Yurtdışından sipariş edilen ürünlere gelen vergi zammı öncesi, yılın ilk 6 ayında, yerli kartlarla yurtdışından yapılan online alışveriş işlemleri yaklaşık iki katına çıkarak 94 milyar liraya ulaştı. Böylece, geçen yıl yurtiçinde kullanılan kartlarla yurtdışından yapılan online alışverişlerin yüzde 81.7’si, bu yılın sadece ilk altı ayında gerçekleşmiş oldu. E-ticarete getirilen yeni vergi düzenlemesi sonrası bu alışverişlerdeki fiyat avantajının ortadan kalkacağını belirten uzmanlar, yurtdışı alışverişlerinde belirgin yavaşlama bekliyor.
#Yurtdışı Online AlışverişE-ticarette artan iadeler şirketleri ‘tersine lojistik’ yatırımlarına yönlendiriyor. Maliyetleri yüzde 30 düşüren sistem, Türkiye’de de yer bulmaya başladı. Tersine lojistiğin tüm e-ticaret hacminin içinde yüzde 35’ine denk geldiğini söyleyen sektör temsilcileri, 25’e yakın firmanın bu süreçleri yurtdışındaki tesislerinde organize ettiğini belirtiyor.
#E-TicaretYurtdışı online alışverişe getirilen vergi zammı sonrası pazar yerlerinden yapılan alışverişler düşmeye başladı. Sektör temsilcileri, Çin malı ürünlerin satışlarında düşüş gözlemlediklerini ve 30 Euro altı ürün alışverişinde de belirgin bir azalma olduğunu belirti. Ancak Türkiye’de satışı olmayan ve fiyat avantajı devam eden ürünlere talebin devam ettiğini söyleyen uzmanlar, gümrük ve vergiler vatandaşı zorlayınca yerli esnafın satışlarının arttığı bilgisini verdi. İşte pazardaki son durum...
#Yurtdışı AlışverişiDerimod’ta işin başına geçen ikinci kuşak, geçmişten gelen değerlere sahip çıkarak ikinci 50 yılda hedefi daha da yukarıya koydu. Derimod İcra Kurulu Başkanı Murat Zaim, “Amacımız sadece işlerimizi büyütmek değil, bunları yaparken de geçmişimizde olduğu gibi topluma ve ekosisteme faydalı bir marka olmaya devam etmek” dedi.
#Sponsorlu İçerikUzun süre halkla ilişkiler sektöründe çalışan Burcu Beştaş’ın hamilelik döneminde başladığı blog yazma süreci yeni bir girişime ilham verdi. Gelen taleple önce online bir alışveriş sitesi kurarak farklı markaların çocuk ürünlerini tek çatı altında topladı. 2015’de 9 marka 300 ürün ile başlayan yolculukta, bugün 300’ün üzerinde marka, 50 binde fazla ürün ve 5 mağazaya ulaştı. 5 yılda 14 mağaza açmayı hedefleyen Beştaş, kendi markasıyla üretime geçmeyi ve yurtdışına açılmayı hedefliyor.
#Keyif BebesiPerakende sektörü pandemiyle birlikte değişen alışveriş alışkanlıklarını iş modeline uyarlamaya çalışırken bambaşka bir furya patladı: Yerli kartlarla yurtdışından alışveriş... Yurtiçinde etiket fiyatı 7 bin lirayı aşan markalı bir mont, online platformlardaki yurtdışı satıcılarda 4-5 bin liraya; markalı bir ayakkabı 7 bin 600 liradan 3 bin 600 liraya ya da 6 bin liraya satılan bir bilgisayar parçası 5 bin liraya düşünce yurtdışından yapılan online alışverişler bir yılda 48.8 milyar TL’den 115 milyar TL’ye fırladı.
#Perakende Sektörü1 Eylül’de görev süresi dolan T.C. Berlin Başkonsolosu Rıfkı Olgun Yücekök, bundan 60 yıl sonra yeni nesil Türkiye kökenlilerin ‘Almanya Türk toplumu’ değil, ‘Almanya Türkleri’ olacağını söyledi. Almanya’daki Türk toplumunun hem Almanya’ya hem de Türkiye’ye çok önemli katkıları olduğunu belirten Başkonsolos Yücekök, Dışişleri Bakanlığı’ndaki yeni görevine başlamadan önce Hürriyet’in sorularını yanıtladı.
#AlmanyaPerakende sektörü her gün satış rekorları kırarken AVM’lerin döviz cinsi kredi borçlarını ödeyemediğini söyleyen AYD Başkanı Nuri Şapkacı, “Türkiye’deki 445 AVM’nin 60-70’i borçlarından dolayı bankaların eline geçti. Kalanlar da direniyor. Biz zor dönemlerde hep markalara destek olduk; pandemide 3 ay kira almadık. Keser gibi ‘hep bana hep bana olmaz, testere gibi ‘bir sana bir bana’ olması gerek. Ciro rekorları kırarken kirayı artırmamak olmaz” dedi.
#Nuri Şapkacı2021 yılını 6.4 milyar TL, 2022’yi 16.5 milyar TL ile tamamlayan FLO’nun bu yılki ciro hedefi 34 milyar TL. FLO CEO’su Yenal Gökyıldırım, “Türkiye’den çıkan ve global arenada bayrağımızı başarı ile dalgalandıran ender markalar arasında yer alıyoruz. Yurtdışı faaliyetlerimizi yüzde 15’lerden yüzde 25’e çıkarırken, ciro payını orta vadede yüzde 50’ye yükseltmeyi planlıyoruz. 2023’te 1.4 milyar TL yatırım yapacağız. Çok kanallı, çok markalı yapımıza bağlı olarak bu yıl, 57 milyon çiftin üzerinde ayakkabı satışı yapmayı öngörüyoruz” dedi.
#FLO AyakkabıTürkiye’nin ilk gastronomi rehberi olan İncili Gastronomi Rehberi’nin İngilizce versiyonu ‘The Pearl Gastronomy Guide Türkiye’nin tanıtımını geride bıraktığımız haftada Londra’da, Rüya Restoran’da yaptık. Sevgili Müge Akgün’ün titiz çalışmaları sonucu hayata geçen bu özel gecede Türkiye’nin Londra Büyükelçisi Ümit Yalçın, Müsteşar Güneş Yeşildağ, Müsteşar Sezin Yeşildağ ve Londra Başkonsolosu Bekir Utku Atakan bizi yalnız bırakmayan isimler arasındaydı. 70’e yakın seçkin misafirin ağırlandığı gecenin destekçilerinden biri de Damat, Tween, D’S Damat markalarını bünyesinde barındıran Orka Grup’tu.
#Sponsorlu İçerikTürkiye’nin ilk gastronomi rehberi olan İncili Gastronomi Rehberi’nin İngilizce versiyonu ‘The Pearl Gastronomy Guide Türkiye’nin tanıtımını geride bıraktığımız hafta Londra’daki Rüya Restoran’da yaptık. Müge Akgün’ün titiz çalışmaları sonucu hayata geçen bu özel gecede Türkiye’nin Londra Büyükelçisi Ümit Yalçın, Müsteşar Güneş Yeşildağ, Müsteşar Sezin Yeşildağ ve Londra Başkonsolosu Bekir Utku Atakan bizi yalnız bırakmayan isimler arasındaydı. 70’e yakın seçkin misafirin ağırlandığı gecenin destekçilerinden biri de Damat, Tween, D’S damat markalarını bünyesinde barındıran Orka Grup’tu. Türkiye’nin en büyük erkek hazır giyim üreticilerinden ve perakendecilerinden Orka Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, ORKA Holding Pazarlama Grup Başkanı Büşra Orakçıoğlu Biberoğlu ve ekibinin katıldığı gecede Süleyman Orakçıoğlu, küresel pazardaki yurtdışı açılımlarını ve 2023 hedeflerini bizlerle paylaştı.
#The Pearl Gastronomy Guide TürkiyeMücevher sektörü hız kesmeden büyümesini sürdürüyor. Pırlanta hediye etme kültürünün artık Türkiye’de de yerleştiğini söyleyen Zen Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş, evlilik tekliflerinin ise çoğunlukla 10 bin TL civarındaki yüzüklerle yapıldığını söylüyor.
#Zen PırlantaDeFacto, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) işbirliğiyle farklı pazarlara yatırım yapmayı hedefliyor. Gelecek 5 yılda yurtdışı pazarlardan elde edilen ciroyu yüzde 70’e çıkaracaklarını söyleyen DeFacto CEO’su İhsan Ateş, “Bu ortaklık, markamıza değer katacak. 2023’te bulunduğumuz ülke sayısını 100’e çıkaracağız. 100 yeni mağaza açmayı planlıyoruz. 2023 bizim için sıçrama yılı olacak. Önümüzdeki 5 yılda 180 ülkede ülkemizi temsil eden, global markalardan biri olmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
#Defacto2023’te, Türkiye’den dünyaya çıkacak 10 global markadan birisi olma hedefiyle yola çıktıklarını söyleyen FLO Mağazacılık CEO’su Burak Övünç, “Türkiye’deki başarımızın temelinde çok kanallı, çok markalı, dijital odaklı yeni nesil iş modeli yer alıyor. Yurtdışı operasyonlarımızda aynı yaklaşımla hareket ediyoruz” dedi. Burak Övünç ile FLO’nun Türkiye’de ve dünyada nasıl büyüdüğünü ve gelecekteki hedeflerini konuştuk...
#FLOYılın ilk 6 ayında 15.8 milyar TL gelir elde ettiklerini, net kârlarının da 2.6 milyar TL’ye ulaştığını belirten Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, “2021 için yatırım harcamalarımızı yaklaşık 8 milyar TL’den yaklaşık 8.5 milyar TL’ye yükseltiyoruz. Ülkemizdeki herkesin fiber ağa erişimini sağlamak en önemli önceliklerimiz arasında” dedi.
#Ümit ÖnalHepsiburada CEO’su Murat Emirdağ, “Silikon Vadisi ile Kapalıçarşı kültürünü birleştiren; veri ile tecrübeyi harmanlayan ekibimizle, tüm paydaşlarımızın ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak için çalışıyoruz. Silikon Vadisi’nin veri, sistem, süreç, Kapalıçarşı’nın insanı ve pazarı anlama, tanıma kaslarını bünyemizde taşıyoruz” dedi.
#HepsiburadaHayatımızın büyük bir yerini dijitalleşmenin kapladığı bu dönemde, internet üzerinden yapılan alışverişin de dünya genelinde yükselişe geçtiği bilinen bir gerçek. Trend ve ekonomi raporlarına göre 2025 yılına kadar ve tabii ki daha sonrasında online alışveriş, yaşamımızın merkezi haline gelecek. Teknoloji çağına doğmuş Z kuşağı için çocuk oyuncağı olan online alışveriş, geleneksel kesim için bir türlü benimsenemeyebiliyor.
#Online AlışverişSalgın döneminde bariz bir değişimin yaşandığını söyleyen Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, “İnsanlar kalıplara girmek istemiyorlar. Evden çalışma da bunu destekledi. Rahat kıyafetlere ilgi arttı. ‘Rahatlık bulaşıcıdır, bir kere gelirse zor gider’ sözü çok doğru. ‘İşe eşofmanla gidilir mi?’ sorusu da bizim sloganlarımızdan oldu. Çok şık eşofmanlar var. Artık daha rahat ve şık kıyafetler giyeceğiz. Bu uzun süre devam edecek. Yönetim kurulu toplantımıza bile eşofmanla gelen arkadaşımız var” diyor.
#GazetehaberleriPandemi döneminde perakende sektörü olumsuz etkilenirken bu dönemi Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem’le konuştuk. Suerdem, “Pandemide yurtdışında ve e-ticarette büyüyoruz. İndirimlerin de etkisiyle erkekler takım elbise almaya devam ediyor. Ama büyük bir adımla biz de ev giyim, nevresim takımları, havlu ve bornoz gibi ürünlerimizin de satışına başladık” diyor.
#GazetehaberleriCOVID-19 Virüsü dünyada etkisini azaltarak sürdürüyor. Hepimizin endişeli olduğu bu dönemi, tamamen atlatabilmemiz için uyarılara kulak vermemiz gerekiyor. Alınan korunma tedbirlerine özenle uyalım. Hürriyet Bursa olarak, ‘Yeni Normal’ süreci hakkında iş ve cemiyet hayatının tanınmış isimleriyle bir yazı dizisi hazırladık. Bu süreçten nasıl çıkacağımız çok önemli. Birlikte başarmak dileğiyle.
#BURSA“Erkek giyiminde dünya markalarının arka arkaya iflas etmesi Türk markaları için yeni fırsatlar doğuruyor” diyen Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, bu yıl İtalya’da mağaza açmaya devam edeceklerini, İspanya’da güçlenmeye devam ettiklerini, yurtdışı operasyon-larında da frene basmadıklarını anlattı.
#GazetehaberleriPandemi sürecinden en çok etkilenen sektörlerin başında gelen yeme-içme sektörü ve gastronomiyi bu alanın Türkiye’deki önde gelen aktörleriyle konuştuk. 3 ay boyunca kapalı kalmanın nasıl bir durum yarattığını konuştuğumuz sektör temsilcileri, gelecekte dikkat çekecek gelişmeleri şöyle sıraladı: “Hijyen çok daha önemli hale gelecek. Açık alanı olan restoranlar avantajlı olacak. Yerel tarım önem kazanacak. Doğal ve oynanmamış yemekler daha çok ilgi çekecek.”
#Gazetehaberleri