Bodrum Kent Konseyi Coğrafi İşaretler Çalışma Grubu Bodrum Mandalin Hareketi gönüllüleri, mandalinin tekrar eski günlerine geri dönmesi için yoğun bir emek sarf ediyor. Hedefler arasında yeşil Bodrum mandalininin kullanımının yaygınlaşmasından butik meyve suyu yatırımına kadar birçok başlık bulunuyor.
#1Arçelik görme engellilerin ev aletlerini daha kolay kullanması için beyaz eşyalarını, TV’lerini ve bazı ev aletlerini ‘engelsiz’ hale getirdi. TV’ler için ‘akıllı kumanda’ geliştirilirken, bazı ürünlerin panoları Braille alfabesiyle yazıldı, beyaz eşya kontrolü için de yeni uygulamalar hayata geçirildi.
#ArçelikTürkiye Diyabet Vakfı Başkanı Prof. Dr. Temel Yılmaz, Avrupa’da diyabetin en hızlı arttığı ülkenin Türkiye olduğunu belirterek, “Diyabetli sayısındaki artış inanılmaz. Son 10 yılda yüzde 110 arttı” dedi. Diyabetin en önemli nedeninin yaşam tarzındaki değişiklik olduğunu hatırlatan Prof. Dr. Yılmaz, yeni başlattıkları Sağlıklı Yaşam Buzdolabı Magneti projesiyle 10 milyon kişiye konuyla ilgili farkındalık ve bilinç oluşturmayı hedeflediklerini söyledi.
Uluslararası markaları Beko ve Grundig’le Almanya’da IFA Fuarı’na katılan Arçelik’in Genel Müdür Yardımcısı Tülin Karabük, Beko’nun pazar payına göre Avrupa’nın üçüncü büyük markası olduğunu belirterek, “Arçelik’in 2010’da 7 milyar TL olarak gerçekleşen cirosunun yüzde 51’i uluslararası pazardan geliyor. Şimdi hedefimizde Güneydoğu Asya var” dedi.
Türk şirketlerinin basketbol dünyasındaki atağı sürüyor. Efes Pilsen, Beko ve THY Avrupa basketbol organizasyonlarına adını veriyor. THY, Euroleague Basketball’un isim sponsoru olurken, Beko Rusya Basketbol Ligine de adını yazdırdı.
Türkiye’nin ön büyük, dünyanın sayılı GSM operatörlerinden Turkcell’de ’Karamehmet depremi’ yaşanıyor. 2005 yılı sonlarında Turkcell’in yüzde 13.2’sini Rus Alfa’ya satan Çukurova Grubu’nun patronu Mehmet Emin Karamehmet, Genel Müdür Yardımcıları Ruhi Doğusoy ve Ali Kesan’ın sözleşmelerini tek taraflı olarak fesh etti.
Turkcell, Şampiyonlar Ligi final maçı için Atatürk Olimpiyat Stadı çevresine 14 direk dikip, baz istasyonları kurdu. Maç için gelen 60 bin yabancı 2 günde ‘cep’ten Kahramanmaraş’ın bir aylık süresi kadar konuştu. Turkcell’in maç turisti gelir 500 bin dolar oldu.
Süreç tam altı ay devam etti. Sürekli denetimlerden geçtiler, formlar doldurdular, savunmalar yaptılar. ‘‘Ben müşteri odaklıyım‘‘ diyen 32 şirket bunu ispatlamak için kıyasıya mücadele etti. Yalnızca dokuz tanesi 'mutlu son'a ulaştı. CRM Institute tarafından düzenlenen ve CRM Oskarları olarak bilinen 'Müşteri İlişkileri Ödülleri' geçtiğimiz hafta sahiplerini buldu.<br><br>