PaylaÅŸ
BaÅŸÂlıÂğı, "Kur'an'dan raÂhatÂsız mı oluÂyorÂsuÂnuz?" veÂya "Kur'an'a raÄŸÂmen din mi?" ÅŸekÂlinÂde atÂmaÂyı da düÂşünÂdüm. ÇünÂkü Kur'anÂsız Ä°sÂlam araÂyıÂşı içiÂne giÂrenÂleÂrin en çok raÂhatÂsız olÂdukÂlaÂrı ve diÂni süÂrekÂli karÂşıÂsıÂna dikÂtikÂleÂri kaynak, Kur'an-ı KeÂrim'dir.
Â
Kur'anÂsız Ä°sÂlam araÂyışÂlaÂrıÂnın, MuÂhamÂmed ümÂmeÂtiÂnin peÂriÂÅŸanÂlıÂğınÂda teÂmel seÂbeÂbi oluÅŸÂtuÂraÂcaÂğı, biÂzim veÂya birÂbirÂleÂriÂnin yoÂruÂmu, sezÂgiÂsi deÂÄŸilÂdir. Kur'an, kenÂdiÂsiÂni tebÂliÄŸ eden peyÂgamÂbeÂrin, AlÂlah huÂzuÂrunÂda ümÂmeÂtinÂden ÅŸikâyetini veÂrirÂken ÅŸuÂnu söyÂlüÂyor:
"ReÂsul diÂyeÂcekÂtir ki, 'Ey RabÂbim! Åžu beÂnim ümÂmeÂtim, bu Kur'an'ı haÂyaÂtın dıÂşıÂna itilÂmiÅŸ, terk edilÂmiÅŸ bir halÂde tutÂtu." (FurÂkan,30)
‘Kur'an'daÂki Ä°sÂlam’ ve ‘İslam Nasıl YozlaÅŸtırıldı’ kitaplarımızdan raÂhatÂsızÂlıkÂlaÂrıÂnı yaÂzı diÂziÂleÂriyÂle diÂle geÂtiÂrenÂler, farÂkınÂda olaÂrak veÂya olÂmaÂyaÂrak, "Kur'an'ı dışÂlaÂyanÂlar zümÂreÂsi"nin eleÂmaÂlaÂrı araÂsıÂnda yer aldıklarını göstermiÅŸlerdir.
Kur'an, diÂnin biÂriÂcik daÂyaÂnaÂğı olan vahÂyi "kiÂtap" diÂye de anÂdıÂğıÂna göÂre, Kur'an-ı dışÂlaÂyanÂlaÂra ‘kiÂtapÂsız din araÂyanÂlar’da diÂyeÂbiÂliÂriz. AlÂlah'ın zaÂman ve mekân üsÂtü diÂniÂni, belÂli bir devÂrin ve coÄŸÂrafÂyaÂnın örf taÂlaÂnıÂna mâÂruz bıÂraÂkaÂrak inÂsanÂlıÂğı akılcı diÂnden soÂÄŸuÂtanÂlar ve bu zulÂme kaÂtılÂmaÂyanÂlaÂrı ‘dinde reform’ yapmakla suçÂlaÂyanÂlar FurÂkan SuÂreÂsi 30. ayeÂtin günÂdeÂme geÂtirÂdiÂÄŸi ÅŸikâyetten naÂsıl bir saÂvunÂma yaÂpaÂrak kurÂtuÂlaÂcakÂlarÂdır?
Kur'an, daÂha ikinÂci sayÂfaÂsınÂda kenÂdiÂsiÂni, ‘çeÂliÅŸÂme, tuÂtarÂsızÂlık ve kuÅŸÂkuÂdan arınÂmış kiÂtap’ olaÂrak anÂmakÂtaÂdır. (BaÂkaÂra, 2) Kur'an'ı dışÂlaÂyanÂlaÂrın daÂyanÂdıkÂlaÂrı Emevî kaynaklı riÂvaÂyetÂler ise bir çeÂliÅŸÂme ve tuÂtarÂsızÂlık yıÂğıÂnıdır. BunÂlaÂrın biÂriÂnin ak deÂdiÂÄŸiÂne bir baÅŸÂkaÂsı kaÂra diÂyeÂbilÂmekÂteÂdir.
Kur'an'ı dışÂlaÂyanÂlar bu rivayet malzemesinden nakÂletÂtiÂleÂri sözlerin heÂmen arÂkaÂsınÂdan ÅŸuÂnu söyÂleÂmek ihÂtiÂyaÂcıÂnı duÂyarÂlar: "Bu riÂvaÂyetÂler, faÂlanÂcaÂya göÂre saÂhihÂtir."
Ama iÅŸin esaÂsıÂnı biÂlenÂler biÂlirÂler ki, o riÂvaÂyetÂler fiÂlanÂcaÂya göÂre de saÂkatÂtır. YaÂni, bu "riÂvaÂyetÂler malÂzeÂmeÂsi"nin eliÂne düÂÅŸen bir kavÂraÂmın, yeÂriÂne oturÂmaÂsı ebediÂyen mümÂkün deÂÄŸilÂdir. Bu malÂzeÂmeÂnin orÂtaÂya koyÂduÂÄŸu bilÂgi, zannî yaÂni saÂnıÂya daÂyaÂlı bilÂgiÂdir. "Zannî" bilÂgi ile helâl-haÂram hükÂmü veÂriÂleÂmeÂyeÂceÂÄŸi ise tarÂtışÂmaÂsızÂdır.
‘ÇeÂliÅŸÂmeÂve tuÂtarÂsızÂlıkÂtan uzak’ bir kiÂtaÂbın diÂni, zanÂna tesÂlim ediÂleÂmez.
Geleneksel-Kur’an dışı-Emevî Ä°slamı’nın ihÂtiÂlafÂlar areÂnaÂsınÂda biÂriÂleÂriÂnin ‘siÂka’ (güÂveÂniÂlir kiÂÅŸi) deÂdiÂÄŸiÂne baÅŸÂka biÂriÂleÂri ‘gayÂru siÂka’ (güÂveÂnilÂmez kiÂÅŸi) diÂyeÂbilÂmekÂteÂdir. DüÂşüÂnülÂsün ki, Ä°sÂlam'ınÂinanç ilkelerini, el-FıkÂhul EkÂber ile kiÂtapÂlaÅŸÂtıÂran ilk kiÂÅŸi olan Ä°maÂmı Âzam (ölm. 150/767), kenÂdiÂsinÂden yüz alÂtı yıl sonÂra ölÂmüş Buharî (ölm. 256/869) taÂraÂfınÂdan ‘gayÂru siÂka’ (güÂveÂnilÂmez kiÂÅŸi) olaÂrak tescçil ediÂleÂbilÂmekÂteÂdir. (KoÂnuÂnun dayrıntıları ve kayÂnakÂlaÂrı için Kur'an'daÂki Ä°sÂlam kiÂtaÂbıÂmıza baÂkıÂnız).
Buharî, eserinde İmamı Âzam’dan tek söz rivayet etmemektedir. Çünkü Buharî için İmamı Âzam, ‘güvenilmez adam’dır.
Peki, kendisinin ‘güvenilir’ olduğunun kanıtı nedir? Cebrail7in tanıklığı mı? Tarihin tanıklığı ise, İmamı Âzam, Buharî’yi çok gerilerde bırakır.
RiÂvaÂyetÂler koÂnuÂsunÂda Ä°maÂmı Âzam da "gayÂru siÂka" ise vay haÂliÂmiÂze!
Şöyle veya böyle, bütün bunlardan bize ne? Biz, tartışmalar üstü bir kaynağa sahip değil miyiz? 604 sayfalık bu kaynak kendisini ‘bütün ayrıntıları veren kitap’ olarak tanıtmıyor mu?
Evet, evet! O halde bizim derdimiz ne? Peygamber evladının katili Emevî’nin önümüze yığdığı rivayetleri din yapacağız diye Kur’an’la bu kavga, bu çelişme niye ve niçin?
Kur'an'ı dışÂlaÂma iÅŸÂtahÂlaÂrıÂnı tatÂmin için Kur'an'daÂki Ä°sÂlam'a saÂtaÂÅŸanÂlaÂrın tüm serÂmaÂyeÂleÂri, bu ihÂtiÂlafÂlar malÂzeÂmeÂsi ve bolÂca kulÂlanÂdıkÂlaÂrı afoÂrozÂdur. DışÂlaÂma tutÂkuÂlaÂrı onÂlaÂrı baÂkar–görÂmez haÂleÂgeÂtirÂmiÅŸÂtir.
‘Kur’andaki İslam’dan rahatsız olan bahtsızlara, bir eğitimci olarak şunu söyleyeceğiz:
Benîisrail ve Emevî uyÂdurÂmaÂlaÂrıÂna harÂcaÂdıÂğıÂnız zaÂmaÂnı AlÂlah'ın kiÂtaÂbıÂnı okuÂmaÂya harÂcaÂsayÂdıÂnız, bu halÂleÂre düşÂmezÂdiÂniz. SiÂzin serÂgiÂleÂdiÂÄŸiÂniz kaÂoÂsa baÂkaÂrak Kur'an diÂniÂne sırt döÂnen memÂleÂket evÂlatÂlaÂrıÂnı görÂdükÂçe içim sızÂlıÂyor.
Ben onÂlaÂrı Kur'an'a dönÂdürÂmeÂye uÄŸÂraÂşırÂken siz de bir yandan bana sövÂmeÂye, bir yandan da Ä°slam düşmanı Evangelistlere uÅŸaklığa deÂvam edin.
AlÂlah müstahakınızı elÂbetÂte veÂreÂcekÂtir!
Â
PaylaÅŸ