrekare alışveriş merkezi düşüyor. Avrupa’da ise 200 metrekare. Biz iki yılda 400 milyon Euro daha yatıracağız” dedi.

Haberin Devamı

YABANCI ülke yatırımlarına 1996 yılında Çek Cumhuriyeti, Macaristan ve Polonya ile başlayan Ece Group, 2000 yılından bu yana Türkiye’de de faaliyet gösteriyor. Ece’nin Türkiye’deki 10’uncu yılı olması sebebiyle dünyanın 21’inci ve Almanya’nın en zengin aileleri arasında yer alan Otto ailesinin üçüncü kuşağı Alexander Otto İstanbul’u ziyaret etti. Otto, “Yönettiğimiz alışveriş merkezlerinin sayısı 2012’de 8’e ulaşacak. Her yıl bir AVM yönetimi üstlenerek, gelecek 10 yılda portföyümüzü iki katına çıkartmayı
hedefliyoruz” dedi.
750 milyon Euro
Genç ve dinamik bir ülke olan Türkiye’de yatırımlarına devam edeceklerini belirten Alexander Otto, şöyle konuştu: “Dünyada toplam 130 alışveriş merkeziyle 20 milyar Euro’luk bir ekonomik değeri yönetiyoruz. Ece Türkiye tarafından yönetilen 6 AVM’nin (Metrocity, Beylikdüzü Migros AVM, CarrefourSA Maltepe Park, Antalya Migros AVM, ANKAmall ve Espark) yıllık toplam ciroları ise 750 milyon Euro’yu buluyor. Metrekareye düşen ortalama ciro ise 3 bin 500 Euro oluyor.”
Eğlenceli AVM’ler gelecek
Otto, önümüzdeki iki yıl içerisinde açılacak olan alışveriş merkezleri için 400 milyon Euro yatırım yapacaklarını vurgulayarak, şunları söyledi: “İstanbul Marmara Park 2012 sonbaharında açılacak. Kiralama ve yönetimini üstlendiğimiz TerraCity AVM ise 2011 ilkbaharında Antalya Lara’da hizmete girecek. Önümüzdeki yıllarda gerçekleştireceğimiz alışveriş merkezlerinde eğlenceye ağırlık vermeyi planlıyoruz. Trendleri takip eden projeler olmasına hassasiyet gösteriyoruz.”
‘Mezarlık’ doğru değil
Alexander Otto, 41 ilde 236’ya ulaşan alışveriş merkezleriyle Türkiye’nin özellikle büyük şehdirlerinin bir ‘AVM mezarlığına’ dönüştüğüne yönelik eleştirileri şöyle değerlendirdi: “Halen Türkiye alışveriş merkezlerinin sayısının artması ve gelişmesi yönünde yatırımcılar için potansiyel taşıyor. Avrupa ülkeleriyle kıyasladığımızda, 1000 kişiye düşen AVM alanı alanı ortalama 200 metrekareyken, Türkiye 78 metrekareyle çok geride. Bu oranlar Türkiye’deki potansiyeli gözler önüne seriyor. Ancak, Türkiye’de özellikle yanlış yerlerde yapılan ve yanlış yönetilen alışveriş merkezleri problem olarak karşımıza çıkıyor. Bu ülkenin doğru yerlerde, iyi yönetilen ve güncel konseptlerde yapılacak olan AVM’lere ihtiyacı var.”

Haberin Devamı

Türklerle işbirliğine devam edecek

Haberin Devamı

ALMAN Ece Grubu’na ait Litvanya ve Bulgaristan’daki alışveriş merkez-lerinde Kayı Grup’la işbirliği yaptıklarını hatırlatan Alexander Otto, “Türk inşaat firmalarının yaptığı işten ve kaliteden memnunuz. Türk şirketleriyle olan işbirliğimizi dünyanın diğer ülekerindeki yatırımlarımızda daha da ileriye götürmek istiyoruz” dedi.

Arsa fiyatları yüksek

TÜRKİYE’de 2007-2008 yıllarına oranla arsa fiyatlarının daha aşağı çekildiğine dikkat çeken Alexander Otto, “Ancak yine de diğer ülkelerle kıyasladığımızda Türkiye’deki arsa fiyatlarının biraz yüksek olduğunu görüyorum. Arsa arayışında çok deyatlı değerlendirmeler yapıyoruz. AVM projeleri için hâlâ önceliğimiz İstanbul” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!