İnteraktif Reklamcılık Derneği IAB tarafından ilk kez 2015 yılında düzenlenen ve son 7 yıldır Akbank’ın ana sponsorluğunda Boğaziçi Üniversitesi’nde gerçekleştirilen Akbank UniChallenge+ Dijital Öğrenci İşleri Eğitim Kampı, bu yıl 10’uncu kez düzenlendi. UniChallenge+, dijital reklamcılık ve pazarlama iletişimi sektörü için genç yetenekler yetiştirmeyi amaçlıyor.
#Unichallenge+Yıldız Holding şirketlerinin projelerinin yarıştığı “Senenin Yıldızları Ödül Töreni” bu sene 15’inci yılını kutladı. Yarışmaya 10 farklı kategoride 236 proje başvurusu gerçekleşti. Bu projeler arasından kazananlar Holding’in 75 bin çalışanı ve ana jürinin oylamasıyla seçildi.
#Yıldız Holding10 ilde büyük yıkımlara yol açan deprem felaketi sonrası tüm ülke tek yürek oldu. Deprem bölgesindeki ihtiyaçların karşılanması için sivil toplum kuruluşları ve şirketler harekete geçti. Yüzlerce TIR yardım bölgeye ulaştı, yenileri de yolda. İş makinelerinden arama kurtarma ekiplerine, ısıtıcılardan kıyafet ve gıda ürünlerine kadar birçok ihtiyaç büyük özveriyle hazırlanıyor. İşte deprem bölgesine yapılan destekler...
#KahramanmaraşTarım ve Orman Bakanı Vahit Kirişci, “Bakanlık olarak yeniden kırsalın ayağa kaldırılması, kırsalda üretimin canlandırılması konusunda çalışmalar yapıyoruz. Üretimin artırılmasının yegane yolu kırsal kalkınmadan geçiyor, bunu bir vizyon olarak ortaya koymuş durumdayız’’ dedi.
#Vahit KirişciTürkiye’nin taze dondurulmuş gıda, konserve ve margarin pazarının lider şirketi Kerevitaş’ın 2021 yılının ilk üç ayında konsolide cirosu, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 44,2 oranında artarak yaklaşık 1 milyar TL’ye ulaştı.
#KerevitaşYıldız Holding’in 13’üncüsünü düzenlediği Senenin Yıldızları Ödül Töreni’nde en başarılı projeler ödüllendirilirken, Holding’in “Global Değerler Lansmanı” da yapıldı. Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ülker’in global değerleri tanıttığı etkinlik, ünlü sanatçı Cem Yılmaz’ın katılımıyla daha da renklendi. 201 projenin yarıştığı Senenin Yıldızları Ödül Töreni bu yıl ilk kez dijital ortamda düzenlendi.
#Yıldız HoldingBorsa İstanbul’a kote en büyük ikinci gıda şirketi olan Kerevitaş, 2018 yılının 2. çeyrek bilanço sonuçlarını açıkladı. Kerevitaş Kamu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yaptığı açıklamada, 2018’in ilk altı ayında 134.8 milyon TL’lik FAVÖK(Faiz Amortisman Vergi Öncesi Kârı)elde ederek, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 75 artış sağladığını duyurdu.
#İhracatEkonominin yüzde 7.4 büyüdüğü 2017 yılı şirketler için de iyi geçti. Türkiye’nin en büyük 500 şirketi net satışlarını yüzde 29.4, net kârlarını ise yüzde 52.3 arttırmayı başardı. Ancak, satış ve kâr artışı istihdama yansımadı. 500 dev istihdamını sadece yüzde 2.5 arttırdı. İmalat ve inşaatta ise istihdam kaybı büyük.
#GazetehaberleriGeniş ürün yelpazesine sahip ve Türkiye’nin lider dondurulmuş gıda markası SuperFresh, Ramazan ayında sevdikleri için lezzetli sofralar hazırlamak isteyenlere, zengin iftar menüleri oluşturdu. SuperFresh’in iftar sofralarınıza lezzet katacak menüleri, “Master Chef” Özlem Mekik ve Türkiye’nin önde gelen 30 yemek blogger’ının tarifleriyle hazırlandı.
#İftarTÜRKİYE’deki her 10 evden 3’üne girmeyi başaran firmalar, hazır yemekte yılda 100 milyon TL’lik pazar büyüklüğüne ulaştı. Lazanyadan şinitzele nugget’a, burgerden dönere kadar dünya mutfaklarının farklı tatlarının 1-4 dakikalık pişirme süreleriyle sofralara taşınması, hazır yemekte yıllık üretimin de 10 bin tona ulaşmasını sağladı.
HİNT Okyanusu’nda yaşanan orkinos bolluğu, Türkiye’de 15 yılda 2 kat büyüyen 100 milyon dolarlık konserve ton balığı sektörüne hareket getirdi. Dardanel ve Marines yeniden üretime geçme kararı aldı, Ülker ve Tamek kendi markalarıyla raflara girdi. Uluslararası piyasalarda fiyat 3 dolara gerileyince, konserve ton balığı üreten şirket sayısı 7’ye, yıllık tüketim de 8 bin tona ulaştı.
SON iki yıl içinde yüzde 54 büyüyerek, 105 milyon YTL’ye ulaşan konservede rekabet taze sebzeden kurutulmuş ve közlenmiş ürünlere kaydı. Kuru patlıcan, biber ve domates dolmasının yanı sıra, ilk kez börülcenin konservesine de yönelen firmalar, şeftali, armut, ananas ve kirazı birarada ambalajlayıp piyasaya sürdü. Yeni ürünlerle yıllık üretim 28 bin 500 tona ulaştı.
SON beş yılda iki kat büyüyerek pazarda 55 milyon dolara ulaşan dondurulmuş patates, parmak, elma dilimi, kroket, küp, oval ve tırtıklı gibi ürün çeşitlemesiyle ev tüketiminde yüzde 60’a ulaştı. Geçen yıl ihracatla tanışan dondurulmuş patatesçiler, üretimlerinin yüzde 20’sini Avrupa’ya satma planları yapıyor.