Ford’un ’devler ligi’ne girdik, yeni Mondeo’ya 1.6 lt’lik motor eklettik

Güncelleme Tarihi:

Ford’un ’devler ligi’ne girdik, yeni Mondeo’ya 1.6 lt’lik motor eklettik
Oluşturulma Tarihi: Haziran 18, 2007 00:00

Ford’un Avrupa’daki 6’ncı büyük pazarı olan Türkiye, model geliştirmede de etkili oluyor. Ford, eski Mondeo’da bulunmayan 1.6 litrelik motor seçeneğini tamamen Türkiye’nin isteği doğrultusunda yeni Mondeo’ya ekledi. Böylece, Mondeo bu yeni motorla, güçlü olmadığı orta üst segment sınıfında diğer rakipleri arasında iddialı bir konuma yükseldi.

TÜRKİYE, otomotiv sektöründe bir taraftan üretim ve ihracatla büyürken diğer taraftan bu gücünü iç pazarla destekleyince Avrupa’da söz sahibi olmaya başladı. Ford’un Avrupa’daki 6’ıncı büyük pazarı haline gelen Türkiye, artık model geliştirme safhasında da etkili oluyor. Bunun ilk örneği tamamen yenilenen Mondeo modelinde yaşandı. Ford, eski Mondeo’da bulunmayan 1.6 litrelik motor seçeneğini tamamen Türkiye’nin isteği doğrultusunda yeni Mondeo’ya ekledi.

SVIGGUM AUTO SHOW’DA AÇIKLADI:

Türkiye’nin bu gücünü ilk olarak geçtiğimiz yıl Ford Avrupa’nın Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Ingvar Sviggum açıklamıştı. Sviggum İstanbul Auto Show fuarında yaptığı açıklamada, "Ürün planlamada Türkiye’nin isteklerini dikkate alıyoruz. Eski Mondeo’da bulunmayan 1.6 litrelik motoru Türkiye’nin talebi üzerine yeni Mondeo’daki motor seçenekleri arasında aldık. Çünkü Türkiye bugün Ford’un Avrupa’daki 6’ncı büyük pazarı. Yakın bir zamanda 5 veya 4 olur. Türkiye’nin önemi arttıkça, ürün planlaması Türk tüketicisinin isteklerine ve ihtiyaçlarına göre şekillendiriliyor" demişti. Sviggum’un söylediği gibi yenilenen Mondeo’ya Türkiye için 1.6 litrelik motor seçeneği eklenerek piyasaya sunuldu. Böylece, Mondeo bu yeni motorla, güçlü olmadığı orta üst segment sınıfında diğer rakipleri arasında iddialı bir konuma yükseldi.

YENİ MOTORLA HEDEF LİDERLİK:

Türkiye’de piyasaya sunulan yeni Mondeo’nun Antalya’da yapılan tanıtımında konuşan Ford Otosan Pazarlama Müdürü Serhan Turfan, Türkiye’de orta üst sınıfta satılan araçların yüzde 70’inin 1.6 litrelik motorlu modellerden oluştuğunu belirtti. Turfan, "Biz bugüne kadar 1.6 litre motora sahip olmadığımız için pazarda yüzde 4’lük bir payla çok gerideydik. Şimdi yeni Mondeo 125 beygir gücünde sınıfının en güçlü 1.6 litrelik motoruna sahip. Biz bu sınıfta liderliği ele geçirmek istiyoruz. Yıl sonuna kadar 2 bin 500 adetten Mondeo satmayı planlıyoruz" dedi. Yeni Mondeo’da 1.6 litre 125 beygir benzinli motorun yanı sıra, 2.0 litre 140 ve 130 beygir dizel motor seçeneği de bulunuyor. 140 beygir gücündeki dizel motor düz şanzıman, 130 beygir motor ise otomatik vites seçeneğiyle satışa sunuluyor.

Gelmeden 330 adet sipariş aldı, 45.950 YTL’ye piyasaya sunuldu

Bugüne kadar 4 milyondan fazla satılan Mondeo, tamamen yenilenerek 45 bin 950 YTL ile 73 bin 400 YTL arasında değişen fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Satışa sunulmadan 330 adet sipariş alması, yeni Mondeo’nun sınıfının en güçlü modellerinden biri olacağının sinyallerini verdi. Yeni Mondeo ile birlikte üst donanım seviyesinin ismi olan ’Ghia’ adı da sona erdi. Artık Mondeo, Trend ve Titanium donanımlarla satılacak. Yeni Mondeo’da Ford tarafından geliştirilen HMI-İnsan Otomobil Arabirimi bulunuyor. Titanium serisinde standart olarak sunulan 15 santimlik ekranla tüm kontrol sürücünün elinin altında olması sağlanıyor. Ayrıca HMI ile uyumlu çalışan sesli kontrol sistemi, Bluetooth uyumlu telefonu, müzik sistemini ve klimayı sesle kontrol edebilmeye de olanak tanıyor. Yeni Mondeo’da güvenlik de standart hale getirildi. Araçta, ABS, EBA ve EBD gibi bütün elektronik fren sistemlerinin yanı sıra elektronik denge programı ESP standart olarak sunuluyor. Ayrıca, Mondeo’da sürücü, yolcu, ön-arka hava perdeleri ve sürücü diz hava yastığı standart. Mondeo’da artık depoya yanlış yakıt doldurma sorunu da ortadan kalkıyor. Yeni kapaksız yakıt doldurma sistemi, yakıt doldurmadan önce bir kapak açma gereksinimini ortadan kaldırıyor ve yanlış yakıt koyulmasını engelliyor. Bu akıllı sistem, dizel ve benzin pompalarının farklı uçlarını ayırt edebiliyor ve sadece doğru yakıt pompası kullanıldığında açılıyor.
/images/100/0x0/55ea9eadf018fbb8f88be310

Focus’tan sonra Mondeo’yla da çığır açıp, kalbe hitap edeceğiz

Ford Otosan Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aykut Özüner, Focus’tan önce Ford’un ticari araç markası olarak bilindiğini, ancak Focus’la birlikte bunun değiştiğini söyledi. Özüner, yeni Mondeo ile Ford’un sadece ticari araç değil binek araç markası olduğu algısının sağlamlaşacağını belirterek, "Biz Focus’la bir çığır açmıştık. Şimdi yeni Mondeo’yla Türkiye’de ikinci çığır açacağız" dedi. Ford Otosan’ın Türkiye’deki satışlarının yüzde 80’nin Fiesta ve Focus olduğunu, ancak yeni Mondeo ile bu tablonun değişeceğini söyleyen Özüner, şöyle devam etti: "Son birkaç yıldır müşterilerin neler düşündüğünü öğrenmek için araştırmalar yapılıyor. Ortaya çıkan sonuç, müşterilerimizin araç alırken rasyonel değerlerin yanı sıra duygusal değerlere önem verdikleri oldu. Ancak, müşterilerde markaya karşı duygusal bağın eksik olduğu ortaya çıktı. Bu sonuçla, araçların performansları kadar görünümlerinin de çok önemli olduğu konusunda fikir birliğine varıldı. Kinetik tasarım anlaşıyı ile hem kalbe hem de beyne hitap eden otomobiller tasarlanmaya başladı. S-Max bir başlangıçtı, şimdi yeni Mondeo ile birlikte bunu daha üst seviyeye çıkaracağız."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!