Bugün geleneksel otomobil üreticileri şasi ve gövdeyi evlendirirken, İsviçreli Rinspeed şirketinin geliştirdiği ve Ocak 2018’de Las Vegas’taki CES fuarında sergileyeceği ‘Snap’ isimli yeni konsepti şasi ve gövde arasında yalnızca geçici bir dostluk amaçlamış. Yani şasinin üstüne konulan farklı gövdelerle aracı bir ticari araçtan, toplum taşıma aracına, otomobilden, mobil ofise kadar istediğiniz şekle sokabiliyorsunuz.
#Mobil OfisBugün geleneksel otomobil üreticileri şasi ve gövdeyi evlendirirken, İsviçreli Rinspeed şirketinin geliştirdiği ve Ocak 2018’de Las Vegas’taki CES fuarında sergileyeceği ‘Snap’ isimli yeni konsepti şasi ve gövde arasında yalnızca geçici bir dostluk amaçlamış. Yani şasinin üstüne konulan farklı gövdelerle aracı bir ticari araçtan, toplum taşıma aracına, otomobilden, mobil ofise kadar istediğiniz şekle sokabiliyorsunuz.
#İsviçreli RinspeedBugün geleneksel otomobil üreticileri şasi ve gövdeyi evlendirirken, İsviçreli Rinspeed şirketinin ‘Snap’ isimli yeni konsepti şasi ve gövde arasında yalnızca geçici bir dostluk amaçlamış. Yani şasinin üstüne konulan farklı gövdelerle aracı bir ticari araçtan, toplum taşıma aracına, otomobilden, mobil ofise kadar istediğiniz şekle sokabiliyorsunuz.
#İsviçreli RinspeedGeleceği şekillendirmesine kesin gözüyle bakılan sürücüsüz otomobiller rekabetine Silikon Vadisi’nin çılgın mucidi Elon Musk’ta katıldı. Bu alanda lider olacaklarını söyleyen Musk, yapay zeka kaygılarına ise, “Sürücüsüz otomobil asansör gibi birşey. Eskiden asansörü çalıştıran kişiler vardı. Sonradan basit bir devre kuruldu ve asansörler otomatikleşti” yorumunu yapıyor.
B Plus ve Orhan Holding’le birlikte yüzde 85’ini aldıkları Fransız Synergethic’in 3 tekerlekli elektrikli Tilter modelinin yeni versiyonunu Cenevre Fuarı’nda sergileyen Brightwell Holding’in patronu Alphan Manas, şimdi de Softcar’ı üretmek üzere harekete geçti. Manas, “4 tekerlekli elektrikli Softcar’ı Türkiye’de üreteceğiz” dedi. Öte yandan Manas, Tilter'ı da Türkiye'de üretip 8 bin euroya satabileceklerini belirtti.
Hürriyet Otoyaşam gazetesi olarak, otomobil fuarları için geleneksel hale getirdiğimiz ’En’ler dosyasının bu hafta Cenevre fuarı için hazırladık. Geçtiğimiz hafta kapılarını açan ve 15 Mart’a kadar ziyaret edilebilecek Cenevre fuarı, küresel kriz ortamında güç ve gösterişin yerini cimriliğe ve çevreciliğe bıraktığı bir fuar olurken, bir çok yenilik ve ilginçlikte dikkatlerden kaçmadı.
Tüm dünyada yaşanan kriz nedeniye otomobil üretimlerinin durduğu, bir çok önemli fuarın iptal edildiği veya katılımlarının düştüğü bir dönemde, Cenevre Otomobil Fuarı otomotiv sektörü için büyük umut oldu. Pek çok üreticinin, yeni modelleriyle otomobilseverlerin karşısına çıkmak için katılımcı sırası oluşturduğu Cenevre Otomobil Fuarı, daha kapılarını açmadan sektöre moral depolamayı başardı.
76’ncısı düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı önümüzdeki hafta kapılarını açıyor. Bu yıl fuarda otomobil üreticileri lüks segmentte yer alacak yeni modellere ağırlık veriyorlar. Özellikle Avrupalı üreticiler, Amerika’da doğan SUV segmentinden sonra büyük bir gelişme gösteren Crossover segmenti ile 4 kapılı coupe tarzındaki konseptlerle fuarda kendilerini gösterecekler.