İnternetten yapılan alışverişlerde çok yaygın olan kargoyla iade döneminin sonu gözüktü. Artan maliyetler, online yapılan alışverişlerde ürünlerin mağazaya iade edilmesi olarak adlandırılan ‘BORIS’ sistemine geçiş sürecini hızlandırdı. Öyle ki H&M, Zara, Abercrombie&Fitch gibi perakende devleri mağaza dışındaki iadelerden ücret talep etmeye başladı. Sektör temsilcileri, trendlerin yakından izlendiği ve Türkiye’de de bu sistemin yakında hızla gelişeceği öngörüsünde bulundu.
#İnternetPerakende sektörü kritik seçim atmosferinin ardından Perakende Günleri’nde bir araya geldi. Bu yıl 22’ncisi düzenlenen etkinlikte sektör temsilcileri, özellikle iç talebin daralmasına dair endişelerini dile getirdi. İkinci yarıda enflasyonla birlikte, kur ve faiz dengesini takip edeceklerini belirten şirket yöneticileri, temmuz ayında beklenen asgari ücret zammının ise fiyatları etkileyeceğine dikkat çekti.
#FaizUluslararası yatırım bankası Morgan Stanley, dünyanın en büyük dördüncü ithalatçısı olan Çin’in pazar büyümesine yönelik bir rapor yayınladı. Rapora göre Çinli tüketiciler COVID-19 öncesi harcamalarına yakın zamanda geri dönmeyecekler. Morgan Stanley, bu durumun ülkede yatırımı olan veya yatırım yapmayı düşünen global markalar için sorun teşkil edebileceğini vurguladı.
#Morgan StanleyTedarikçi finansman sisteminin kilitlendiğini ve mevcut durumun telafisi zor sıkıntılara neden olduğunu belirten ZMD Başkanı Serhan Tınastepe, “Nakit akışları bozulan tedarikçiler, bizlerin siparişlerini geciktirmeye başlayacaklar. Çek-senet kullanımı artacak. 90’lı yıllara dönmemek adına tedarikçi finansman kaynaklarının korunması gerekiyor” dedi.
#PerakendeFransa’da süpermarket zincirleri enerji kriziyle birlikte, tasarruf tedbirleri konusunda ortak bir anlaşma için el sıkıştı. Türkiye’deki süpermarket zincirleri de “sürecin hassasiyetinin farkındayız” açıklaması yaparken, enerji tasarrufu için akşam aydınlatma aracı kullanılmadığı ve buzdolaplarının önüne perde çekildiği belirtiliyor. Tasarruf adına yapılacak yeni yatırımlar için ise bürokrasiden destek bekleniyor.
#FransaBu yıl 21’incisi düzenlenen Perakende Günleri’nde enflasyonun perakende sektörüne etkileri ve canlanan turizmin avantajları ön plana çıktı. Bazı AVM’lerde ciroların yüzde 50’sinden fazlasının turistlerden geldiğini belirten sektör temsilcileri, “Turizm çok canlı geçiyor. Ayrıca, marka çeşitliliği sağlanarak, turizme hitap edecek markaların çoğalması da büyük önem taşıyor" dedi.
#Perakende Günleri7 Mayıs’tan itibaren marketlerde satışı yasaklanacak ürünlerle ilgili, İçişleri Bakanlığı 81 il valiliğine ‘Market Tedbirleri’ genelgesi gönderdi. Buna göre marketlerde temel gıda ve temizlik ürünlerinin yanı sıra sadece hayvan yemi, mamaları ile kozmetik ürünleri satılabilecek.
#GazetehaberleriYaklaşık 20 yıl önce kurulan Evelin markası bugün dünyanın 65 ülkesine ahşap görünümlü mutfak eşyaları satıyor. İkitelli Organize Sanayi Bölgesi’nde Beyhan Baycar tarafından kurulan markanın ürünlerine en çok Avrupalı kafeler talep gösteriyor. Baycar, “Birçok Avrupa ülkesinde kafelerde kullanılan çerezlikleri biz üretiyoruz” dedi.
#Beyhan BaycarBu yıl 4,5 milyar dolar ihracat hedefleyen züccaciye sektörü, ihracattaki iyi gidişle birlikte bu rakamı 4,8 milyar dolar olarak revize etti. ZÜCDER Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Erdoğan: "Bu seneyi iç ve dış ticaret olarak baktığımızda 10 milyar dolar civarında bir hacimle tamamlayacağız. Yine dış ticaret fazlası vereceğiz ve ihracat hedefimiz de 4,8 milyar dolar." açıklamalarında bulundu.
#İhracatTürkiye Esnaf ve Sanatkârlar Sicil Gazetesi’nde yayımlanan verilere göre, 2018 eylül itibariyle Türkiye’de esnaf ve sanatkarların sayısı geçen yılla karşılaştırıldı-ğında 43 bin artmış durumda. Yetkililer, ekonomik dalgalanma zamanlarında vatandaşların güvenilir birebir ilişki kurabilecekleri esnafa yöneldiğini aktarıyor. Günümüzde en çok gıda, ulaşım, kadın erkek kuaförlüğü gibi alanlarda çalışan esnaf bulunuyor. Ağırlıklı yaş 35-40 aralığında.
#EsnafAVM ve perakende sektörünün önde gelen isimlerinden JLL Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş, döviz kurlarındaki artışı takiben perakendecinin AVM yatırımcısından ‘babalık’ beklediğini ancak yatırımcının da aynı baba şefkatini bankalardan bulamadığını vurguladı. Alkaş, “Uzun vadeli program yapıp devlet, yatırımcı, perakendeci ve bankalar birlikte masaya oturup, yeni bir model oluşturmalı” dedi.
#GazetehaberleriTürk tekstilinin en önemli organizasyonları arasında yer alan Fashionist Abiye, Gelinlik ve Damatlık Fuarı bu yıl kapılarını 4. kez açıyor. Rusya’nın uyguladığı ambargoların kalkmasının hemen ardından düzenlenen fuara bu yıl binlerce ziyaretçi bekleniyor.
#RUSYA1 Şubat’ta uygulamaya giren taksit sınırlaması ile orta ölçekli gıda üreticisi hammadde bile temin edemezken, toptancıya ödemelerini kredi kartıyla yapan bayiler perakendeci kesime dağıtım yapamaz hale geldi. Uygulamadan en çok etkilenen kesim ise market alışverişini taksitle yapan tüketici oldu. Yeni uygulama bir tek toptancıların yüzünü güldürdü.
Alışveriş merkezlerinde döviz üzerinden uygulanan kiraların TL’ye dönmesi için adımlar atılmaya başlandı. BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Bir alışveriş merkezinin TL ile kiralama yapacağı kesinleşti, bir alışveriş merkezi de bunun sinyallerini verdi” derken, Torunlar GYO da kredisi biten alışveriş merkezlerinde TL’ye geçmek için çalışmalara başladıklarını belirtti.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Türkiye’nin şu anda en önemli sorununun işsizlik ve ekonomik büyüme olduğunu vurgulayarak, “Türkiye’de ekonomik büyümenin motoru, iç talebin canlandırılması olacaktır. Yeni yatırımları beklemek biraz hayal olur” dedi.
Alışveriş merkezlerindeki mağazaların çalışma saatlerinin 18.00’e çekilmesi konusundaki tasarıya karşı çıkan AYD Başkanı Hakan Kodal, “Yüzde 10’u açık bir AVM hayalet şehire döner” dedi. 30 milyar dolar yatırımla 350 bin kişinin istihdam edildiğine dikkat çeken Kodal, Gelecek 5 yılda 15 milyar dolar yatırımla 150 bin kişiye iş sağlanacak. Kısıtlamalar 45 milyar dolarlık yatırımları riske atar” dedi.
Alışveriş Merkezleri zirvesinde konuşan Cenor Group Başkanı Anthony Khoi, “Türkiye’ye daha çok yatırım yapacağız. Ülkenin potansiyeliyle ilgileniyoruz” dedi. Khoi, Türkiye’de kriz döneminde alışveriş merkezlerinin yeterince destek göremediğinden yakındı.