Güncelleme Tarihi:
Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Turhan Çakar, yazılı açıklamasında, bankaların müşterilerinden aldığı ücretlerin iadesine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Bazı bankaların tüketici hak ve hukukunu hiçe saydığını savunan Çakar, bankların tüketici haklarına, ekonominin temel kurallarına karşı koyamayacağını ifade etti.
Mal ve hizmet piyasalarında tutunup rekabet edebilmenin müşteri memnuniyeti, tüketici hakları ve yargı kararlarına saygıdan geçtiğini vurgulayan Çakar, şunları kaydetti:
"Bunun bankacılık hizmetlerinde en önemli olmazsa olmazı da yargı kararlarıyla haksızlığı tescil edilen bankacılık ücret ve komisyonları için müşterilerle mahkemelik olmak yerine haksızlıkları ortadan kaldırmaktır. Artık bilinçli tüketicilerin hak arama mücadelesiyle gelişen tüketici hareketi karşısında hiçbir bankanın durması mümkün değildir.
DELİ DUMRUL ÜCRETLERİ
Tüm bankalara sesleniyoruz: Gelin şimdiye kadar yapılan yanlışlardan dönünüz. Velinimetiniz olan müşterilerinizle mahkemelik olmak yerine onların memnuniyetini kazanınız. Bazı bankaların başlattığı haksız bankacılık ücret ve komisyonlarını geri verme eylemine siz de katılınız. Tüketici hakları ihlalleri yerine müşteri mutluluğunu sağlayınız ve tüketici hakları ile yargı kararlarına saygı gösterini. Halk arasında 'deli dumrul ücretleri' de denilen bankacılık ücret, komisyon ve masraflarını tüketicilerimizi üzmeden, uğraştırmadan, yargıyı ve kendinizi de meşgul etmeden iade ediniz."