Hande Can

Bodrum sezona hazır mı?

2 Mayıs 2023
Daha Bodrum çok bilinmezken, mıcırlı asfalt yollar üzerinde 12-13 saat süren otobüs yolculuğu sonrası Bodrum’un o harika deniziyle göz göze gelebildiğiniz zamanlarda, her mayıs ayında gittiğimiz devre mülkümüz vardı.

Anneannemin yanında muhakkak şoför koltuğunun arkasında muavinle sohbetlerini dinleyerek ve yine anneannemin dizinde uyuyarak ulaşırdım Bodrum’a.

İlk platonik aşkımı orada tanıdım mesela. Kenan... Muhtemelen ben 6-7 yaşlarımdayken o da herhalde 20’lerindeydi. Arkasından öyleeee bakardım alık alık.

Annemler kaldıramazdı yerimden beni, onun dönüşünü bekleyeceğim diye. O kadar eskiye dayanır benim Bodrum’a olan sevdam.

Son derece bakirdi o zamanlar. Öyle sosyetik plajlar yoktu. Halk plajları vardı, en güzeli Karaincir’di. Ne güzeldi o zamanlar Bodrum.

Lüks kavramı şimdiden çok farklıydı.

Boşuna dünyanın sayılı destinasyonlarından biri olmadı Bodrum. Evrildi. Kalabalıklaştı. Dünyanın en güzel yarım adalarından biri oldu.

Şimdi devre mülkler değil sınırsız seçenekle lüksün otantiklikle buluştuğu birçok otel var. Bu yüzden dünyaca ünlü isimlerin ve oligarkların tercih ettiği yerlerden biri haline gelmeyi başardı. Bana hep soruyorlar; “Bodrum’da nereye gidelim?”, “Hangi otel güzel?” vs diye. Benim buna cevabım farklı.

Çünkü benim artık lüks otellere bakışım değişti. Öncelikle hem mimari projesinde, hem restoranında sürdürülebilirlik adına ne yapmış ona bakıyorum.

Yazının Devamını Oku

Güzellik kaygısı ‘tektip’ prototip kadınlar yarattı

25 Nisan 2023
Güzellik algısı, biz kadınların hem en güçlü silahı hem de en büyük düşmanı aslında.

Özellikle iyi fizikli, sağlıklı ve toplum standartlarına göre “güzel” denilebilecek ya da gerçekten “çok güzel” tanımının kendisini simgeleyen kadınların yaş almayı kabul etmesi, psikolojik olarak gerçekten hiç kolay değil.
Saçlara düşmeye başlayan aklar, sarkmaya başlayan yüzler, çıkmaya başlayan karınlar, “Su içsem yaramaya başladı” demeler, bitmek tükenmek bilmeyen ödemler, gençlik sembolünün gizli silahı popoların yer çekimine karşı koyamamaya başlaması...
Liste uzar da gider. Bunun üzerine hormonlar da eklenince aklımızı oynatmaya başlamayalım da ne yapalım değil mi?
Bunlara bir de toplumsal baskıyı ekleyelim, sonuç ne olur?
Şu an her yerde gördüğümüz, karakteristik özellikleri yok olmuş, birbirine tıpatıp benzeyen kadınlar...
Bazen kendimi Wachowski Kardeşler’in epik filmi “Matrix”teymişim gibi hissediyorum. Birbirinin aynısı olan kadınlar, Ajan Smith gibi her yerden çıkıyorlar. Bazen kim kim, ayırt etmem mümkün olmuyor.
Herkes birbirine mi benziyor yoksa ben mi deliriyorum, günler geçtikçe anlamak zorlaşıyor. Altına ve üstüne sosis yerleştirmişsin gibi gözüken dudaklar, aynı tornadan çıkmış burunlar, aynı kaslı karınlar, aynı yastıklaşmış yüzler, aynı makyajlar, aynı saçlar, aynı kıyafetler, aynı çantalar...

Yazının Devamını Oku

De-influencing trendi düzeni değiştirecek mi?

18 Nisan 2023
Gücünü tüketimden alan sosyal medya, takip edilen kişilerin ne yediği, ne içtiği, ne giydiği, kullandığı ürünleri, yaşam biçimi üzerine kurulmuş bir sistem.

Pazarlama dünyası son yıllardaki en önemli satışlarını bu güç üzerine kurgulamaya başladığından beri instagram, mega influencer’lardan, macro influencer’lara kadar zaman içinde pazar yerine döndü.
Yurt dışında yapılan araştırmalar gösteriyor ki genel nüfusun yüzde 26’sı etkileyici kişinin önerdiği bir şeyi satın alıyorken, Z kuşağının sadece yüzde 44’ü etkileyicinin önerdiğini satın alıyor.
Tüketim toplumu bu düzenden de sıkıldı ve bu çılgınlığı bir nebze olsun azalmak adına TikTok’ta “de-influencing” akımını ortaya çıkardı ve çok kısa bir süre içinde trend patlaması oldu.
İşin ilginç ve ironik tarafı ise bu akımı ortaya çıkaran son yıllarda pazarlama sektörünün hedef kitlesi olan Z kuşağı.
Kafamızda büyük bir soru işareti olarak duran sosyal medya nereye evrilecek sorusunun cevabı buysa, markalar için ciddi bir tehlike söz konusu.
Tasarrufu önlemek ve aşırı tüketimi eleştirmek için takipçilerine ne almamaları gerektiğini söyleyen paylaşımlar rekor kırıyorsa, etkileyici kişiler çıkıp “sizi etkilemek için buradayım bu ürün abartıldığı gibi değil, aslında pek de bir işe yaramıyor” ya da “sizi etkilemek için buradayım, bu ürünü bu paraya almanıza gerek yok, aynı içeriği çok daha ucuza bu ürün de yapıyor” gibi #deinfluencing hashtag’i ile yapılan paylaşımlar çok ciddi izlenme rekorları kırıyorsa, ‘influencer pazarlamanın sonu geliyor mu’ diye düşünmeden edemiyor insan.
Haliyle bu da sektörde ciddi bir tedirginlik ortamı yaratıyor.

Yazının Devamını Oku

Çağın hastalığı ‘tüketim kültürü’ mutluluk getiriyor mu?

11 Nisan 2023
Fikirlerine çok güvendiğim Boğaziçi Üniversitesi öğretim üyesi Petek Göker, geçenlerde sosyolog Richard Ryan ve Tim Kasser tarafından incelenen “tüketimciliğin etkileri” raporundan bir bölüm paylaştı.


20 yılı kapsayan çalışmaların sonucuna göre tüketime en yatkın olanları şöyle tanımlıyorlar: “Zenginliğe, imajına, sosyal statüsüne ve diğer çeşitli maddi değerlere öncelik veren insanlar, dostluk, memnuniyet, deneyim kalitesi, başkalarını önemseme, toplumla, çevreyle ilgili aidiyet ve sorumluluk duygusu gibi yaşamın temel değerlerini vurgulayanlara göre hayatlarından daha az memnun.”
Hayatımın en mutsuz dönemlerinde kendimi alışverişe vurmuş ve bu sarmaldan yıllar sonra çıkabilmeyi başarabilmiştim. Çevrenizde deli gibi alışveriş yapan birini görüp takip edip ve içten içe hasetleniyorsanız, “Neden onda var, bende yok” diye üzülüp boşuna kendinizi kötü hissetmeyin.
Bilin ki alınanların arkasında çok ciddi bir mutsuzluk ve büyük bir boşluk yatıyor. Ben onlara üzgün ruh gözüyle bakıyorum.
Daha çok doğada vakit geçirip hayvanlarla iletişim içinde olun.
Sevdiklerinizle kaliteli vakit geçirip son derece sade bir hayat düzenine geçip bunlarla ruhunuzu beslediğinizde nasıl da huzura erdiğinizi fark edebilirsiniz.

Yazının Devamını Oku

Yeni saat modelleri

4 Nisan 2023
Geçen günlerde gerçekleşen dünyanın en önemli saat fuarı Watches & Wonders 2023’te Cartier ve diğer birçok marka yeni saat modellerini lanse etti. Santos, Panthere, Tank, Baignoire gibi ikonik saat modelleriyle efsaneleşmiş Cartier, 1912 yılında tasarladığı Baignoire modelinin güncellenmiş yeni haliyle yeniden doğdu.

Oval içinde hatları, bilezik gibi duran bilek kayışı, zarafetiyle bir saatten daha fazlası olmuş.

Birçok kişi için saat statü sembolüdür.

Tasarımına bakmadan, sadece olması gerektiği için takar.

Ne kadar pahalı ise o kadar arzu nesnesi haline dönüşür.

Ben ise markasına değil, tasarımına göre saat tercih ederim.

Koleksiyoner gözüyle değil, stil gözüyle saatleri değerlendiriyorum anlayacağınız.

Panthere modeli, zarifliği itibarıyla kalbimin efendisidir ama 70’lerin eleganlığı ile disko funk’ın kesişmesiyle yeniden hayat bulmuş Baignoire tam bir ikon olmuş.

Bu zarafet sembolünün, yanında boncuklu bilezikler ve renkli ipli aksesuvarlarla takıldığını hayal ediyorum.

Yazının Devamını Oku

H&M-Mugler

28 Mart 2023
Moda tarihinde devrim yaratan isimlerden biri olan Thierry Mugler, H&M ile yeni iş birliği yapacak.


Manfred Thierry Mugler tarafından 1973 yılında kurulan ve 90’lardaki her defilesiyle çığır açan moda evi, Michael Jackson, Madonna, Grace Jones, Diana Ross, David Bowie gibi efsanevi isimlerin en ikonik kostümlerinin de söz sahibi.
2002’de moda evini bırakan ve 2013 yılında kreatif direktör olarak moda evine yeniden dönüş yapan Thierry Mugler 2022 Ocak ayında hayatını kaybetmişti.
2018 yılından beri Mugler’in kreatif direktörlüğünü yapan Cadwallader, H&M ile yapacakları iş birlikleri doğrultusunda Mugler klasikleri ve imza tasarımlarını sunarak House of Mugler’in geçmişini, bugününü ve geleceğini birleştirecek.
H&M Kreatif Danışmanı Ann-Sofie Johansson, bu iş birliğini şu sözlerle kutluyor:
“Bu işbirliği için görüşmeler Manfred Thierry Mugler’in vefatından önce başladı ve bu koleksiyonla, Manfred Thierry Mugler’in mirasını kutlamaktan gurur duyuyoruz. Hepimiz Manfred’i tanımaktan onur duyduk. Onun Casey ile birlikte ilk aşamalarda yer alması çok özel bir duygu. Casey, koleksiyonu tamamen çağdaş bir hale getirirken tarihe ve arşive saygı gösterme konusunda inanılmaz bir iş çıkardı. Onun yönetiminde Mugler günümüz moda dünyasının yenilikçi ve heyecan verici moda evlerinden biri haline geldi.”
Koleksiyon House of Mugler’in kurucusunun vizyonunu selamlamak adına, çağdaş tasarımların yanı sıra, Cadwallader tarafından günümüzdeki yansımaları, sınırlı sayıda arşiv niteliğindeki geçmişe ait parçaların yeniden yorumlarını da içeriyor. 

Yazının Devamını Oku

The Met Gala 2023 ve dedikoduları

21 Mart 2023
Moda sektörünün en önemli etkinliği olan ve Metropolitan Museum of Art’ın kostüm enstitüsü yararına düzenlenen Met Gala 2023 için geri sayım başladı.

Etkinlik 2019 yılında 85 yaşında hayatını kaybeden modacı Karl Lagerfeld, onuruna gerçekleşecek.

Tüm davetli listesini elinde tutan Vogue dergisinin efsanevi genel yayın yönetmeni Anna Wintour’un özel partisi olarak da yorumlanan Met Gala’nın bu seneki teması, “Karl Lagerfeld: A Line of Beauty” oldu

Her yıl değişen ve Anna Wintour ile birlikte kimin eş başkanlık yapacağının heyecanla beklenen dünyanın en prestijli moda olayının sahipleri Penelope Cruz, Roger Federer, Dua Lipa ve Michaela Coel.

“Karl Lagerfeld: A Line of Beauty”, tasarımcının 150’den fazla orijinal görünümünü sergileyecek ve Lagerfeld’in 1950’lerden 2019’daki son koleksiyonuna kadar yaratıcı sürecini keşfedecek.

Gösteri aynı zamanda tasarımcının Balmain ve Patou’daki zamanını da ele alacak.

Biletlerin yaklaşık kişi başı 35 bin dolar olduğu, masaların 200 bin ile 300 bin dolar arasında değiştiği söylenen geceden elde edilen gelir hayır amaçlı kullanılacak.

Etkinliğe katılabilmek birçok ismin hayali ve bu liste her yıl revize ediliyor.

Kardashian ailesinin bu sene liste dışı bırakıldığı dedikoduları ayyuka çıktı. Dünya yıldızlarının kendilerini gösterdikleri en önemli platformlardan biri olan bu geceye davet edilmemek birçok ünlü isim için büyük bir mutsuzluk sebebi ve prestij kaybı.

Yazının Devamını Oku

Podyumlar konuştu

14 Mart 2023
Moda haftaları sona erdi... Sezonun olmazsa olmazları, sokakta hüküm sürecek moda trendleri böylece belirlenmiş oldu.


Moda sektörü, Z kuşağının hüküm sürdüğü sokak modasına “durun bakalım, biraz da büyükler konuşsun” diyerek ince ayar verdi gibi.
Özlediğimiz elegan ve özgür kadınları sokağa uyarlayarak cool’luğun adını yeniden yazan 2023-2024 Sonbahar/Kış sezonunda, günlük elbiseler, modern kadının takım elbiseleri, zamansız trençkotlar, erkek takım elbiselerinden ilham almış kusursuz dikişe sahip ikili takımlar hiç kuşkusuz gardırobumuzun olmazsa olmazları arasında yer alacak.
Oversize ceketlerle kombinlenmiş beggy jean’ler, gömlek ve loafer’lar günlük kıyafetin formülünü oluşturuyor.
Mini etek, dik yakalı kazak üzeri ceket sevenlere müjde... Kolej üniformaları geri geldi. Gucci, Miu Miu, Bottega Veneta, Prada, Victoria Beckham, The Row, Dior, Max Mara gibi moda devleri geçmişle gelecek arasında kurduğu köprüyle bizleri kendine bir kez daha hayran bıraktı.
Hafta sonu cool’luğunu yeniden yazan Miu Miu gri taytları ile şimdiden arzu nesnesi listesine birinci sıradan giriş yaptı. Bunları giymek için gelecek kışı beklemek istemeyenler şimdiden stillerini bu kombinler doğrultusunda değiştirmeye başladılar bile.
Şu an mağazalarda olan kış sezonu ürünlerinden gelecek sezona uygun olabilecek parçaları indirimli olarak almak mümkün.

Yazının Devamını Oku