Ocak 2018 itibariyle 537 mağazası ve 9 bin çalışanı olan ayakkabı perakendecisi FLO Mağazacılık, 2018’de Türkiye’de 80, yurtdışında 30 mağaza açarak bin 500 kişiyi işe almayı planlıyor. FLO Mağazacılık İK Direktörü Ersin Aydın ile yeni işe alım hedeflerini ve perakendede kariyer yollarını konuştuk
#Flo MağazacılıkFlo markasıyla bilinen Ziylan Mağazacılık, büyümeyi Urfa’da gördü. Şirketin CEO’su Burak Övünç, ayakkabı üretimini Çin’den Türkiye’ye kaydırdıklarını belirterek, “Teşviklerden yararlanıp Urfa’ya ilk etapta 15 milyon lira yatırım yaptık. 50 milyon liraya çıkaracağız” dedi.
#Ziylan Mağazacılık,Dijital yaşam, çalışma ortamını da insan kaynaklarını da dönüştürüyor. 2020 itibarıyla teknoloji tarafından yapılacak iş miktarı 5 milyon. 2023’te iş hayatında başarı için sosyal medya bilgisinin şart olacağı söyleniyor. Diğer taraftan İK departmanları da işe alım ve oryantasyon eğitimlerini artık online yapıyorlar.
#Dijital YaşamFLO, Polaris, Sport in Street markalarını bünyesinde bulunduran Ziylan tüm işe alım süreçlerini dijitalleştirdi, işe alımdan, oryantasyon eğitimlerine her şeyi online yapan şirket bu sayede 1 yılda 1 milyon TL tasarruf sağladı. Ziylan Mağazacılık İK Direktörü Ayça İşbilir sorularımızı yanıtladı.
#ZiylanBünyesinde Flo, Polaris ve Kinetix gibi ayakkabı markalarını bulunduran Ziylan Grubu'nun yüzde 50 hissesi satıldı. Ziylan'ın yarısını satın alan üçlü konsorsiyumda, Ülker, BİM ve Mater Footwear bulunuyor. Satış işleminin 500 milyon TL'yi aştığı tahmin ediliyor.
#BİM Birleşik MağazalarZiylan Grubu’nun aynı zamanda akraba olan kurucuları Mehmet Büyükekşi ve Mehmet Ziylan Türkiye ayakkabı sektöründe hedefleri yükseltti. Çatısı altında Flo, Kinetix, Polaris, Lumberjack gibi markaları bulunduran Ziylan Grubu Şanlıurfa’yı ayakkabı üssü yapmak için hareket geçti. Şimdilerde Flo fabrikasının öncülüğünde bölgeye 13 yeni ayakkabı fabrikasının kurulması gibi büyük bir hedef var.
#GazetehaberleriTürkiye’de 2.5-3 milyon kişiye istihdam sağlayan perakende sektörünün 2016’da yüzde 7-9’luk bir artışla 175-270 bin kişiye daha istihdam sağlaması bekleniyor. 73 bin mağaza ve 380 binin üzerinde kişiye istihdam sağlayan Birleşmiş Markalar Derneği’nin hedefi ise 2017 sonunda 70 bin yeni istihdam yaratmak.
#Perakende