Hannover’de gerçekleşen dünyanın en büyük ticari araç fuarı IAA Transportation’a Türk firmalar elektrikli modelleriyle çıkarma yaptı. Anadolu Isuzu, Karsan, Otokar ve Temsa başta olmak üzere birçok yerli üretici çevreci çözümlerini dünyayla buluşturdu. Ford Otosan’ın Eskişehir’de geliştirdiği ve 2024’te üretmeye başlayacağı Türkiye’nin ilk elektrikli kamyonu ise katılımcılardan büyük ilgi gördü.
#IAA Transportation2017’de dolar bazında yüzde 15 büyüme yakalayan Arkas Lojistik, 2018’de yeni yatırımlara odaklandı. Ford Trucks ile tekrar iş birliği gerçekleştiren Arkas Lojistik, 60 adet Türk mühendislerin geliştirdiği ve Türkiye’de üretimi yapılan Ford Trucks 1848T ADR’li çekici satın aldı.
#FordRamazan ayının Ağustos’ta 2011 model yılına denk gelmesini fırsat bilen otomotiv firmaları yine birbirinden cazip fırsatları ard arda devreye soktu. Ağustos ayında bir çok marka bugün sattığı aracın ilk ödemesini 2011 Ocak ayında başlatırken, sadece T.C. kimlik numarasıyla çok kısa bir süre içinde kredi verilmeye başlandı. Kampanlar kapsamında ayrıca tüketicilere 5 bin TL’yi bulan indirimlerden, sıfır faiz seçeneğine kadar bir çok fırsat da sunuluyor.
Dünyayı saran finansal krizinin etkileri Ekim ayında Türkiye’de otomotiv satışlarına büyük darbe vurdu. Bir taraftan yaşanan global kaynaklı krizle birlikte tüketici güveninin sarsılması diğer taraftan bankaların bu dönemde kredi vermekte zorluk çıkarmasıyla Ekim ayında toplam otomotiv pazarı yüzde 40’a yakın geriledi.
Otomotiv sektörünün siyasette yaşanan gelişmelerden değil, girdi maliyetlerindeki artıştan endişelendiğini belirten Ford Otosan Genel Müdür Baş Yardımcısı Ufuk Güçlü, elektriğe 6 ayda yapılan toplam yüzde 39’luk zammı hatırlatarak, "Ergenekon’dan değil, ’Elektrikkon’dan korkuyoruz" dedi.
Ford’un Avrupa’daki 6’ncı büyük pazarı olan Türkiye, model geliştirmede de etkili oluyor. Ford, eski Mondeo’da bulunmayan 1.6 litrelik motor seçeneğini tamamen Türkiye’nin isteği doğrultusunda yeni Mondeo’ya ekledi. Böylece, Mondeo bu yeni motorla, güçlü olmadığı orta üst segment sınıfında diğer rakipleri arasında iddialı bir konuma yükseldi.
Ford Focus’tan sonra Ford’un yeni bir sınıf yaratan modeli S-MAX ve kardeş modeli Galaxy’nin tasarımını da gerçekleştiren Murat Güler, "Bu iki modelin tasarımının yüzde 60-70’i bana ait. Ancak asıl süprizimi Eylül’de Paris fuarında yapacağım. Ford’un yeni prestij modelini tamamen ben tasarladım" dedi.