‘Küçülerek’ büyüyoruz

Güncelleme Tarihi:

‘Küçülerek’  büyüyoruz
Oluşturulma Tarihi: Mart 18, 2017 22:06

Türkiye’de şarküteri pazarının yıllık büyüme hızının yüzde 5-6 aralığında olduğunu ifade eden Namet Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Kayar, büyümenin ise ağırlık olarak düşük gramajlı ambalajlı ürünlerden geldiğini söyledi. Kayar, “Dilimli ürün pazarı ilk girdiğimizde yüzde 10’lardaydı, şu anda yüzde 50’lere geldi” diye konuştu.

Haberin Devamı

1950 yılında Kayarlar Et şirketi ile ticari faaliyetlerine başlayan ve amiral gemileri Namet markasıyla tanınan şirket, 2015 yılında yaklaşık 1 milyar 186 milyon TL’lik ciroya ulaştı. İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından yapılan “Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşu” listesinde 71’inci sırada yer aldıklarını ve ilk 100’de bulunan tek kırmızı et firması olduklarını ifade eden Namet Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Kayar, Namet ve Maret markaları ile tüketicilere taze et ürünleri, şarküteri ürünleri, dondurulmuş ürünler ve ileri işlenmiş ürünler olmak üzere dört ana grupta mamul sunduklarını söyledi.

DÜŞÜK GRAMAJ

TÜİK 2016 verilerine göre, Türkiye’nin büyükbaş hayvan varlığının 14 milyon 80 bin 155 baş olduğunu dile getiren Tarık Kayar, “Küçükbaş hayvanları da ilave ettiğimizde, bu sayı 55 milyon 409 bin 387’ye ulaşıyor. Toplam kırmızı et üretimi 1 milyon 173 bin 42 ton. Kişi başına düşen toplan kırmızı et tüketimi ise 14 kilogram civarında. 2016 verilerine göre, Türkiye’de şarküteri pazarının toplam büyüklüğü yaklaşık 2 milyar TL seviyesinde. Kişi başına düşen yıllık şarküteri tüketimi ise 3.6 kilogram civarında. Pazarın toplam tonajı ise 477 bin 619 ton. Büyüme hızı yüzde 5-6 aralığında. Büyüme ise ağırlıklı olarak düşük gramajlı ambalajlı ürünlerden geliyor” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

İSRAFI ÖNLEMEK İÇİN

Namet olarak ambalajlı ürünleri ilk çıkaran firmalardan biri olduklarının altını çizen Tarık Kayar, “Israfı önlemek amacıyla daha küçük ve dilimli ambalajlar çıkardık. Et dahil, kuşbaşı- kıyma gibi tüm ambalajlı ürünlerin 21 gün raf ömrü var. Paket küçüldükçe fiyatı artıyor gibi bir düşünce hakim piyasada. Birim başına düşen ambalaj maliyeti ekleniyor. Ancak biz salamı makineyle daha ince dilimliyoruz, evde kesilen dilim sayısına bakıldığında maliyet düşüyor. Dilimli ürün pazarı ilk girdiğimizde yüzde 10’lardaydı, şu anda yüzde 50’lere geldi, Avrupa’da bu oran yüzde 90” diye konuştu.

FİYATLAR İSTİKRARLI

GEÇTİĞİMİZ yıllarda devreye giren salam-sucuk gibi ürünlerde tür karışımının engellenmesi konusu hakkında da görüşlerini paylaşan Tarık Kayar, “Bakanlığa yüzde 100 ürünler konusunda baskı kurduk. Karışık ürünlerin herkese besici de dahil zararı oluyordu. Merdiven altı bu sayede törpülendi. Haksız rekabet ortadan kaldırıldı. Tüketici de bilinçlendi. Yüzde 100 ürünlere dönüş sağlanmış oldu. Fiyatlar da oldukça istikrarlı ve enflasyona uygun. Kontroller de oldukça iyi gidiyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

80 MİLYON DOLARLIK YATIRIM GELİYOR

2018’in sonunda 80 milyon dolarlık bir yatırım kararı alındığını söyleyen Tarık Kayar, “Yeni bir tesis yapılıyor ve 600 kişi istihdam sağlanması hedefleniyor. Sürekli yatırım yapan, kendini yenileyen, sektördeki teknolojik yenilikleri takip eden bir firmayız. Tesisimizi gezmek, teknolojilerini incelemek için yurtdışından heyetler gelmeye başladı. En son Japonya’dan bir heyet geldi. Grupta toplam 2000 kişi istihdam ediliyor” dedi.

İKİ ÜRETİM TESİSİ VAR

2005’te, alanında 76 senelik bir deneyimi olan Namet’i bünyelerine kattıklarını dile getiren  Tarık Kayar, “2010’da 68 milyon dolarlık yatırımla Çayırova Üretim Tesisleri’ni devreye aldık. İmalat kapasitesini artırmak ve üretim teknolojilerini sürekli olarak güncel tutmak için, açılışından bu yana fabrikaya 20 milyon doların üzerinde ek yatırım yaptık. 2013’te  Koç Topluluğu’ndan Harranova Besi Çiftliği’ni satın aldık. Namet Gıda olarak, 2014’te de Maret’i de aynı çatı altında birleştirdik. Biri Kocaeli Çayırova’da diğeri İstanbul Tuzla Tepeören’de olmak üzere iki adet üretim tesisimiz bulunuyor” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

PAZARDA 3 OYUNCU VAR

PAZAR hakkında da bilgiler veren Tarık Kayar şunları söyledi: “Pazarda konum olarak 3 tane asıl oyuncu var. Bunlar; Namet, Maret, Pınar. Namet ve Maret ikisi de kendi segmentinde iyi yerlere geldi. Namet daha butik gurme ürünlerde önde. Maret tüm Türkiye’ye hitap ediyor. Pınar, ise son dönemde biraz daha hindi grubuna yöneldi.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!