Paylaş
- Merloni Ailesi’nin Indesit Conpany’deki yüzde 44.2’lik payını satabileceği adaylar arasında Arçelik de var.
Ardından Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu’nu aradım. Fuarda ilk kez yer
alan Beko standında Çakıroğlu’nun yanısıra Arçelik Genel Müdür Yardımcıları Hakan Bulgurlu ve Tülin Karabük’le buluştuk. Doğrudan konuya girdik:
- İtalyan Indesit’in yüzde 44.2’lik hissesini Merloni Ailesi’nden almanız söz konusu mu?
- Bu konuda şu aşamada hiçbir şey söyleyemem. “Hayır” da desem, “Evet” de desem bu süreçte doğru olmaz. Şu anda kamuoyuna açıklama yapacak noktada değiliz.
Üsteledik:
- Marco Milani, “Indesit’i alabilecekler listesinde Arçelik de var” dedi zaten...
- Kendilerini ilgilendiren açıklama, onların sorumluluğunda.
Söz satın almadan açılınca, Güney Afrika’da 2011’de 325 milyon dolara devraldıkları Defy markasını sorduk:
- Güney Afrika’da 3 fabrikamız var. Geçen yıl 2 üretim hattını yeniledik. Bunun için 30 milyon Euro yatırım yaptık. Afrika kıtası büyük potansiyel taşıyor.
Beko’nun Avrupa’da son 5 yıldır pazar payını en çok artıran marka olduğunu vurguladı:
- Avrupa’da fiyat endeksimiz de sürekli yukarı doğru çıkıyor. Giderek katma değeri
daha yüksek ürün satışımız artıyor. Örneğin, İngiltere pazarına 1990’ların başında ilk girdiğimizde tezgah seviyesinde buzdolabı satıyorduk. Fiyatı da düşüktü. Şu anda İngiltere beyaz eşya pazarında payımız yüzde 17.
Arçelik’in dünyadaki yerine dikkat çekti:
- 16 milyon adetlik üretimle dünyada 7’nci sıradayız. Avrupa’da da 3’üncüyüz.
11.2 milyar liranın yüzde 60’ını yurtdışı gelirlerinin oluşturduğunu kaydetti:
- Örneğin Romanya’da Arctic’i ilk aldığımızda 2002 yılında 300 bin adetlik buzdolabı üretimi vardı. Diğer kategorilere de girdik. 2.5 milyon
adetlik üretim kapasitesine ulaştık. Romanya’da hükümet yakın zamanda 10 milyon Euro’luk teşvik verdi bize.
Arçelik Grubu’nun global yolculukta emin adımlarla ilerlediğine işaret etti:
- Asya, Afrika, Avrupa ve Avustralya’da varız.
130 ülkede faaliyetteyiz. Türkiye, Romanya, Rusya, Güney Afrika ve Çin’de toplam 14 fabrikamız var. İhracatımız 2.5 milyar Euro düzeyinde.
- Ya Amerika?
- ABD ve Kanada’da büyük projelere ürünlerimizle girdik.
Dünyada yeni şirket ve marka satın alma seçeneğinin hep önlerinde olduğu mesajını verdi:
- Satın alma fırsatlarını kolluyoruz. Bir yandan organik büyümeyi sürdürürken, şirket-marka satın alımı da hep gündemde olacak.
Merloni Ailesi açık davet yaptığına göre, Indesit’i alma olasılığı da Arçelik’in gündeminde vardır değil mi?
Ar-Ge’ye 150 milyon lira kaynak ayırıyor
KOÇ Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, katma değeri yüksek ürün için Ar-Ge’ye ciddi kaynak ayırdıklarını vurguladı:
- Ciromuzun yüzde 1’inden az olmamak üzere her yıl Ar-Ge’ye kaynak ayırıyoruz. Hatta yüzde 1.5 civarına yaklaşıyor.
11.2 milyar liralık 2013 cirosu dikkate alındığında, Ar-Ge’ye ayrılan kaynak 150 milyon lirayı buluyor.
Televizyonda kâra baktık, Grundig beyaz eşya ürettik
LEVENT Çakıroğlu, 2009’da televizyon üretimi konusunda şu kararı aldıklarını belirtti:
- Elimizde Almanya ve İskandinav ülkelerinde çok
güçlü olan Grundig markası var. Ancak, stratejiyi doğru belirlemezsek, işin sürdürülebilirliği ortadan kalkıyor. Öncelikle İngiltere gibi televizyon işinde kârlı olmadığımız pazarlardan çıkalım. Almanya ve İskandinav ülkelerine yüklenelim.
Bu kararın ardından televizyon paneli yatırımına giriştiklerini kaydetti:
- Paneli ithal getirip, komponentlerini Türkiye’de monte ediyoruz.
Grundig markasıyla beyaz eşya da ürettiklerini ifade etti:
- 2-3 ay önce Grundig markalı beyaz eşyalarımız İngiltere ve İskandinav ülkelerine girdi. Grundig’i üst segmente konumlandırdık.
Paylaş