Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs, yeme- içme gibi en temel ihtiyaçlarımız için yapılan alışverişleri bile internete taşıdı. Toplumsal yaşamı yeniden tanımlayan koronavirüs nedeniyle internetten alışverişte büyük patlama yaşandı. Bu durum internetten yapılan alışverişlerin güvenilirliği konusunda soru işaretlerini bir kez daha hatırlattı.
#GazetehaberleriBilişim teknolojilerinin yaygınlaşmasıyla, banka hesaplarımız gibi çok sayıda hassas bilgiyi İnternet üzerinden kontrol edebilir hale geldik. Peki ama gündelik hayatın bir parçası haline gelen bu uygulamalar, ne gibi tehditlerle karşı karşıya? CA Türkiye Çözüm Ortakları Yöneticisi Taylan Dedeoğlu bu konudaki görüşlerini Hürriyet e.yaşam okurlarıyla paylaştı.
Koronavirüs ve kısıtlamalar nedeniyle pandemi döneminde tüm dünyada internetten alışveriş oranında artış yaşandı. Bu doğrultuda siber dolandırıcılıklardan mağdur olan tüketicilerin sayısı da gün geçtikçe artmaya başladı. Uzmanlar Hurriyet.com.tr'ye özel dolandırıcılık mağduru olmamak için neler yapılması gerektiğini sıraladı.
#Online ÖdemeÇok sayıda kişinin banka hesaplarına dadanan dolandırıcılar bu kez farklı bir mesaj göndermeye başladı. Elazığ’da inşaatlarda çalışan Yakup Sadan’a, “Hesabınıza para geldi” mesajı gönderen kişiler saniyeler içinde kredi kartı bilgilerini çaldı. 1 Nisan günü yaşanan olay sonrası Yakup Sadan, soluğu savcılıkta aldı.
#GazetehaberleriDemet Akalın’ın kızı Hira, TikTok fenomeni ‘Uzunmakarna’ adıyla bilinen Özgür Balakar’ın canlı yayınına annesinin kredi kartından tam 7 bin TL gönderdi. Durumu anlayan Akalın, Özgür Balakar’ı dolandırıcılıkla suçladı. Demet Akalın’a cevap veren Balakar, “Merak etme Demet Abla, derdimiz para olsun, geri göndeririz” dedi.
#Demet AkalınKoronavirüs sürecinde pek çok kişi evinden çalışmaya başladı ve işletmelerin bazıları bunu kalıcı hale getirmeye başladı. Ancak işlerin ofisten eve taşınmasıyla siber güvenlik daha önemli bir konu başlığı haline geldi. Peki kullanıcılar evlerinde çalışırken ve alışveriş yaparken siber güvenlik bazında nelere dikkat etmeli?
#GüvenlikTarihte ilk defa 1961’de Black Friday olarak anılan indirim çılgınlığı, günümüzde de devam ediyor. Ünlü mağazaların önünde uzun kuyrukların oluşmasıyla hafızalara kazınan gün insanları ihtiyaçları olmasa da alışveriş yapmaya yönlendiriyor. Böyle özel günler haricinde de ortaya çıkan ve günümüzde pek çok kişide rastlanan alışveriş bağımlılığı nedir ve nasıl anlaşılır? Uzman Klinik Psikolog Dilara Sayar alışveriş bağımlılığı ile başa çıkmanın yollarından bahsederken, Avukat Bilal Çelik bu gibi günlerde dolandırıcılıklara karşı neler yapılabileceğini açıkladı…
#Sosyal MedyaKoronavirüs sürecinde pek çok kişi evinden çalışmaya başladı ve işletmelerin bazıları bunu kalıcı hale getirmeye başladı. Ancak işlerin ofisten eve taşınmasıyla siber güvenlik daha önemli bir konu başlığı haline geldi. Peki kullanıcılar evlerinde çalışırken ve alışveriş yaparken siber güvenlik bazında nelere dikkat etmeli?
#Home OfficeBankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Soner Canko, temassız ödemelerin mart ayında önemli mesafe katederek, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 170’e yakın artış gösterdiğini belirterek, "Temassız kartlarda aslında sıfır güvenlik endişesi var. Temassız kartlar, en az temaslı kartlar ve işlemler kadar güvenli ve önemli." dedi.
#BkmTüketici Dernekleri Federasyonu Genel Başkanı Aziz Koçal, "İnternet üzerinden ihtiyaçlarını gidermek isteyenler güvenilir firmaların web sitelerinden alışveriş yapmalı. Sosyal medya hesapları üzerinden veya şüphe duyulan internet sitesinden alışveriş yapılmamalı, zorunlu hallerde ise kapıda kontrollü ve elden ödemeli kargo tercih edilmeli. Satın alınan ürün yasal olarak teslim tarihinden itibaren 14 gün içinde iade edilebilir ve ödenen bedelin iadesi talep edilebilir. Karşı taraf bu talebi yerine getirmediğinde, tüketici hakem heyetlerine müracaat edilmelidir" açıklamasında bulundu.
#Tüketici Dernekleri FederasyonuBDDK bankaların faiz dışında alacakları ücretleri belirleyen yönetmelik taslağını yayımladı. Yönetmelikte bankaların tüketicilerden hangi kalemler için ücret alabileceği belirlenirken, limiti 5 bin TL'nin altında olan kredi kartları için de azami 25 lira kart ücreti alınabileceği karara bağlandı. Ayrıca taksit sınırlaması olan sektörlerde hediye kart, hediye çeki ve benzeri ürünlerinde alımlarında taksit uygulanmayacak.
KÜRESEL krizin damgasını vurduğu 2009 yılı, KOBİ’ler açısından da zorlu bir yıl oldu. Bu dönemde finansman kaynaklarına ulaşmakta zorlanan pek çok şirket, mevcudu korumak isteyen bankalarla karşı karşıya kaldı. Ancak son aylarda gözlemlenen ‘kıpırdanma’, 2010’un 2009’dan daha iyi geçeceği yönündeki beklentileri artırdı. Krizde ayakta durmayı başarmış, yapısal sorunlarını aşmış KOBİ’ler 2010’da bankaların en iyi müşterisi olacak.