Güncelleme Tarihi:
ALMANYA’da düzenlenen tüketici elektroniği fuarı IFA 2011’e Beko ve Grundig markalarıyla katılan Arçelik A.Ş.’nin Genel Müdür Yardımcısı Tülin Karabük, Beko’nun pazar payına göre Avrupa’nın üçüncü büyük markası haline geldiğini söyledi. Karabük, 2011’in ilk altı ayında Beko’nun Batı Avrupa’da pazar payını en çok artıran marka olduğunu da vurgulayarak, “Yurtdışı satışlarımızın en büyük kısmını uluslararası ana markamız Beko’yla yapıyoruz. Arçelik’in 2010’da 7 milyar TL olarak gerçekleşen cirosunun yüzde 51’i uluslararası pazardan geliyor” dedi.
100’den fazla ülkede faaliyet gösterdiklerini dile getiren Tülin Karabük, şunları söyledi: “Bu faaliyet alanını daha da genişletmek istiyoruz. Organik ve inorganik büyümeye açığız. Güney Afrika’da Defy’yi satın aldıktan sonra şimdi radarımızda Güneydoğu Asya ve Avustralya var. Yeni pazarlarda yer almanın doğru modeli neyse onun peşinde oluruz. Bu üretim ya da tesis satın alma şeklinde olabilir. Dünyanın her yerine Beko markasını açacağız. Var olduğumuz pazarlarda da payımızı daha da artıracağız. Avrupa halen en büyük pazarımız.”
Grundig Intermedia GmbH Genel Müdürü Murat Şahin de, Almanya’da 2009’dan beri tüm satış kanallarında önemli bir gelişme kaydettiklerini belirterek, geçen yıl sadece Almanya’da 7 milyon Grundig ürününün satıldığını belirtti. Şahin, sözlerini şöyle sürdürdü: “Almanya’daki her 6 evden biri Grundig ürünü satın aldı. Bu oran Alman tüketicilerinin Grundig markasına karşı olumlu tavrını gösteriyor. Özellikle televizyon grubunda Almanya’da en yüksek büyüme gösteren ikinci marka olduk. Bu yılın ilk yarısında da pazara göre daha fazla büyüyerek pay kazanmaya devam ediyoruz.”
Yemek tarifi veren fırın geliştirdi
ARÇELİK, Berlin’deki IFA Fuarı’na iki markası Grundig ve Beko’nın toplam 3 bin 200 metrekarelik standıyla damga vurdu. Fuara ilk kez katılan Beko, 1200 metrekarelik standında 100 çeşit ürün sergiliyor. Yeni ürünleri arasında yemek tarifi veren ankastre fırını, hayvan tüylerini temizleyen çamaşır makinesi en çok ilgiyi görüyor. Beko Smart Oven, önceden programlanmış 80’in üzerinde tarif içeren dijital yemek kitabına sahip. Dokunmatik ekran, 12 farklı pişirme ayarı ile en uygun pişirme ayarını yapıyor. Nano kaplama teknolojisiyle fırın temizliğini de kolaylaştırıyor.
Hayvan tüyünü yıkayan makine
TÜLİN Karabük, Avrupa’da 2008 yılında pazara sundukları ve çok ilgi gören evcil hayvan tüylerini temizleme programı bulunan çamaşır makinelerini Çin pazarında da satışa çıkaracaklarını belirtti. Karabük, “Doğu Avrupa ülkelerinde evcil hayvan besleyen çok. 2008’de çamaşır makinesine hayvan tüyleri için özel bir program koyduk. İlk kez Romanya’da pazara sunduk. Ardından Polonya ve Rusya’da ilgi gördü. Bu yıl Çin pazarına girmek için araştırmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.
Alman futboluna teknoloji sponsoru
ALMAN Futbol Ligi Bundesliga’nın resmi teknoloji partneri Grundig, fuara ‘You’ll never watch alone’ (Asla tek başına izlemek istemeyeceksin!) konseptiyle katıldı. Almanya’da Bundesliga’nın sponsoru olan standında gün boyu Bundesliga maç yayını yapılıyor. Murat Şahin, “2 yıllık Bundesliga sponsorluğumuz ağustos ayında başladı. Alman 1. ve 2. futbol liginin tüm dünyadaki yayın haklarını kapsıyor” dedi.
Basketbolun sponsoru olmaya devam edecek
TÜLİN Karabük, Beko markasıyla dünyada basketbol sponsorluğuna soyunduklarını hatırlatarak, “Alman basket ligi ‘Beko Basketball Bundesliga’ olarak oynanıyor. 2011 Avrupa Basketbol Şampiyonası’nın Presenting sponsoru olduk. Rusya basket ligi sponsoruyuz. basketbolun sponsoru olmaya devam edeceğiz” dedi.