Oluşturulma Tarihi: Şubat 17, 2008 20:18
FORD’un piyasaya sunduğu 1998 yılından bu yana 5 milyon adetten fazla satan ve otomobilde amiral gemisi olan modeli Focus, yenilenerek üçüncü nesliyle Türkiye’de 34 bin YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Yeni Focus’un Çeşme’de düzenlenen tanıtım toplantısında konuşan Ford Otosan Genel Müdürü Michael Flewitt, otomobilde amiral gemileri olan Focus’un Türkiye’de 1999 yılından bu yana 120 bin adetlik satış rakamına ulaştığını belirtti. Flewitt, şunları söyledi: "Geçmişte müşterilerimizin, bize ve ürettiğimiz araçlara güvenmesi ve inanması için çalıştığımızı ve bununla birlikte artık önceliğimizin dikkatleri çekecek, kalp atışlarının hızlandıracak modeller yaratmak olacağını söylemiştik. Ford Focus ile müşterilerimizin farkımızı hissetmeye başladıklarını düşünüyoruz. Focus’u seçen müşterimiz artık sadece mantıkları ile değil, kalpleri ile de karar verecekler." EN İYİ FOCUS: Ford Otosan Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Aykut Özüner de, yeni Focus’la birlikte orta sınıfta pazar paylarını yüzde 4’lerden yüzde 10’lu rakamlara çıkartacaklarını söyledi. Özüner şöyle konuştu: " Geçen yıl 15 binin üzerinde Focus satmıştık. Bu yıl yeni Focus’la yaklaşık 20 binli rakamlara ulaşabiliriz." Focus hatchback, sedan ve station gövde tipleri ile pazara sunuldu. Yeni Focus’ta 90 ve 110 beygirlik dizel motorlar ile devam ettiklerini söyleyen Pazarlama Müdürü Serhan Turfan, ancak giriş seviyesinde sundukları 100 beygirlik benzinli motorun yerine 115 beygirlik Ti-VCT ’i devreye aldıklarını kaydetti. Yeni Focus’ta otomatik şanzıman ise sadece 1.6 litrelik benzinli motor seçeneğinde yer alıyor.21 müzik enstrümanı YENİ Focus’un reklam filmi hakkında da bilgi veren Serhan Turfan, aracın sloganının ’Her parçası yeniden yorumlandı’ olarak belirlendiğini, 22 kişilik dizayn ekibi ile yaklaşık 7 hafta süren bir çalışma sonrasında, 1 Focus’un parçalanarak 21 orijinal parçasından çalınabilen enstrümanlar yapıldığını anlattı.