Güncelleme Tarihi:
YÜZDE 16 BÜYÜDÜ
Aralık ayındaki satışların 110 bin adedi otomobil, 37 bin adedi ise hafif ticari araç satışlarından oluştu. kaynaklanmış gözüküyor. Aralıktaki 146 bin 989 adetlik satış toplam satışlara eklendiğinde, 2014 yılında pazarın 767 bin 681 adede ulaşıyor. Bu da yılın ilk yarısında yüzde 20’den fazla daralan sektörün yılı yüzde 10’luk daralmayla yani yüzde 15’lik beklentinin altında kapattığı sonucunu çıkartıyor. Aralık ayında beklentilerin üzerinde gerçekleşen satışlarda kuşkusuz dozu artan kampanyaların, kur farkından dolayı 2015 yılı modellerde fiyat artıyı olacağı beklentilerinin etkisi var. Ama sektör yetkililerinden öğrendiğim kadarıyla aralıkta yine bir ‘2015’te ÖTV artacak’ söylentisi de kulaktan kulağa yayılmış. Bu beklenti nedeniyle de satışların tahminlerin üzerinde arttığı söyleniyor.
CANLI TALEP VAR
Sonuçta öyle de böyle, otomotiv sektörü 2014 yılını tamamladı ve kayıplar yıl başı ve ortasındaki beklentinin çok altında kaldı. Özellikle satışların kasım ve aralıkta beklentinin üstünde gerçekleşmesi ve 2015 yılı başında 2014 yılına benzer bir şekilde ÖTV oranlarının artmaması moralleri ve umutları yükseltti. Bu doğrultuda 2015 yılında en kötü tahminler bile pazarın 2014 yılının üstünde olacağını gösteriyor. 2015 yılı seçim yılı olacağı ve bu döneme kadar sıcak para olacağından yola çıkarak pazarın yüzde 10 büyüyeceğini söyleyenlerin sayısı da oldukça fazla. Zaten ODD Genel Koordinatörü Hayri Erce de 2015 yılına ilişkin tahminlerinde pazarın 775 bin ila 825 bin aralığında olacağını söylüyor. Yani en kötü senaryoda bile satışlar 2014 yılındaki 770 bin adedi aşıyor. ODD’nin iyi senaryosunda 825 bin, sektördeki iyi senaryoda ise pazarın 850 bin adede çıkması bile ihtimaller arasında. Sonuç olarak seçim yılı olan 2015’e ilişkin sektörün büyümesi için gereken canlı talep adına gereken her şey mevcut. Tek risk ise kurda. Bekleyip göreceğiz...
2014 YILININ GLADYATÖRLERİ
Türk otomotiv sektörünün 47 markasını çatısı altında buluşturan Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) ‘Satış’ ve ‘İletişim’ dallarındaki başarılı marka ve çalışmaları ödüllendirdiği “ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2014 Gladyatörleri”nin beşincisi sahiplerini buldu. ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar törende yaptığı konuşmada, “2014, daha ilk saatlerinden itibaren bizim için sürprizle başladı. Birçok zorlukla mücadele etmek zorunda kaldık ama sektörümüz çalışanlarının üstün çabaları ve hızlı adaptasyon kabiliyetleri sayesinde, yıkılmadık, senenin sonunu getirmeyi başardık. Son üç aya kadar çok rahat bir nefes alamasak da, şükür ki yılın sonlarına doğru toparlanmayı başardık ve yılı öngörülenin altında bir kayıpla kapattık. Her yılbaşında olduğu gibi, 2015’e de umut ve heyecanla giriyoruz. 2015 de 2014 gibi yoğun bir yıl olacak” dedi.
ÖDÜL ALAN GLADYATÖRLER
En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: KIA
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Fiat Doblo
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Fiat
En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: Maserati
En Çok Satılan Otomobil Modeli: Renault Fluence
En Çok Satılan Otomobil Markası: Renault
En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: Volkswagen
İLETİŞİM ÖDÜLLERİ
Yılın Televizyon Uygulaması: Fiat / Yeni Fiat Ducato “Pişmanlar Korosu”
Yılın Gazete Uygulaması: Jeep / “23 Nisan - 4x4 ? Jeep”
Yılın Radyo Uygulaması: Doğuş Otomotiv / “Trafik Hayattır”
Yılın Dergi Uygulaması: Audi / “Audi A4”
Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: Ford / “Courierball”
Yılın Dijital ve Sosyal Medya Uygulaması: Renault / “Bırak R-Link Cevaplasın”
Yılın Outdoor Uygulaması: Opel / “Yeni Insignia”
Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: Renault / “Sizin Fikriniz Sizin Projeniz!”
Yılın Entegre İletişim Kampanyası: Mercedes-Benz / Yeni GLA
Yılın Basın Lansmanı: Renault Twizy Lansmanı
Yılın Jüri Özel Ödülü: Ford / “Yeni Tourneo Courier’’
Yılın Turkcell Teknoloji Ödülü: Subaru