İstanbul’da 10 gün sürecek otomobil şovu Beylikdüzü TÜYAP’ta başladı. Türkiye’nin en büyük otomotiv etkinliği olan ve 2 yılda bir düzenlenen ‘İstanbul Autoshow 2017’ kapılarını 30 Nisan’a kadar otomobilseverlere açarken, 19 marka 50’si yeni olmak üzere toplamda 300 model sergiliyor. Fuarda konsept modeller, klasik otomobiller ve geleceğin teknolojileri de ziyaretçileri bekliyor.
#GazetehaberleriOtomotiv sektörü 2015 yılına hem aralık ayında beklentinin üstünde artan satışların hem de ÖTV oranlarında değişiklik olmamasının verdiği moralle birlikte umutlu girdi. 2014 yılını 767 bin 681 adetle tamamlayan otomotiv sektörü, seçim yılı olan 2015’te pazarın satış adedinin 825 bine ulaşmasını bekliyor. 2014’ün ilk yarısında yüzde 20’nin üzerinde daralan otomotiv pazarı aralık ayıyla birlikte yılı sadece yüzde 10 küçülmeyle tamamladı. Sektörün beklentisi yüzde 15 ve üzeriydi.
Adalet ve Kalkınma partisi dördüncü olağan kongresinde sayın başbakan 2023 Türkiye'sini 63 madde ile kodladı. Bir ülkenin her alanda ilerlemesi kendi geçmişine bakarak değil diğer ülkelerin nerede olduğuna göre ölçülür.Hiç bir ülke olduğu yerde durmuyor, herkes koşuyor. 21'inci yüzyılın ilk çeyreğinde acaba dünya nasıl bilimsel, teknolojik, kültürel ve politik bir resim verecek ve biz bu resmin neresinde olacağız? Sanayi ötesi Enformasyon çağına giren dünya nerede olacak biz nerde olacağız? Problem burada.
TÜRKİYE'de otomotiv pazarıyla ilgili resmi sonuçların açıklandığı saatlerde Amerika'da Uluslararası Detroit Otomobil Fuarı'nı takip ediyordum. Zaten son 5 aydır rekor kıracağına kesin gözüyle bakılan otomotiv pazarı 2010 yılında tüm rekorları beklenildiği gibi tek tek kırdı.
Referans Gazetesi, bakan çocuklarının iş hayatındaki kariyerlerini araştırdı. Seçim sloganı olarak ’Durmak yok, yola devam’ı seçen AKP Hükümeti’nin bakanlarının çocukları da aynı yolda hızla ilerliyor. Başbakan Tayyip Erdoğan dahil kabinedeki bazı bakanların çocuk ve damatları da, iş dünyasında hızla yükseliyor.
Türkiye’de satılan her 3 otomobilden 1’inin direksiyonuna kadınlar geçerken, otomotiv firmalarına yön veren kadın yönetici sayısında da paralel bir artış gözlemleniyor. Bugün otomotiv firmalarında çalışan kadın sayısı toplam çalışan sayısının yüzde 25’ini bulmuş durumda. Bu oran bazı firmalarda yüzde 50’ye yaklaşırken, üst yönetim kademesindeki kadın yöneticilerin sayısı da hızla yükseliyor.
2003 yılında ödenecek Motorlu Taşıtlar Vergisi kadar ‘‘ek vergi’’ alınmasını öngören tasarı, otomobil sahiplerini isyan ettirdi. Yılbaşında enflasyonun üzerinde yüzde 59 oranında artan Motorlu Taşıtlar Vergisi'ni yüksek bulan otomobil sahipleri, şimdi bu vergiyi ikinci kez ödemek zorunda kalmanın sıkıntısını çekiyorlar.