OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 02, 2004 00:00
Formula 1 sezonunun 7'nci yarışı Avrupa Grand Prix'si, Almanya'nın Nürburgring Pisti'nde yapıldı. 60 turluk mücadeleyi Alman pilot Michael Schumacher kazanırken, takım arkadaşı Rubens Barrichello ikinci olarak, takımlarının yine duble yapmasını sağladılar. Sezonun flaş ismi Jenson Button ise üçüncü oldu.Formula 1'de geçtiğimiz yarış Monaco Grand Prix'sinde Michael Schumacher şanssız bir kazaya kurban gidip yarışı bitirememişti. Alman pilot, bu yarışın ardından attığımız 'Schumacher mola verdi' başlığını doğrularcasına, bir hafta sonra vatanı Almanya'da koşulan 60 turluk Avrupa Grand Prix'sini rahatlıkla kazanarak, şampiyonadaki hakimiyetini sürdürdü. Yarış Ferrari için o kadar rahat geçti ki, Rubens Barrichello da sorunsuzca ikinci olarak podyumu adeta kırmızıya boyadı. BAR-Honda'nın bu sezonki flaş pilotu Jenson Button ise yine podyuma çıkarak üçüncülüğü elde etti. Geçtiğimiz hafta iyi birer yarış çıkaran Renault pilotları bu yarışta yine tutuk performans gösterdiler. İstikrarsız Trulli ve Alonso, podyuma çıkamasalar da, yine de ilk 5'e girmeyi başardılar. Williams-BMW ve McLaren-Mercedes takımları ise yine sorunlarla boğuşarak sonuç elde edemediler. Sadece Williams-BMW pilotu Juan Pablo Montoya 8'inci olarak tek bir puan almayı başardı. Puan alan diğer pilotlar Giancarlo Fisichella ve Mark Webber oldular.TRULLI'NIN SESİ KISILDIGeçtiğimiz yarışın galibi olan Renault pilotu Jarno Trulli için, zor bir haftasonu oldu. Monaco Grand Prix'sinden hemen sonra sesi kısılan İtalyan pilot, basın toplantıları ve röportajlar sonunda sesini tamamen kaybetti. Antremanlar ve sıralama turları boyunca mühendislerle hiç konuşamayan Jarno Trulli, takım görevlileri ile kendisine getirilen kalem ve kağıda söylemek istediklerini yazarak iletişim kurabildi.CAN ARTAM FINISH GÖRDÜFormula 1 yarışı ile eş zamanlı koşulan F 3000 yarışında Türk pilot Can Artam finishe ulaşarak Türk motor sporseverleri sevindirdi. Geçtiğimiz hafta Monaco'da henüz ikinci turda kaza yaparak yarışa veda eden Can Artam, bu kez daha rahat bir yarış çıkardı. Coloni Motorsport takımında yarışan Can Artam yarışı 13'üncü sırada bitirdi.Ferrari'nin sırrı yakıttaFerrari F1 takımının resmi yakıt sağlayıcısı Shell, yarışlar için özel bir 'hafif yakıt' üretiyor. Bu yakıtı kullanan Ferrari, sezonun ilk 7 yarışının 6'sını kazanırken, özellikle performans olarak diğer otomobillere fark atmaları gözlerden kaçmadı. Otomobilin hafifliğinin performansta çok büyük önem taşıdığı Formula 1'de, özel hafif Shell yakıtı kullanan Ferrari'nin şampiyon pilotu Michael Schumacher, sezonu adeta domine etti. Shell'in F1ULG58 isimli özel formüllü V-Power yakıtı, diğer yakıtlarla aynı performansı vermesine rağmen daha hafif olmasıyla dikkat çekiyor.Peugeot Kıbrıs'ta diskalifiye olduKıbrıs Rallisi galibi Peugeot Sport'un her iki otomobili de yarıştan sonra FIA tarafından otomobiller üzerinde yapılan teknik kontrolün ardından yarıştan ihraç edildiler. Yarışın hemen ardından teknik kontrol görevlileri tarafından su pompaları şüpheli bulunan Citroen Xsara WRC'ler ve Peugeot 307 WRC'ler kontrol altına alınmışlardı. Yapılan incelemeler sonrasında Citroen Xsara WRC'lerin 'aklanırlarken', Peugeot'nun pompa pervanelerinin metal yerine plastik olduğu anlaşıldı ve kurallara aykırı bu durum, takımın iki aracının da diskalifiye edilmesiyle sonuçlandı. Peugeot takımı, karara itiraz etmedi. Böylece yarışın galibi Marcus Gronholm ve 5'incisi Harri Rovanpera'nın pilotlar, Peugeot'nun ise markalar puanları da silinmiş oldu. Bu değişikliğin ardından Citroen pilotu Sebastien Loeb birinci ilan edildi ve sürücüler şampiyonasında liderliğe yerleşti. Yeni kurallar gelirse Sainz bırakıyorİki kez Dünya ralli Şampiyonu olmuş, 'Matador' lakaplı ispanyol pilot Carlos Sainz, gelecek sene uygulanması düşününlen Superally isimli puan sistemi kesinleşirse, sezon sonunda ralliyi bırakacağını açıkladı. Rallinin sembol isimlerinden Carlos Sainz, yeni puan sisteminin rallinin ruhuna aykırı olduğunu ve 'sporu öldüreceğini' belirtirken, daha önce bir sene daha devam etmeyi düşündüğünü ama yeni kurallar altında yarışmak istemediğini söyledi.Eğer 'Matador' lakaplı pilot bu sene sonunda emekli olursa, bu durumda Citroen takımının bir
transfer yapması gerekecek. Sebastien Loeb'ün müstakbel takım arkadaÅŸlığı için Ford pilotu Markko Martin'in ismi geçiyor. Ford'un bütçesinin önümüzdeki seneler için belirsizliÄŸini koruması, pilotlarına diÄŸer takımlardan teklif götürülmesine yol açıyor. WRC'nin diÄŸer yıldız pilotlarından Colin McRae de boÅŸta. EÄŸer iyileÅŸebilirse Richard Burns de WRC sahnesine geri dönecek. Carlos Sainz ralliyi bırakırsa Citroen'in yeni pilotunu sezon sonunda göreceÄŸiz.58'lik Blomqvist geri dönüyor1984 Dünya Ralli Åžampiyonu Ä°sveç'li pilot Stig Blomqvist, Acropol Rallisi ile parkurlara geri dönüyor. Daha önce ÅŸampiyon olduÄŸu 1984 senesinde Audi Quattro ile bu yarışı kazanan Blomqvist, bu yıl Grup N bir Subaru Impreza ile yarışacak. Ä°sveç'li pilot, 58 yaşına gelmesine raÄŸmen rekabet arzusundan hiçbir ÅŸey kaybetmediÄŸini söylüyor.Toreador Cup start alıyorSafari Motorspor, 4 yıldır amatör yarışçılara hizmet veren 15 adet Fiat Siena'yı, bu yıl da parkurlara sürdü. Enerji içeceÄŸi Toreador sponsorluÄŸunda koÅŸulacak olan Toreador Cup, bu haftasonu Ä°zmit Körfez Pisti'nde ilk ayak yarışı ile baÅŸladı. Organizasyonun amacı, pistlere yeni ve yetenekli pilotlar kazandırmak. Toreador Cup'ın ilk yarışı sonunda Tarkan Birol birinciliÄŸe ulaşırken, Özen Özer ikinci, Ali Ä°hsan Özkaşıkçı ise üçüncü oldular.Honda Alpet Cup'ta Kızıldel hakimiyetiHonda Alpet Cup'ın ikinci ayağı da, geçtiÄŸimiz Pazar günü Ä°zmit Körfez Pisti'nde gerçekleÅŸtirildi. Ä°zmir'deki ilk yarışın galibi Cahit Kızıldel, bir kez daha zafere ulaşırken, Ragıp Dönmez ikinciliÄŸi elde etti. Podyuma çıkan üçüncü isim ise Ozan Åžer oldu.Pistte Gülerhan güldüTürkiye Pist Åžampiyonası 3'üncü ayak yarışı Ä°zmit Körfez Pisti'nde yapıldı. Ä°ki grup halinde koÅŸulan yarış öncesinde Grup Maxi'de Renault pilotu Ethem Genim, super production ve grup 1600'ün birlikte starta aldığı yarışta ise Fiat Abarth Motorsports pilotu Selim BacıoÄŸlu pole pozisyonundan start aldılar. Birbirinden güçlü otomobillerin bulunduÄŸu bu grupta startla birlikte liderliÄŸe yerleÅŸen Celal Gülerhan, ÅŸeytanın bacağını kırdı ve özel Dunlop lastikleriyle donatılmış yeni otomobiline ilk zaferini tattırdı. Opel Motorsport'tan Hakan Kopan, Opel Vectra GTS ile ikinci olurken, lastik patlatan Ethem Genim beÅŸinci oldu. DiÄŸer grupta ise, Opel Astra ile super production'da yarışan Bülent Solmaz, Selim BacıoÄŸlu'nun Fiat Palio Super 1600'ünü geçerek ilk zaferine ulaÅŸtı. Yarışın iddialı pilotlarından Emre Ergökçen ise spin atınca gerilere düştü.Â
button