Tedmem haberleri sayfasında Tedmem hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 100 Tedmem haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Türk Eğitim Derneği'nin düşünce kuruluşu TEDMEM tarafından hazırlanan rapora göre; Türkiye’de ilkokul ve ortaokul dönemlerine denk gelen 6-14 yaş arasındaki okullaşma oranı yüzde 100 oldu. Ancak 15-19 yaş aralığındaki okullaşma oranı ortalaması OECD ülkelerinde yüzde 84 iken, Türkiye yüzde 71’de kaldı.
#TEDMEMTürk Eğitim Derneği (TED) Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu, eğitimin en öncelikli politika alanlarından biri olması gerektiğini söyleyerek, Eğitimi yeniden tasarlamamız gerekmektedir. Gelecek nesillerimizi yetkin olabilecekleri ve adaletli bir eğitime kavuşturmamız gerekir dedi.
#TEDTürk Eğitim Derneği Düşünce Kuruluşu (TEDMEM) tarafından OECD ve İşkur verileri esas alınarak hazırlanan ‘Bir Bakışta Eğitim 2022’ raporuna göre; Türkiye yükseköğretime katılımdaki artışın en yüksek olduğu OECD ülkelerinden biri.
#TEDMEMÖnümüzdeki hafta yaklaşık 3.5 milyon aday bir üniversite kapısını aralamak için yarışacak. Zor dönemeçte bugüne kadar hep adaylara öneriler yapıldı. Bu kez “Bir de onların penceresinden bakın” diyen Altınbaş Üniversitesi Psikoloji Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Dilek Şirvanlı Özen, anne-babalara önerilerde bulundu.
#YKSEğitim, siyasetin öncelik vermesi beklenen konular arasında ekonomiden sonra ilk sırada yer alıyor. Türkiye genelinin yüzde 65’i ekonomiye; yüzde 37’si ise eğitim sistemine öncelik verilmesi gerektiğini düşünüyor. 18-24 yaş aralığındaki her 2 gençten 1’i siyasetin eğitim sistemiyle ilgili mesai yapması gerektiğine inanıyor. Toplumun yüzde 56’sı, gençlerin ise yüzde 67’si eğitimi düzelteceğine inandığı siyasetçi için oyunu değiştirebileceğini söylüyor.
#TEDMEMTürk Eğitim Derneği’nin Düşünce Kuruluşu TEDMEM tarafından yayınlanan 2021 yılı Eğitim Değerlendirme Raporu’nda aşılama oranlarındaki artışın eğitimin yüz yüze sürdürülmesinde kilit rol oynadığına dikkat çekildi. Raporda, eğitim sisteminin gelecekteki olası krizlere karşı daha dayanıklı hale gelmesi için bir eylem planı geliştirilmesi, 20’nci Milli Eğitim Şurası’nda alınan kararların takip edilmesinde eğitimde fırsat eşitliğini sağlamayı hedefleyen kararlara odaklanılması gerektiği belirtildi.
#TEDMEMTürk Eğitim Derneği’nin Düşünce Kuruluşu TEDMEM tarafından yayınlanan 2021 yılı Eğitim Değerlendirme Raporu’na göre; zorunlu eğitim çağında olmasına rağmen yaklaşık 676 bin çocuğun eğitim sistemi dışında kaldı. Raporda, eğitim sisteminin gelecekteki olası krizlere karşı daha dayanıklı hale gelmesi için bir eylem planı geliştirilmesi, 20’nci Milli Eğitim Şurası’nda alınan kararların takip edilmesinde eğitimde fırsat eşitliğini sağlamayı hedefleyen kararlara odaklanılması gerektiği belirtildi.
#TEDMEMTürk Eğitim Derneği’nin(TED) Düşünce Kuruluşu TEDMEM Koordinatörü Dr. Sabiha Sunar, Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması’na (TIMSS) ilişkin, “Matematiği çok seven öğrenci oranımız ya da matematikte kendine güvenen öğrenci oranımız da düşüyor. Matematik öğretimiyle ilgili değişkenlere odaklanmamız lazım” dedi.
#Gizem KARADAĞ-Burak TEKİN/DHATÜRK Eğitim Derneği'nin (TED) Düşünce Kuruluşu TEDMEM Koordinatörü Dr. Sabiha Sunar, Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması'na (TIMSS) ilişkin, "Matematiği çok seven öğrenci oranımız ya da matematikte kendine güvenen öğrenci oranımız da düşüyor. Matematik öğretimiyle ilgili değişkenlere odaklanmamız lazım" dedi.
#TEDMEMTürk Eğitim Derneği'nin düşünce kuruluşu TEDMEM, dünyadaki gelişmeleri, sorunları ve çözümleri izleyerek Türkiye’de okulların ne zaman ve hangi koşullar altında, nasıl yeniden açılabileceğiyle ilgili bir rapor hazırladı.
#TedmemTÜRK Eğitim Derneği’nin düşünce kuruluşu TEDMEM'in ‘2018 Eğitim Değerlendirme Raporu’na göre, Türkiye genelinde 41 bin 654 öğretmen fazlası var. Ülke genelindeki öğretmen ihtiyacı ise 153 bin 640. Öğretmen ihtiyacı ve fazlasına yönelik dengesizliklerde en çarpıcı örneklere büyükşehirlerde rastlandı. Birçok şehirde hem norm kadrodan daha fazla sayıda öğretmen hem de öğretmen açığı bulunuyor.
#ÖĞRETMENMEB tarafından matematik ve Türkçe derslerinden yeterli kazanımları edinemeyen öğrenciler için başlatılan İlkokullarda Yetiştirme Programı'na (İYEP) katılan 87 bin 3 öğrencinin matematik dersinde yüzde 87.59'u, Türkçe dersinde ise yüzde 79.41'i başarıyı yakaladı.
#Milli Eğitim BakanlığıTürk Eğitim Derneği’nin düşünce kuruluşu TEDMEM’in yayımladığı 2018 Eğitim Değerlendirme Raporu’na göre Türkiye’de öğrenciler ortalama 12.1 yıl okulda kalmalarına rağmen sadece 8.9 yıla eşdeğer bir eğitim alıyor. 6-13 yaş aralığında yaklaşık 154 bin çocuğun okul dışında kaldığı belirtilen rapordaki tespitler şöyle:
#TEDMEMTED'in düşünce kuruluşu TEDMEM, 2018 Eğitim Değerlendirme Raporu'nu açıkladı. MEB'in eğitim ve öğretim desteklerini kademeli olarak kaldırarak, bu destekleri dezavantajlı durumdaki okulların nicel ve nitel gelişimine yönlendirme kararının olumlu olduğu vurgulanan raporda, 97 bin öğretmen açığının dört yılda kapatılabileceği belirtildi.
#Milli Eğitim BakanlığıGeride bırakmak üzere olduğumuz 2018 yılında oldukça yoğun bir eğitim gündemi vardı. Siyasi partilerin 2018 seçim bildirgelerinde geniş bir yer bulan eğitim vaatlerinde ve seçimi takip eden süreçlerde ülkemizin geleceği için nitelik artırmaya yönelik eğitim politikalarının gerekliliğinin altı sıklıkla çizildi. Prof. Dr. Ziya Selçuk’un Milli Eğitim Bakanı olarak görevlendirilmesiyle başlayan yeni dönemde ise bu gereklilik 2023 Eğitim Vizyonu olarak karşılık buldu.
#ÖĞRETMENTürk Eğitim Derneği’nin düşünce kuruluşu TEDMEM, Öğretmenlik Meslek Kanunu'nu öneri metni hazırladı. Öneriler arasında, öğretmen olacaklara ayrı sınav şartı getirilmesi yer alırken, eğitim fakültelerinin sınırlandırılması istenildi. İşte metinde yer alan öneriler:
#TEDMEMYapay zeka üzerine çalışmalarıyla bilinen University College London Öğretim Üyesi Prof. Dr. Rose Luckin, TED’in Düşünce Kuruluşu TEDMEM’in konuğu oldu. ‘Eğitimde Yapay Zekanın Kullanımı ve Olası Güçlükler’ başlıklı bir sunum yapan Luckin, yapay zekanın insanları korkuttuğunu, insanların mesleklerine dair endişelerinin arttığını belirtti.
#TEDMEMDünya Bankası Ekonomisti Roy Van der Weide, ‘Dünyada Kuşaklar Arası Ekonomik Hareketlilik Ne Kadar Adil?’ raporunu TEDMEM’de düzenlenen bir seminerle değerlendirdi. Weide, eğitimde fırsat eşitliğini sağlayacak yatırımlar yapılmazsa ekonomik anlamda olumlu bir ilerleme kaydedilemeyeceğini söyledi. TEDMEM Direktörü Prof. Dr. Emin Karip ise Türkiye’de yoksulluğun aileden çocuklara transfer edildiğini belirtti.
#EğitimTürkiye, Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS) 2023 sonuçlarına göre, 4’üncü sınıf fen bilimleri alanında OECD ülkeleri arasında 2’nci, bu alandaki ortalama puanıyla tüm Avrupa ülkeleri arasında da birinci sıraya yerleşti. Türk Eğitim Derneği (TEDMEM) hazırladığı analiz raporunda Türkiye’nin TIMSS 2023 sonuçlarını değerlendirirken; “ Bulgular, Türkiye’nin uluslararası eğitim değerlendirmelerinde geçmişte sıkça karşılaşılan olumsuz tabloların aksine, önemli bir iyileşme ve başarı örneğine işaret ediyor. Bu verilerin, yalnızca mevcut durumu yansıtan bir başarı göstergesi olarak değil, eğitim sisteminin daha geniş bir perspektiften değerlendirilmesine olanak tanıyacak bir fırsat olarak görülmesi önemlidir” diyor.
#TIMSS 2023Türk Eğitim Derneği'nin düşünce kuruluşu TEDMEM tarafından hazırlanan rapora göre; Türkiye’de ilkokul ve ortaokul dönemlerine denk gelen 6-14 yaş arasındaki okullaşma oranı yüzde 100 oldu. Ancak 15-19 yaş aralığındaki okullaşma oranı ortalaması OECD ülkelerinde yüzde 84 iken, Türkiye yüzde 71’de kaldı.
#TEDMEMTürk Eğitim Derneği (TED) Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu, eğitimin en öncelikli politika alanlarından biri olması gerektiğini söyleyerek, Eğitimi yeniden tasarlamamız gerekmektedir. Gelecek nesillerimizi yetkin olabilecekleri ve adaletli bir eğitime kavuşturmamız gerekir dedi.
#TEDÖğrenme, formal ya da informal şekilde gerçekleşebilen kompleks bir beceridir. Sadece okullarla ya da eğitim kurumlarıyla sınırlı olmadan doğası gereği doğumdan ölüme kadar yaşamın hemen her anında ve alanında meydana gelebilir. Öğrenmenin elbette daha sistemli ve arzulanan amaçlar (bireyler ve toplum için gerekli bilgi, beceri, tutum, değer, davranış gibi) doğrultusunda gerçekleşebilmesi için eğitim kurumlarında formal yani planlı ve programlı bir şekilde yürütülmesi gerekir.
#Konuk YazarTürk Eğitim Derneği Düşünce Kuruluşu (TEDMEM) tarafından OECD ve İşkur verileri esas alınarak hazırlanan ‘Bir Bakışta Eğitim 2022’ raporuna göre; Türkiye yükseköğretime katılımdaki artışın en yüksek olduğu OECD ülkelerinden biri.
#TEDMEMÇocukların kullandıkları bilişim teknolojileri konusunda Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK) tarafından gerçekleştirilen “Çocuklarda Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’ sonuçlarına göre internet kullanımı, 6-15 yaş grubundaki çocuklar için 2013 yılında yüzde 50,8 iken 2021 yılında yüzde 82,7’ye yükseldi.
#Konuk YazarÖnümüzdeki hafta yaklaşık 3.5 milyon aday bir üniversite kapısını aralamak için yarışacak. Zor dönemeçte bugüne kadar hep adaylara öneriler yapıldı. Bu kez “Bir de onların penceresinden bakın” diyen Altınbaş Üniversitesi Psikoloji Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Dilek Şirvanlı Özen, anne-babalara önerilerde bulundu.
#YKSEğitim, siyasetin öncelik vermesi beklenen konular arasında ekonomiden sonra ilk sırada yer alıyor. Türkiye genelinin yüzde 65’i ekonomiye; yüzde 37’si ise eğitim sistemine öncelik verilmesi gerektiğini düşünüyor. 18-24 yaş aralığındaki her 2 gençten 1’i siyasetin eğitim sistemiyle ilgili mesai yapması gerektiğine inanıyor. Toplumun yüzde 56’sı, gençlerin ise yüzde 67’si eğitimi düzelteceğine inandığı siyasetçi için oyunu değiştirebileceğini söylüyor.
#TEDMEMTürk Eğitim Derneği’nin Düşünce Kuruluşu TEDMEM tarafından yayınlanan 2021 yılı Eğitim Değerlendirme Raporu’nda aşılama oranlarındaki artışın eğitimin yüz yüze sürdürülmesinde kilit rol oynadığına dikkat çekildi. Raporda, eğitim sisteminin gelecekteki olası krizlere karşı daha dayanıklı hale gelmesi için bir eylem planı geliştirilmesi, 20’nci Milli Eğitim Şurası’nda alınan kararların takip edilmesinde eğitimde fırsat eşitliğini sağlamayı hedefleyen kararlara odaklanılması gerektiği belirtildi.
#TEDMEMTürk Eğitim Derneği’nin Düşünce Kuruluşu TEDMEM tarafından yayınlanan 2021 yılı Eğitim Değerlendirme Raporu’na göre; zorunlu eğitim çağında olmasına rağmen yaklaşık 676 bin çocuğun eğitim sistemi dışında kaldı. Raporda, eğitim sisteminin gelecekteki olası krizlere karşı daha dayanıklı hale gelmesi için bir eylem planı geliştirilmesi, 20’nci Milli Eğitim Şurası’nda alınan kararların takip edilmesinde eğitimde fırsat eşitliğini sağlamayı hedefleyen kararlara odaklanılması gerektiği belirtildi.
#TEDMEMBakan Selçuk, telafi eğitiminin haziranda başlayacağını duyurdu. ‘Türkiye’nin Telafi Eğitimi Yol Haritası’ başlıklı rapor hazırlayan Türk Eğitim Derneği Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu ise “Haziran başında okullar kapatılmalı, tüm hazırlıklar tamamlanarak ağustos başında yüz yüze eğitime başlanmalı” önerisini getirdi.
#YAZARTürk Eğitim Derneği (TED) salgının gölgesinde geçen 2020 yılının değerlendirildiği TEDMEM raporunda, “Sağlık kurumlarının ayakta kalması hayatımızı, eğitim kurumlarının ayakta kalması ise geleceğimizi koruyacaktır” uyarısı yapıldı.
#Türk Eğitim DerneğiEndüstri 4.0’dan akıllı topluma geçişi ifade eden büyük toplumsal dönüşüm planı Toplum 5.0, yaşlı dünya nüfusuna karşı çözümler geliştirmeyi, sanal dünya ile gerçek dünyanın iç içe olabilmesini sağlamayı, nesnelerin internet teknolojisinin toplum çıkarları için kullanılmasını, çevre kirliliği ve doğal afetler için çözüm yolları üretilmesini hedefliyor.
#Endüstri 4.0Türk Eğitim Derneği’nin(TED) Düşünce Kuruluşu TEDMEM Koordinatörü Dr. Sabiha Sunar, Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması’na (TIMSS) ilişkin, “Matematiği çok seven öğrenci oranımız ya da matematikte kendine güvenen öğrenci oranımız da düşüyor. Matematik öğretimiyle ilgili değişkenlere odaklanmamız lazım” dedi.
#Gizem KARADAĞ-Burak TEKİN/DHATÜRK Eğitim Derneği'nin (TED) Düşünce Kuruluşu TEDMEM Koordinatörü Dr. Sabiha Sunar, Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması'na (TIMSS) ilişkin, "Matematiği çok seven öğrenci oranımız ya da matematikte kendine güvenen öğrenci oranımız da düşüyor. Matematik öğretimiyle ilgili değişkenlere odaklanmamız lazım" dedi.
#TEDMEMTürkiye’nin matematik ve fen alanında ilk kez 500 puanın üzerine çıktığı Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması’nın (TIMSS) sonuçları eğitim uzmanlarını şaşırtmadı. TIMSS raporunu değerlendiren uzmanlar başarının tesadüfi olmadığı görüşünde. Uzmanlar raporu ve Türkiye’nin başarısını şöyle değerlendirdi:
#GazetehaberleriTürk Eğitim Derneği'nin düşünce kuruluşu TEDMEM, dünyadaki gelişmeleri, sorunları ve çözümleri izleyerek Türkiye’de okulların ne zaman ve hangi koşullar altında, nasıl yeniden açılabileceğiyle ilgili bir rapor hazırladı.
#TedmemTürk Eğitim Derneği’nin (TED) düşünce kuruluşu TEDMEM, Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD)’nin her yıl yayımladığı ‘Eğitime Bir Bakış 2019’ raporunu değerlendirdi. Çalışmada TEDMEM uzmanları, 2018’de 25-34 yaş arası her 100 kişiden 43’ünün lise mezunu olmadığına dikkat çekti. Bunun, OECD ortalamasının (yüzde 15) yaklaşık üç katı olduğu açıklanırken, ortaöğretim düzeyine erişememiş genç yetişkin nüfusun fazla olmasının temel okuryazarlık becerileri konusundaki risklere işaret ettiği vurgulandı. OECD ortalamasında üç yaş altındaki her üç çocuktan birinin erken çocukluk ve bakım hizmetlerinden faydalandığını, Türkiye’de ise bu oranın her 1000 çocuktan yalnızca üçüne denk geldiğini belirten uzmanlar, okulöncesi ve öğretmen eğitimi konusunda da önlemler alınması gerektiğini söyledi.
#GazetehaberleriTÜRK Eğitim Derneği’nin düşünce kuruluşu TEDMEM'in ‘2018 Eğitim Değerlendirme Raporu’na göre, Türkiye genelinde 41 bin 654 öğretmen fazlası var. Ülke genelindeki öğretmen ihtiyacı ise 153 bin 640. Öğretmen ihtiyacı ve fazlasına yönelik dengesizliklerde en çarpıcı örneklere büyükşehirlerde rastlandı. Birçok şehirde hem norm kadrodan daha fazla sayıda öğretmen hem de öğretmen açığı bulunuyor.
#ÖĞRETMENMEB tarafından matematik ve Türkçe derslerinden yeterli kazanımları edinemeyen öğrenciler için başlatılan İlkokullarda Yetiştirme Programı'na (İYEP) katılan 87 bin 3 öğrencinin matematik dersinde yüzde 87.59'u, Türkçe dersinde ise yüzde 79.41'i başarıyı yakaladı.
#Milli Eğitim BakanlığıTürk Eğitim Derneği’nin düşünce kuruluşu TEDMEM’in yayımladığı 2018 Eğitim Değerlendirme Raporu’na göre Türkiye’de öğrenciler ortalama 12.1 yıl okulda kalmalarına rağmen sadece 8.9 yıla eşdeğer bir eğitim alıyor. 6-13 yaş aralığında yaklaşık 154 bin çocuğun okul dışında kaldığı belirtilen rapordaki tespitler şöyle:
#TEDMEMTED'in düşünce kuruluşu TEDMEM, 2018 Eğitim Değerlendirme Raporu'nu açıkladı. MEB'in eğitim ve öğretim desteklerini kademeli olarak kaldırarak, bu destekleri dezavantajlı durumdaki okulların nicel ve nitel gelişimine yönlendirme kararının olumlu olduğu vurgulanan raporda, 97 bin öğretmen açığının dört yılda kapatılabileceği belirtildi.
#Milli Eğitim BakanlığıTED Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu, "Türkiye, Öğretmenlik Meslek Kanunu'na sahip olmalı ama hakların yanında da sorumlulukların anlatıldığı bir meslek kanunu olmalı bu. Öğretmenlerimizi pamuklara sararak taltif etmeliyiz ama 'Devlet memuru oldum, buradan emekli olurum' mantığıyla değil" dedi.
#TED