Bünyesinde Türkiye’nin köklü gıda markası Kemal Kükrer’in yanı sıra Bizim Mutfak’ı bulunduran Japon Ajinomoto Grubu, yıldız ülkeler arasında gördüğü Türkiye’yi üretim üssü yapacak. Ajinomoto global pazarlardaki gücünü kullanarak Kemal Kükrer markasıyla sirke, turşu ve şalgam suyu gibi ürünleri de dünyaya açacak.
#TurşuTürkiye’de 11 milyondan fazla kadın, ev işleri ve çocuk bakımı nedeniyle iş gücünün dışında kalıyor. Oysaki devletin, şirketlerin sağlayacağı kreş imkanları, esnek ve part-time çalışma modelleri, sadece annelere değil babalara da verilecek ebeveynlik izinleriyle daha çok kadını iş hayatında tutmak mümkün.
#Çalışan AnneHürriyet Ankara’nın, üniversitelerle kenti buluşturan “Ankademi: Şehir ve üniversite” yazı dizisinin 10’uncu oturum adresi Başkent Üniversitesi oldu. Eskişehir Yolu üzerindeki hızlı gelişmeyle birlikte trafik sorununa dikkat çeken Rektör Ali Haberal, “Bu yoğun trafik sorununun çözümünde toplu taşımanın ön planda tutulması gerekir” dedi.
#AnkademiKRİSTAL Yağları, hizmet verdiği sektörlerde öncü kimliğiyle tanınan Lucien Arkas’ın da yönetime dahil olması ile birlikte yatırımlarını artırıyor. Firmanın yatırımları arasında, Ayvalık’taki üretim tesisinin yenilenip modernleşmesi ve üretim kapasitesinin artırılması da var.
1.1 milyar TL’lik hacme ulaşan dondurma sektöründe, 2012 yaz sezonu yeni tat ve karışımlarla açıldı. Kabak, ekmek kadayıfı, baklavanın ardından bu yıl da dondurmayı kazandibi, sakızlı muhalebi, supangle gibi sütlü tatlılarla buluşturan firmalar, vanilyayla çileği, fıstıkla da çikolatayı tek çubukta birleştirdi.
Unilever’in 27 milyar Euro’luk satın almasını yöneten Tedarik Grubu Başkanı Marc Engel, Türkiye’de çalıştıkları 3 bin tedarikçiden 650 milyon Euro’luk alım yaptıklarını belirtti. Engel, tedarikçilere dış pazar desteği verdiklerini, iki ambalaj yatırımcısını Türkiye’ye çektiklerini vurguladı.
Türkiye'nin önemli meyve suyu fabrikalarından olan, yılda ortalama 150 bin ton meyve-sebze işleyen Aroma'nın Genel Müdürü Mahmut Atom Duruk, ihracatta yaşanan daralmaya rağmen, genel satışlarda büyük bir düşüş beklemediklerini, ancak kriz söylentilerinin, tüketicileri krizin kendisinden daha fazla etkileyebileceğini söyledi.