Türk tarımı, taze ve işlenmiş meyve sebze üretimi, hayvancılık, örtü altı üretim, su ürünleri üretimi, tohumculuk, helal gıda üretimi ve Tarım 4.0 gibi tarımsal teknoloji alanlarına yatırım yapanlar için cazip fırsatlar barındırıyor.
#TarımTicaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Çin'e daha yüksek katma değerli ihracatı mümkün kılarak, ikili ticareti daha sürdürülebilir ve dengeli bir yapıya kavuşturmak istediklerini belirterek, "Çin firmalarını ülkemizde yatırıma davet ediyoruz." ifadelerini kullandı.
#YatırımTürkiye’de şarküteri pazarının yıllık büyüme hızının yüzde 5-6 aralığında olduğunu ifade eden Namet Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Kayar, büyümenin ise ağırlık olarak düşük gramajlı ambalajlı ürünlerden geldiğini söyledi. Kayar, “Dilimli ürün pazarı ilk girdiğimizde yüzde 10’lardaydı, şu anda yüzde 50’lere geldi” diye konuştu.
#ŞarküteriSon yıllarda yeni yatırımlarla hızlı bir büyüme yakaladıklarını anlatan Makro Market Makro Grup Şirketler Başkanı Şeref Songör, “2004 yılında 27 olan mağaza sayımız, 2013 yılı sonunda 170 mağazaya ulaştı. 5 bin çalışanımızla birlikte Türk ekonomisine önemli bir katkı yapıyoruz. Yeni yatırımlarla büyümemiz devam edecek” dedi.
Sütaş Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Yılmaz, “Önümüzdeki üç yıl içinde, mevcut yatırımlarımızı tamamlamak, yeni kategorilerde yeni ürünleri piyasaya sürmek, ham madde üretimimizi geliştirmek ve üretim merkezlerimizin sayısını dörde çıkarmak üzere toplam 250 milyon lira daha yatırım yapacağız” dedi.
Corner dükkan anlayışı çiğköfteye de yerleşti. Eskiden büyük kebapçıların yemek öncesi iştah açıcı olarak verdiği çiğköfte, artık başka bir ürüne dayanmadan tek başına dükkan açtıracak kadar satıyor. İstanbul başta olmak üzere büyük kentlerde, artık her köşebaşında bir çiğköfteciye rastlayabilirsiniz. Bu küçük dükkanların kimisi 48 şubeli fast food zincirine bile dönüştü.