Türkiye Demir Çelik Üreticileri Derneği Genel Sekreteri Veysel Yayan, Türkiye'nin, yılda 9 milyar dolar civarında demir çelik hurdası da dahil olmak üzere toplam 12 milyar dolar civarında hammadde ithal ettiğini, ancak bununla, iç piyasanın tükettiği 20 milyar dolarlık çeliği tedarik edip, ayrıca 17 milyar dolar civarında da ihracat yaptığını bildirdi.
Son günlerde Çin'in piyasaya müdahelesi ile birlikte hurda demir fiyatlarında büyük artışlar yaşanıyor. Bu artışı hurriyet.com.tr'ye değerlendiren Türkiye Demir Çelik Üreticileri Derneği Genel Sekreteri Veysel Yayan, değerinin çok altında seyreden demir fiyatlarının yaşanan gelişmelerle makul seviyelere gelmeye başladığını söyledi. Türkiye'de demir çelik sektörünün üzerinde vergi benzeri yüklerinin çok fazla olduğunu hatırlatan Yayan, ihracatta küme düştü denilen demir çelik sektrünün bu fiyat artışlarıyla biraz da olsa toparlanacağını ifade etti.
Resmi Gazete’de dün yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Tebliğiyle yerli üreticiler Çolakoğlu Metalurji, Ereğli Demir ve Çelik, İskenderun Demir ve Çelik, Habaş Sınai ile Tosçelik adına Türkiye Çelik Üreticileri Derneği tarafından yapılan başvuruya istinaden dört ülkenin çelik üreticilerine damping soruşturması açıldı.
#İthalatta Haksız Rekabeti Değerlendirme KuruluİSO Yeşil Gündem Sohbetleri’nde sınırda karbon finansmanı için beklenen açıklama geldi. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcısı Dr. Ali Murat Sürekli, sanayiciler, KOBİ’ler ve teknoloji girişimleri için sunulacak 450 milyon dolarlık yeşil finansmana dikkat çekerek, “Finansman konusunda çalışıyoruz. Demir çelik, alüminyum ve çimento gibi sektörlerin dışında yapı inşaat ve tekstilin de önceliklendirilecek sektörlerden olacağını düşünüyorum” dedi.
#İSOSanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Türkiye Çelik Üreticileri Derneği Olağan Genel Kurulu’nda yaptığı konuşmada, "Türkiye bugün 40 milyon ton çelik üretimiyle Avrupa’da 1., dünyada 7. sırada. Ben başarılarından ötürü, bu masa etrafında bulunan tüm üyeleri, onların nezdinde Türk demir-çelik sanayicilerini, ter döken 55 bini aşkın emekçi kardeşimizi hassaten tebrik ediyorum" dedi.
#Mustafa VarankAvrupa’nın en büyük demir-çelik fabrikası Azovstal, Rus bombardımanının son hedefi oldu. Ukrayna’nın kuşatma altındaki liman kenti Mariupol’da bulunan tesisin hasar alması başta Avrupa olmak üzere küresel demir-çelik tedarikini zora sokacak. Fabrika, yılda 5.3 milyon ton ham çelik üretiyordu.
#DemirSanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, katıldığı Avrupa Yeşil Mutabakatı Çalıştayı’nda çelik sektörüne yatırım çağrısı yaparak, "Çelik sektörümüz gerçekten bu sene ciddi girdiler sağlayan, ciddi kazançlar sağlayan bir sektörümüz. Biz elimizden gelen gayreti göstermek istiyoruz; ama bir 5 sene daha bu işleri konuşmayalım, artık icraat zamanı geldi" dedi.
#Avrupa Yeşil MutabakatıSanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Manisa'ya yatırıma hazırlanan ancak bundan vazgeçen Volkswagen'in kararına ilişkin şirketin üst yöneticisi Herbert Diess’in kendisine yazdığı mektupta, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınını gerekçe gösterdiğini belirterek, "Bize resmi açıklaması bu ama bu şirketlerin yönetim kurullarına baktığınızda yerel yönetimlerin yani eyaletlerin burada etkisi var, sendikaların ortaklığı var, yabancı ortaklar var. Tüm bu dengeleri tutarak yatırım kararları alıyorlar. Tabii ki burada siyaseten bu işi istemeyenlerin olduğunu biliyorduk." dedi.
#Sanayi Ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varankİnşaat sektöründe toparlanma başlarken bu kez ‘demir ve çimentoya zam’ konusu tartışma yarattı. Konut üreticileri “Yüzde 30’u aşan zam sektörü olumsuz etkiler” derken, malzeme üreticileri maliyetlerde yaşanan artış nedeniyle demir ve çimentoda fiyat yükselişinin kaçınılmaz olduğunu söyledi.
#GazetehaberleriTürkiye Çelik Üreticileri Derneği Genel Sekreteri Yayan "Alınan karar, Ticaret Bakanlığının gelişmeleri yakından takip ettiğini, katma değerin Türkiye'de kalması ve yurt içi istihdamın korunması konusunda hassasiyet içinde olduğunu göstermesi açısından önemli" dedi.
#TürkiyeÇin’de başlayıp dünyaya yayılan koronavirüs, ülkeler arasındaki ticaret için de büyük risk barındırıyor. Türkiye, İran’dan sonra yakın komşusu Irak’la olan ticaret kapılarını da kapattı. Sektör temsilcileri, ticaretin sürmesi için iki ülke arasındaki tampon bölgede ‘çift şoför’ formülünü geliştirdi. Türk şoför malı tampon bölgeye bırakacak, dakikalar sonra Iraklı şoför çekicisi ile gelip, mal yüklü dorseyi götürecek. Türkiye’den bin 500 TIR, her gün İrak’a mal taşıyor.
#GazetehaberleriSanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Büyükdede, Metal Expo Fuarı'nın açılışında konuştu. Büyükdere "Filyos’u yaptık, 10 milyon metrekarenin üzerinde alan var kimse gelmiyor. Bandırmayı yaptık, gelmiyorlar. Bakanlık olarak çelik endüstrisinin haketen arkasında duruyoruz." dedi.
#Metal ExpoÇelik üreticileri müteahhitlerin ‘demir fiyatlarındaki artış yüzünden dar boğaza girdik, çözüm bulunmazsa iş bırakacağız” açıklamasına cevap verdi. Yaşanan fiyat artışlarının çelik üretiminde kullanılan elektrot, refrakter ve hurda hammaddelerinin fiyatlarındaki yükselişle doğru orantılı olduğunu belirten üreticiler “Müteahhitler bir bardak suda fırtına koparmaya çalışıyor” dedi.
#DemirHatay’ın Suriye’de yaşanan iç savaştan en çok etkilenen iller arasında yer aldığını dile getiren Antakya Ticaret Odası Başkanı Hikmet Çinçin, “Bu savaş sürekli devam etmeyecek. Suriyenin yeninden inşası için gerekli olan yatırımın 40-50 milyar dolar olması gerektiğini söylüyorlar. Eğer bu ülke yeniden inşa edilecekse en büyük payı Türkiye ve Hatay’ın alması gerekiyor” dedi.
#HürriyetMüteahhitler demir fiyatlarındaki artıştan şikâyetçi. Ürün bulmakta zorlandıklarını söyleyen firmalar kamudan destek bekliyor. 120 bin müteahhit firma sorun çözülmezse 9 Haziran’da iş bırakma eylemi yapacak. 1 ay sürmesi planlanan eylem hem özel sektör hem de kamu projelerinde gecikmelere yol açacak.
#Türkiye Odalar Ve Borsalar BirliğiHatay’ın Suriye’de yaşanan iç savaştan en çok etkilenen iller arasında yer aldığını dile getiren Antakya Ticaret Odası Başkanı Hikmet Çinçin, “Bu savaş sürekli devam etmeyecek. Suriyenin yeninden inşası için gerekli olan yatırımın 40-50 milyar dolar olması gerektiğini söylüyorlar. Eğer bu ülke yeniden inşa edilecekse en büyük payı Türkiye ve Hatay’ın alması gerekiyor” dedi.
#Hatay