Akçaylı Münevver Işık (41), köpeğini gezdirmek için sık sık Leman Akpınar Parkı’na gelenlerden. Münevver Hanım, tuvaletler sayesinde kedi ve köpek dışkılarının ya da idrarlarının çevreyi kirletmesinin bir ölçüde önleneceğini düşünüyor: "Özellikle bazı köpek sahiplerinin, parklara gezdirmeye çıkardığı köpeklerinin yaptıkları dışkıları olduğu yerde bırakması, kavgaya kadar varan tartışmalara neden oluyordu. Tuvaletler sayesinde bu sorun bir ölçüde ortadan kalkacak."
Bir başka Akçaylı, Yeliz Çimen (26), Akçay’ın turistik bir tatil beldesi olduğunu vurguluyor ve belediyenin bu çağdaş uygulamasını belde genelinde yaygınlaştırmasını istediğini söylüyor.
VATANDAŞ MEMNUN YAYGINLAŞTIRACAĞIZ
CHP’li Belediye Başkanı Cahit İnceoğlu, "Sahilde gezenler, parklarda oturanlar kedi ve köpek pisliklerinden şikayet ediyordu. Biz de Leman Akpınar Parkı’na, deneme amacıyla kedi köpek tuvaletleri koyduk. Olumlu tepkiler aldık. Faydalı bir şey yaptığımızı düşünüyoruz ve vatandaş da memnun. Kedi köpek tuvaletlerini başka park ve alanlarda da kurarak, yaygınlaştırmayı planlıyoruz. Kedi köpek sahiplerinin de bu konuya duyarlı olmaları gerekir. Hayvanlarla birlikte yaşamayı öğrenmek zorundayız" diyor.
Pet mücevherlerinden köpeklerin giyeceği haute couture giysilere, parfümlerden kedilerin oynayacağı oyuncaklara kadar petlerle ilgili her tür ürün, bu özel günlerde düzenlenen fuarda tanıtılıyor. Defileler ve tasarım yarışmaları ile New York Pet Moda Haftası çok renkli bir organizasyon. Düzenleyenler, giysi modasını düşünemeyecek kadar aciz durumdaki bir çok hayvan için de 2006’daki ilk organizasyonda New York Belediye Başkanı’nın kurduğu hayvanlar fonuna da 15 bin dolar bağışta bulundu.
TASARIMCILARI ÇEKİYORLAR
New York Pet Moda Haftası ilk kez geçen yıl 19-20 Ağustos’ta New York’un ünlü iş merkezi Manhattan’da düzenlendi. 48 bin metrekarelik alanda 124 stand kuruldu; fuar, sempozyum, defileler ve bir çok etkinliği dünyanın çeşitli ülkelerinden 1500 kişi seyretti. Bu yılki fuar ise 18-19 Ağustos’ta yapıldı. Fuarın amacı tüm pet ürünleri markalarını perakendeciler ve tüketicilerle buluşturmak. Bu konuda son yıllarda şaşırtıcı kadar fazla sayıda marka ortaya çıktı. Bu markalar mücevherat, aksesuvar, tasma, oyuncak, yiyecek, yatak, parfüm, tımar ürünleri, sağlık ürünleri ve ev hayvanları ile ilgili her çeşit özel ürün yer alıyor. Pet Moda Haftası fuar yönünün ötesinde bir tasarımcı platformu olmayı da hedefliyor. Tasarımcıları pet endüstrisinde yeni ürünler ve yeni fikirler üretmeye teşvik etmek için tasarım ödülleri de veriliyor.
MÜZİKAL FUARA SPONSOR
Ama durum bunun tam tersiymiş: "Sokağa çıkarılan hayvanlar çabuk kirleniyor. Çamurlanıyor. Sahipleri günlük koşuşturma içinde her gün tüylerini fırçalamak için zaman ayıramayınca geriye tek yol kalıyor o da banyo yaptırmak. Çoğu köpek sahibi de ayda en az bir kez, banyo için kuaförün yolunu tutuyor. Sık banyo aslında hayvanın doğasına aykırı. Koruyucu yağ tabakası tahriş oluyor."
Köpekler her gün fırçalanmazlarsa tüyleri çabuk keçeleniyor. Keçelenme ise banyoyu güçleştiriyor. Yaka, köpek sahiplerine mutlaka her gün fırçalama için zaman ayırmalarını öneriyor.
Fırçalama yıkarken ve kuruturken de çok dikkat edilmesi gereken bir konu. Yaka, iyi yıkanmayan ve nemli bırakılan köpeklerin kısa zamanda yeniden kokmaya başladığına dikkat çekiyor: "Kedi ve köpeklerin kokmasını önlemek için yediklerini takip etmek ve özen göstermek de şart. Bazı mamalar kokuya yol açabilir. Egzamaları tetikler. Genelde tavuklu mamalar köpeklerde alerjik etki yapıyor. Ayırca çok kötü kokular karaciğerindeki sorunun habercisi de olabilir."
Köpeklerin, kedilerin bağlanmadığı, özgürce dolaştığı Ulus’daki salonunda kendi yetiştirdiği 4 personelle çalışan Yaka, "Burayı ikinci evleri gibi görmelerini istiyoruz" diyor. Texas Grooming School’da 6 ay eğitim alan, Amerikan ve Avrupa köpek kuaförleri birliği üyesi Yaka, kedi ve köpekleri güzelleştirmenin 19’uncu yüzyılda mesleğe dönüştüğünü söylüyor: "Yaptığımız güzelleştirmekten ibaret değil. Sağlıkları için de gerekli temizliğin yapılması şart."
Sağa dönüp Performance şirketine gidecekseniz, Paspas’ın üzerinden atlamak zorundasınız. Mind ise içeride çok sevdiği camekanın kenarına kıvrılmış. Mind, Share ve Paspas, Performance planlama ve satın alma şirketinin kedileri. Çalışanlar akşamları plazayı terk ediyor, onlar asla! Toplantılara giriyor, komşu şirketleri ziyarete gidiyorlar. Onlar 16. katın gerçek sahipleri.
Performance’ın kedi seven şirket olarak nam salması, 2004’te sokakta buldukları yavru iki kardeşi şirkete getirmeleriyle başladı. O zamanlar şirketin adı Mindshare olduğu için, yavruların isimlerini Mind ve Share koydular. Damlalıkla süt vererek besledikleri iki kardeşten Share ölmek üzereydi. Ama gördükleri bakım sayesinde ikisi de kısa zamanda toparlandı. Geçtiğimiz sene aralarına Paspas katıldı. O da sokakta tek başınayken Performance’ta yaşamaya başladı.
Ofiste çalışan herkes, burayı evi gibi gören kedilerin her türlü ihtiyacıyla ilgileniyor. Yemeklerini aynı yerde yiyor, tuvaletlerini asla kumlarından başka yere yapmıyorlar. Performance’ta proje yöneticisi olarak çalışan Alper Alkaya, "Akşam çıkarken onları kilitlemiyoruz" diyor. "Sabaha kadar diledikleri gibi ofiste dolaşıyorlar. Bugüne kadar hiç büyük zarar vermediler. Sadece bir dönem data kablolarını koparıyorlardı. Biz de kabloları kedilerin ulaşamayacağı hale getirdik. Bazen de koltuk veya halılarda tırmık izleri olabiliyor."
TOPLANTIDA BİR KEDİ