Focus’tan sonra S-MAX’e imza attım, beni asıl Paris’te görün

Güncelleme Tarihi:

Focus’tan sonra S-MAX’e imza attım, beni asıl Paris’te görün
Oluşturulma Tarihi: Nisan 17, 2006 00:00

Ford Focus’tan sonra Ford’un yeni bir sınıf yaratan modeli S-MAX ve kardeş modeli Galaxy’nin tasarımını da gerçekleştiren Murat Güler, "Bu iki modelin tasarımının yüzde 60-70’i bana ait. Ancak asıl süprizimi Eylül’de Paris fuarında yapacağım. Ford’un yeni prestij modelini tamamen ben tasarladım" dedi.

YENİ Focus’un Türk tasarımcısı Murat Güler, Ford’un yeni bir sınıf yaratan modeli S-MAX ve kardeş modeli Galaxy’e de imza attı. Güler, "Bu iki modelin tasarımının yüzde 60-70’i bana ait. Ancak asıl süprizimi Eylül’de Paris fuarında yapacağım. Ford’un yeni prestij modelini tamamen ben tasarladım. Bu model büyük ses getirecek" dedi. Güler’in imzasını taşıyan S-MAX, haziranda Türkiye’de 65 bin YTL’ye, Galaxy ise kasımda 69 bin YTL’ye satılacak.

TASARIMLARI 1.5 YIL SÜRDÜ:

İspanya Sevilla’daki tanıtım toplantısında görüştüğümüz Türk tasarımcı Murat Güler, S-Max ve Galaxy projesinin tasarım aşamasının 1.5 yıl içinde tamamlandığını söyledi. S-MAX ve Galaxy’nin farklı tasarımların biraraya gelmesiyle ortaya çıktığını kaydeden Güler şöyle konuştu: "İlk önce Ford Avrupa tasarım bölümünde her iki model için yapılan 8 projeden 4’ü seçildi. Beğenilen bu 4’er tasarım arasında benim de çalışmam vardı. Daha sonra bu 4 farklı tasarım, bir potada birleştirildi ve ortaya yepyeni bir tasarım çıktı. Genel olarak bakıldığında, S-MAX ve Galaxy’inin yüzde 60-70 tasarımı bana ait." S-MAX’in kendi sınıfını yarattığını belirten Güler, aracın birçok özelliği bir araya getirdiğini kaydetti. S-MAX’in araçlarında modern bir tarzın yanı sıra fonksiyonellik arayan, aktif bir hayat süren ve outdoor aktiviteler ile ilgilenen ailelerin ihtiyaçları düşünülürek geliştirildiğini anlatan Güler, Galaxy’nin ise otomobilde ’first class’ arayan aileler için tasarlandığını kaydetti. Güler, Ford S-Max ve Galaxy’nin tasarımını yapan ekip içinde yer aldığını belirterek şöyle konuştu: "Ben yeni Focus’un dış tasarımını yaptım. Ancak bu model ilk jenerasyon Focus’un devamıydı. Yeni Focus’u tasarlarken Ford Avrupa’da bulunan tasarımcılardan biriydim. S-Max ve Galaxy projelerinde ise tasarım ekibinin içindeydim. Şu anda Ford Avrupa’nın proje müdürlerinden biriyim ve en önemli projem Eylül ayında Paris otomobil fuarında sergilenecek. Ford’un prestji modelini tamamen ben tasarladım. Bu modelin büyük ses getireceğini düşünüyorum. Ayrıca başka bir projem daha var. O da kısa süre sonra ortaya çıkacak."

S-MAX haziranda, Galaxy kasımda Türkiye pazarında

FORD Otosan Pazarlama Müdürü Serhan Turfan, yeni modelleri S-MAX ve Galaxy hakkında da bilgiler verdi. S-MAX’in CD ile M segmenti arasında kendi sınıfını yarattığını kaydeden Turfan, "S-MAX Ford’un Türkiye’deki ilk 7
/images/100/0x0/55ea3c6bf018fbb8f87321a3
kişilik aracı. 30-45 yaş arası, 1-2 çocuklu, özellikle kayak, bisiklet ve outdoor aktiviteler ile ilgilenen ailelerin S-MAX’e büyük beğeni duyacaklarına eminiz" dedi. Turfan, Ford S-MAX’in, haziran ayında, Titanium donanım, 2.0 L Duratorq TDCi 140 beygirlik dizel motor seçeneği ve 6 ileri manüel şanzıman ile, yaklaşık 65.500 YTL satış fiyatıyla Türkiye pazarına sunulacağını söyledi. Ford’un Galaxy modelinin tamamen yenilenmiş halinin de kasım ayında düzenlenecek otomobil fuarının ardından Türkiye pazarında yerini alacağını belirten Serhan Turfan, "Yeni Ford Galaxy, Avrupa Ford’un ürün portföyünde bayrak gemisi görevini üstlenecek" dedi. Türkiye’de M segmentinde pazara sunulan araçlarda yüksek vergi dezavantajnın bulunabildiğine dikkat çeken Turfan, "Ford’un Türkiye’deki araç serisinin en üst noktasında yer alacak Yeni Ford Galaxy’i yaklaşık 60 bin YTL’ye satışa sunacağız. Yeni Galaxy’nin en önemli avantajı da yüksek vergiye tabi tutulmayacak olması" dedi. Turfan, 2006 yılında 250 adet S-MAX, 80 adet de Galaxy satmayı planladıklarını kaydetti.

Avrupa’da otomobil satışı yüzde 3.2 arttı

AVRUPA’
da otomobil satışları yılın ilk çeyreğinde yüzde 3,2 artışla 4 milyon 133 bin adet olarak gerçekleşirken Alman üreticilerle İtalyan Fiat, pazar paylarını artırdı. Brüksel merkezli Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği, Kıbrıs Rum kesimi ve Malta dışındaki 23 AB üyesi ile birlikte İzlanda, Norveç ve İsviçre’de yılın ilk 3 ayına ait verileri açıkladı. Buna göre bir önceki yılın aynı dönemine göre ilk çeyrekte otomobil satışlarının gerilediği ülkeler yüzde 11,7 ile Polonya, yüzde 4,6 ile İngiltere, yüzde 2,7 ile Lüksemburg, yüzde 2,4 ile Portekiz, yüzde 2,3 ile Norveç ile Yunanistan ve yüzde 1 ile Çek Cumhuriyeti olurken diğer ülkelerin tümünde pazar genişledi. Bu dönemde satışların en çok arttığı ülkeler ise yüzde 56,6 ile Letonya, yüzde 49,2 ile İzlanda, yüzde 20 ile Belçika, yüzde 19,3 ile Estonya, yüzde 16,1 ile Litvanya, yüzde 10,7 ile Slovakya ve yüzde 10,1 ile Danimarka olarak sıralandılar. Yılın ilk çeyreğindeki satış toplamında Almanya, 797 bin adetle Avrupa’daki liderliğini sürdürürken diğer büyük pazarlardan İtalya’da 700 bin, İngiltere’de 669 bin, Fransa’da 527 bin, İspanya’da 383 bin, Belçika’da 178 bin ve Hollanda’da 160 bin yeni otomobil satıldı. Bu ülkeleri 95 bin adetle İrlanda, 78 bin adetle Avusturya, 76 bin adetle Yunanistan, 62 bin adetle İsviçre, 61 bin adetle Yunanistan ve 58 bin adetle Polonya izlediler.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!