Teknoloji çok çabuk gelişiyor ve biz bu gelişim karşısında geride kalmamak için hiç durup düşünmeden koşturuyoruz. Son 10 yıla baktığımızda bir dönem kullandığımız ama hiç farkında olmadan da bir anda hayatımızdan çıkardığımız öyle çok teknoloji var ki. Gelin bir kaçını birlikte hatırlayalım.
#Tüplü TelevizyonlarAkıllı televizyonlar artık hayatımızın bir parçası... Ancak televizyon alırken artık bir şeyine değil pek çok şeyine bakmak zorundayız; hangi ekran büyüklüğüne sahip olması gerektiğinden tutun da kullandığı son teknolojiye ve tabii ki maliyetine kadar dikkat edilmesi gereken noktalar var. Bu anlamda LG Electronics Türkiye Tüketici Elektroniği ve Beyaz Eşya Satış Direktörü Ergün Altay, akıllı televizyonların son durumunu anlattı ve televizyon alacaklara önemli uyarılarda bulundu.
#LgTTNET, 360 vizyonu çerçevesinde sunduğu Gezinti servisi ve OTT TV cihazının tanıtımını Antalya’da düzenlediği bir basın toplantısı ile gerçekleştirdi. Gezinti servisi ile kullanıcılara ilgi alanlarına göre reklam mümkün olurken, OTT TV ile tüplü televizyonlardan bile internete girilebilecek.
Elektronik perakendecilikte çetin bir rekabete ev sahipliği yapan Türkiye’de, birkaç yıl içinde yabancıların pazardan çekileceğini savunan Bimeks Genel Müdürü Arif Bayraktar, “Yabancılar geldiklerinde ‘3 yıl içinde yerli oyuncuları sektör dışına iteriz’ gibi söylemleri vardı ama krizi doğru okuyan biz olduk. Yabancılar birkaç yıl içinde pazarı yerlilere bırakacak” dedi.
Electro World Türkiye Genel Müdürü Bahadır Özbek, bu yıl yüzde 75-80 büyüme hedefi koyduklarını belirterek, “Hızlı büyümemiz sürüyor. 15 olan mağaza sayımız dört mağazanın açılmasıyla beraber 19’a çıkacak. Gelecek yıllarda açacağımız 15 mağazayla da bu sayıyı 34’e yükselteceğiz. Sırada şu anda Bolu ve Edirne mağazalarının açılışı var. Hem franchise olarak hem de kendimiz mağaza açarak büyümeye devam edeceğiz” dedi.
TÜRKİYE’de her yıl hurdaya çıkan 330 bin ton elektronik atıktan sadece 8 bin tonu geri dönüşümle toplanarak, ekonomiye yeniden kazandırılabiliyor. Geri dönüşümün düşüklüğü yeterli bilincin oluşamamasından kaynaklanıyor. Ancak, e-atık projelerini uygulamaya koyan bazı tekno marketler ile belediyeler, proje çerçevesinde topladıkları cihazları onararak, ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara ücretsiz gönderiyor.
ÖTV ve KDV indirimleri yeni nesil televizyonların satışını artırdı. Geçen yıl 870 bin televizyon satışının gerçekleştiği pazarda 2009 yılında yüzde 40 büyüme hedefleniyor. Bu büyüme 1.5 milyar TL’lik pazarda ithal markalara yarıyor. Yerli üreticilerin paylarını hızla kaybetmesinin nedeni de, pazarın tüplü televizyonlardan yassı ekran televizyonlara kaymasından kaynaklanıyor.
Avrupa Kupası bitmek üzere ama ekranda futbol keyfi hiç bitmez. Futbolun da keyfi dev ekranda yaşanır. Tabii filmlerin, belgesellerin ve hatta bazı dizilerin de. O halde dev ekran TV seçerken birkaç kere dikkat etmek gerek. 108 cm ve üstü televizyon seçme rehberimizi okumadan dev ekran televizyon almayın.
Son birkaç yılda evlerimizdeki tüplü televizyonlar artık yerini LCD ve plazma televizyonlara bıraktı. Bu televizyonlar ince olma özellikleri sayesinde şık gözüküyor. Evde, duvara asıldığında az yer kaplıyor. HD özellikleri sayesinde görüntü ve ses kalitesini ikiye katlıyor. Film izleme ve oyun oynama zevkini artırıyor. Bu teknolojiler tabii beraberinde pek çok yeni terimi de hayatımıza dahil ediyor. Bu hafta sizin için LCD ve plazma televizyonları inceledik.
Televizyon pazarı önemli bir dönüm noktasında. Artık satın almalarda Plazma ve LCD televizyonlar tüketici için daha önemli. Fiyatları son birkaç sene içerisinde düşen yeni kuşak televizyonlar görüntü ve ses kalitesi konusunda tüplü televizyonlara göre çok büyük avantajlar sunuyor.
Klasik tüp TV’ler, tarih olmamak ve pazardan silinip gitmemek için, ortalığı giderek saran plazma ve likit ekran TV’lere karşı güçlü bir hamle içinde. Şişman tüpler zayıflayarak ve incelerek, üstün görüntü kalitesi ve maliyet avantajı ile piyasalarda liderliği yeniden ele geçirme peşinde..