Güncelleme Tarihi:
Ek vergiye bir de kurlardaki artış eklenince avantajını kaybeden ithal ayakkabıya rağbet azaldı. Türkiye’de 10 milyar liralık büyüklüğe ulaşan ayakkabı sektöründe 2015’te yerli markalar ithalleri geçip pazarın yüzde 60’ını ele geçirdi. Ayakkabıda ithal ve yerli markaların payının 2014 yılında yüzde 50-50 olduğunun altını çizen Ziylan Mağazacılık CEO’su Burak Övünç, “Türkiye’de satılan ayakkabıların yüzde 60’ını kadınlar alıyor. Türkiye’de kişi başına ortalama ayakkabı alımı 2.5 çift. Kadınlar yılda 3, erkekler 2 ayakkabı alıyor. İtalya’da kadınlar 8 ayakkabı alırken ortalama da 6 çift” dedi.
TÜRKİYE’YE KAYIYOR
2023 yılında Türkiye’den çıkacak 10 global markadan biri olma hedefiyle yatırımlarını sürdürdüklerini kaydeden Övünç, üretimde artık ağırlığı iç piyasaya verdiklerini vurguladı. İthalata ek verginin de bu kararlarını desteklediğini kaydeden Övünç, şöyle devam etti: “Ek vergiyle birlikte iç piyasada daha fazla üretime başladık. İç piyasada geniş ve nitelikli bir tedarik zincirimiz mevcut. 2015 yılında yurt içindeki üreticilerden 16 milyon çift ayakkabı alımı gerçekleştirdik. Eskiden yüzde 60 yerli, yüzde 40 ithalat oranımız vardı. Şimdi ithalat yüzde 15’e geriledi. Üretimi Türkiye’ye kaydırıyoruz. Ziylan, 2015 yılını yüzde 34 büyüme ve 1.5 milyar TL ciro ile kapadık. Bu yıl ciroyu 2 milyar TL’ye satış rakamını ise 36 milyon çifte çıkarmayı hedefliyoruz.”