Öğretim programları çocukların neyi, neden, nasıl ve ne zaman öğrenmesi gerektiğini açıklayan metinler. Önemsiz şeyler için zaman ve para harcamamak için hazırlanırlar. Oluşturulan komisyonlar, Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin dayandığı kuramsal yapıya ve değerlere uygun olarak öğretim programlarını geliştirdiler. Programlar, genel müdürlüklere bağlı komisyonlardan Talim ve Terbiye Kurulu’na onaylanmak üzere gönderildi. Süreç görüşlerin alınması, Talim ve Terbiye Kurulu’nun incelemeleri, değişiklikler ve onaylama ile devam edecek.
#Konuk YazarYıllardır akademik makaleler yazıyor olsam da, bu yazı için bilgisayarın başına geçtiğimde fikirlerim hazır bir şekilde yazılmayı beklemiyordu. Yazmaya başladığımda, önce tutarsız cümleler yazarım ve sonra onları toparlarım. Şu anda bu satırları yazarken düşünüyor, müzik dinliyor ve klavyede on parmak yazı yazıyorum. Yaptığımı bu eylemlerimin eğitim bilimindeki kavramsal karşılığı bilişsel, duyuşsal ve psikomotor öğrenmeler.
#Konuk YazarYeni Şafak gazetesi çalışanı, sanat fotoğrafçısı Mustafa Cambaz, darbe girişimi gecesinde Çengelköy’de askerlerin açtığı ateş sonucu yaşamını yitirdi. Ülkesindeki demokrasiyi korumak için sokağa çıkan Cambaz, yıllardır Türk vatandaşı olmak için uğraşıyordu.
#Sivil DirenişBAYBURT ÜNİVERSİTESİNİN YANISIRA BAŞBAKANLIK ATATÜRK KÜLTÜR, DİL TARİH YÜKSEK KURUMU ATATÜRK KÜLTÜR MERKEZİ BAŞKANLIĞI, BİRLEŞMİŞ MİLLETLER EĞİTİM, BİLİM VE KÜLTÜR KURUMU UNESCO TÜRKİYE MİLLİ KOMİSYONUNUN PAYDAŞ OLDUĞU SEMPOZYUM 7 OTURUM ŞEKLİNDE GERÇEKLEŞTİ. OTURUMLARDA TOPLAM 23 TEBLİĞ SUNULDU.
BİRİNCİSİ 2012 yılında Bülent Ecevit Üniversitesi’nin ev sahipliğinde Zonguldak’ta düzenlenen Uluslararası Türk ve Dünya Edebiyatları Arasında Etkileşimler konulu sempozyumun ikincisi 8-10 Mayıs 2014 tarihlerinde Bülent Ecevit Üniversitesi ve Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı işbirliğinde yine Zonguldak’ta gerçekleştiriliyor.