Son dönemde bazı restoranların vatandaşın yiyip içmediğini de adisyon fişine ekleyerek hesabı şişirme yoluna gittiğine yönelik şikâyetler artınca Ticaret Bakanlığı yeni bir düzenlemeye gitti. 1 Ocak’tan itibaren ülke genelinde yeme içme hizmeti veren tüm işletmeler hem kapıda hem de masada fiyatların yazdığı bir menü bulundurmak zorunda. Böylece vatandaş ne ödeyeceğini bilerek o işletmeyi tercih edecek.
#Ticaret BakanlığıTüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Turhan Çakar, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını ile ramazan ayının aynı döneme rastlamasının fiyat istismarlarını beraberinde getirdiğini belirterek, "Yapılacak yasal düzenlemeyle imalatçı, toptancı ve perakendecilerin satış fiyatlarına bir kıstas, bir sınırlama yani bir kar oranı getirilmeli. Fiyat istismarcılarına verilen cezalar caydırıcı olmalı." değerlendirmesinde bulundu.
#Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Turhan ÇakarHGS ve OGS cezalarına sürücülerden tepki var. Ceza yiyen sürücülerin bir kısmı 15 gün içinde para yatırmalarına rağmen kaçak geçiş ücretinin bakiyeden düşmediğini öne sürerken, bazıları ise OGS ve HGS geçişlerinde plakaların yanlış okunduğunu iddia ediyor.
#Hızlı Geçiş SistemiTüm dünyada olduğu gibi, Türkiye’de de 15-21 Mart tarihleri arasında “Tüketiciyi Koruma Haftası” dolayısıyla çeşitli etkinlikler düzenlenirken, ayıplı mal ve hizmet, dolandırıcılık ile aldatıcı ürün ve reklamlar karşısında çare arayan tüketicinin sorunlarını, Tüketici Hakları Derneği’yle konuştuk.
#Turhan ÇakarAnkara'da belediye, Büyükşehir Yasası'yla birlikte Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresi (ASKİ) giderlerinin ‘artmasını' gerekçe göstererek, suya yüzde 10.11 oranında zam yaptı. Böylece 13 Ekim 2014'te yapılan yüzde 9'luk zamla birlikte, iki yılda Ankara'da suya yaklaşık yüzde 20 oranında zam yapılmış oldu.
#SUPTT’nin, her doğalgaz işlemi için aldığı 1 liralık bedelin iptali ve alınan ücretlerin iadesiyle ilgili Sincan Tüketici Hakem Heyeti karar aldı. PTT’nin karara itiraz ettiğini ancak Ankara Batı 3. Tüketici Mahkemesi’nin itirazı reddettiğini belirten Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Turhan Çakar, “Tüketici PTT’den gaz alırken 1 TL hizmet bedeli ödememeli. İsterse konuyu icraya kadar götürmeli” dedi.
Başkent Doğalgaz A.Ş adına, bayilerinde tüketicilere doğalgaz satışı yapan PTT’nin tüketicilerden almış olduğu 1 TL işlem ücretinin tüketiciye iade edilmesi konusunda, Sincan Tüketici Hakem Heyeti'nin vermiş olduğu kararın iptali için PTT’nin açmış olduğu dava, Ankara Batı 3. Tüketici Mahkemesi tarafından reddedildi. Buna göre, tüketici, doğalgaz alımı yaparken PTT şubesine ödemiş olduğu 1 TL’yi geri almış oldu.
İnşaat sektöründeki metrekare sorunu büyük problem yaratıyor. Özellikle büyükşehirlerde görülen ve konutun metrekaresine otopark, asansör boşluğu ve hatta su depolarının da eklenmesiyle ortaya çıkan ’brüt metrekare’ hesabı akılları karıştırıyor. Uzmanlar konut almak isteyen vatandaşları mutlaka net metrekareleri öğrenmeleri yönünde uyarıyor.
TÜKETİCİ Hakları Derneği Genel Başkanı Turhan Çakar, bankaların 30 kalemde aldığı “Deli Dumrul” ücretlerine karşı tüketicilere “13-14 Mart’ta bankalara gitmeyin, kredi kartı kullanmayın” çağrısı yaptı. Bankaların tüketiciyi tuzağa düşürdüğünü öne süren Çakar, “Bankalar her yıl cebimizden 20 milyar lira hortumluyor. Bankalar, 365 gün tüketici avlıyor, 2 gün sinek avlasınlar” dedi.