Güncelleme Tarihi:
“Türkiye’de bankalar, otuzdan fazla işlemde aldıkları son derece haksız, deli dumrul ücretleriyle tüketicileri soyup soğana çevirdiklerinin dünyada en iyi örneğini veriyor” diyen Çakar, yaptığı açıklamada şunları kaydetti:
YARGITAY KARARINA RAĞMEN
“Bankalar, tüketicilere kümesteki kaz, tenhada kıstırılan ördek gözüyle bakıp sövüşlüyorlar. Bankaların tüketicilerden almış olduğu haksız deli dumrul ücretlerinin yıllık tutarı 20 milyar TL’sına yaklaşmıştır. BDDK Başkanının yaptığı açıklamaya göre, 2012 yılında yalnızca kredi kartı aidatı olarak tüketicilerden 7.1 milyar lira alınmıştır. Yapılan araştırmalarda, Türkiye’deki bankaların Avrupa’daki bankalara göre tüketicileri 20 kat daha fazla soydukları anlaşılmıştır. Bankalar, tüketicilerin isteği olmadan kendilerine kredi kartı gönderip tuzağa düşürmektedirler. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi’nin Kararlarına göre, bankalarca alınan yıllık kredi kartı aidatı, dosya masrafı, yeniden yapılandırma ücreti gibi ücretlerin haksız bir ücret olduğu ve tüketiciye iade edilmesi gerektiği belirtilmektedir. Ancak, bankalar yargı kararlarına da uymamakta, saygı göstermemekte ve deli dumrul ücretlerini almaya devam etmektedirler.
TÜKETİCİLER HORTUMLANIYOR
Rekabet Kurulu, Rekabet Yasasına aykırı olarak kendi aralarında anlaşarak tüketicileri kazıklayan 12 banka hakkında soruşturma yürütmektedir. Bankalar, tüketicilere yüksek faizle kredi verme, tüketicilerin mevduatlarına düşük faiz verme, kredi kartı hizmetlerinden yüksek ücret ve komisyon alma konusunda kendi aralarında anlaşarak tüketicileri soydukları ve hortumladıkları belirlenmiştir.
Bankaların, Yargıtay kararı gereğince, yıllık kredi kartı aidatının, dosya masrafının ve yeniden yapılandırma ücretinin iadesini isteyen tüketicileri tehdit ettiklerine ve kara listeye aldıklarına ilişkin şikayetler gelmektedir. Oysa, asıl kara listeye alınması gereken bizatihi bankaların kendisidir.
VAMPİR GİBİ KAN EMİYORLAR
Bankalar, tüketicileri açıkça ipotek altına ve rehin almaya çalışmaktadır. Bankalar, vampir gibi tüketicilerin kanını emdikçe doymak bilmiyorlar. Biz tüketiciler olarak, bankaların vurgun, soygun ve insafsız tutumları nedeniyle intiharların yaşanmasını, ailelerin boşanmasını, çocukların ve gençlerin bu nedenle perişan olmasını istemiyoruz. Bankaların vurgun – soygun ve deli dumrul ücretlerine son verilsin istiyoruz. Bankalar, yargı kararlarına, yasalara ve tüketici haklarına saygılı olsun istiyoruz.
DELİ DUMRUL ÜCRETİNE SON
Tüketiciler olarak, bankaların doymak bilmeyen vurgun ve soygunlarına, Deli Dumrul ücretlerine, yargı kararları ve yasa tanımaz uygulamaları ile tüketici haklarına saygısız ve pervasız uygulamalarına karşı ilgili bakanları ve Hükümeti gerekli önlemleri almak üzere göreve çağırıyoruz. Bankaların yargı kararı, yasa, hukuk tanımaz, tüketici haklarına saygısız bu pervasızca vurgunları ve soygunları karşısında tüketiciler olarak, tüketimden gelen gücümüzü kullanarak 13-14 Mart günlerimde bankalara gitmiyoruz, kredi kartı kullanmıyoruz, bankacılık işlemi yapmıyoruz. ‘Bankalar, 365 gün tüketici avlıyorlar. 2 gün sinek avlasınlar’ diyoruz. Kredi kartı kullanan tüm tüketicileri, işçi ve memurları, emeklileri, esnafı 13-14 Mart günlerinde bankalara gitmemeye, kredi kartı kullanmamaya ve herhangi bir bankacılık hizmet yapmamaya çağırıyoruz.”