Resul diyecektir ki, 'Ey Rabbim! Şu benim ümmetim, bu Kur'an'ı hayatın dışına itilmiş, terk edilmiş bir halde tuttu. (Furkan,30) ‘Kur'an'daki İslam’ ve ‘İslam Nasıl Yozlaştırıldı’ kitaplarımızdan rahatsızlıklarını yazı dizileriyle dile getirenler, farkında olarak veya olmayarak, Kur'an'ı dışlayanlar zümresinin elemaları arasında yer aldıklarını göstermişlerdir. Kur'an, dinin biricik dayanağı olan vahyi kitap diye de andığına göre, Kur'an-ı dışlayanlara ‘kitapsız din arayanlar’da diyebiliriz. Allah'ın zaman ve mekân üstü dinini, belli bir devrin ve coğrafyanın örf talanına mâruz bırakarak insanlığı akılcı dinden soğutanlar ve bu zulme katılmayanları ‘dinde reform’ yapmakla suçlayanlar Furkan Suresi 30. ayetin gündeme getirdiği şikâyetten nasıl bir savunma yaparak kurtulacaklardır? Kur'an, daha ikinci sayfasında kendisini, ‘çelişme, tutarsızlık ve kuşkudan arınmış kitap’ olarak anmaktadır. (Bakara, 2) Kur'an'ı dışlayanların dayandıkları Emevî kaynaklı rivayetler ise bir çelişme ve tutarsızlık yığınıdır. Bunların birinin ak dediğine bir başkası kara diyebilmektedir. Kur'an'ı dışlayanlar bu rivayet malzemesinden naklettileri sözlerin hemen arkasından şunu söylemek ihtiyacını duyarlar: Bu rivayetler, falancaya göre sahihtir. Ama işin esasını bilenler bilirler ki, o rivayetler filancaya göre de sakattır. Yani, bu rivayetler malzemesinin eline düşen bir kavramın, yerine oturması ebediyen mümkün değildir. Bu malzemenin ortaya koyduğu bilgi, zannî yani sanıya dayalı bilgidir. Zannî bilgi ile helâl-haram hükmü verilemeyeceği ise tartışmasızdır. ‘Çelişme ve tutarsızlıktan uzak’ bir kitabın dini, zanna teslim edilemez. Geleneksel-Kur’an dışı-Emevî İslamı’nın ihtilaflar arenasında birilerinin ‘sika’ (güvenilir kişi) dediğine başka birileri ‘gayru sika’ (güvenilmez kişi) diyebilmektedir. Düşünülsün ki, İslam'ın inanç ilkelerini, el-Fıkhul Ekber ile kitaplaştıran ilk kişi olan İmamı Âzam (ölm. 150/767), kendisinden yüz altı yıl sonra ölmüş Buharî (ölm. 256/869) tarafından ‘gayru sika’ (güvenilmez kişi) olarak tescçil edilebilmektedir. (Konunun dayrıntıları ve kaynakları için Kur'an'daki İslam kitabımıza bakınız). Buharî, eserinde İmamı Âzam’dan tek söz rivayet etmemektedir. Çünkü Buharî için İmamı Âzam, ‘güvenilmez adam’dır. Peki, kendisinin ‘güvenilir’ olduğunun kanıtı nedir? Cebrail7in tanıklığı mı? Tarihin tanıklığı ise, İmamı Âzam, Buharî’yi çok gerilerde bırakır. Rivayetler konusunda İmamı Âzam da gayru sika ise vay halimize! Şöyle veya böyle, bütün bunlardan bize ne? Biz, tartışmalar üstü bir kaynağa sahip değil miyiz? 604 sayfalık bu kaynak kendisini ‘bütün ayrıntıları veren kitap’ olarak tanıtmıyor mu? Evet, evet! O halde bizim derdimiz ne? Peygamber evladının katili Emevî’nin önümüze yığdığı rivayetleri din yapacağız diye Kur’an’la bu kavga, bu çelişme niye ve niçin? Kur'an'ı dışlama iştahlarını tatmin için Kur'an'daki İslam'a sataşanların tüm sermayeleri, bu ihtilaflar malzemesi ve bolca kullandıkları aforozdur. Dışlama tutkuları onları bakar–görmez hale getirmiştir. ‘Kur’andaki İslam’dan rahatsız olan bahtsızlara, bir eğitimci olarak şunu söyleyeceğiz: Benîisrail ve Emevî uydurmalarına harcadığınız zamanı Allah'ın kitabını okumaya harcasaydınız, bu hallere düşmezdiniz. Sizin sergilediğiniz kaosa bakarak Kur'an dinine sırt dönen memleket evlatlarını gördükçe içim sızlıyor. Ben onları Kur'an'a döndürmeye uğraşırken siz de bir yandan bana sövmeye, bir yandan da İslam düşmanı Evangelistlere uşaklığa devam edin. Allah müstahakınızı elbette verecektir!","author": [{"@type": "Person", "name": "Yaşar Nuri Öztürk", "url": "https://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/yasar-nuri-ozturk/"}],"publisher": {"@type": "Organization","name":"hurriyet.com.tr","logo": {"@type": "ImageObject","url": "https://image.hurimg.com/i/hurriyet/100/0x0/590c24950f25442978242248.jpg","width": 230,"height": 60}}}