Renault Türkiye’de 1 güne tam 32 saat sığdıracak

Güncelleme Tarihi:

Renault Türkiye’de 1 güne tam 32 saat sığdıracak
Oluşturulma Tarihi: Mart 05, 2008 00:00

Esteve, "Vardiya sayısını 3’ten 4’e çıkararak bir günde 32 saatlik üretim yapmayı planlıyoruz" dedi.

Haberin Devamı

Fransız Renault’nun Dış İlişkilerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Christian Esteve, Bursa’daki fabrikalarının kapasite konusunda sınıra yaklaştığını belirterek, bunu aşmak için yeni bir proje üzerinde çalıştıklarını söyledi.

Esteve, "Vardiya sayısını 3’ten 4’e çıkararak bir günde 32 saatlik üretim yapmayı planlıyoruz. Bu sistemi önce Romanya sonra Bursa’da uygulayacağız" dedi.

Renault Dış İlişkiler Başkan Yardımcısı ve Euromed Başkanı Christian Esteve, Clio Symbol’ün yerine geçecek yeni modelin Türkiye’de üretileceğine işaret ederek, "Symbol Türkiye pazarında çok başarılı gidiyor. Yeni Symbol üretmek için Renault yönetimini ikna etmek oldukça zor oldu. Sonuçta başta Türkiye olmak üzere Doğu Avrupa pazarlarında Symbol’e olan yoğun ilgi sayesinde yönetimi ikna etmeyi başardık" dedi.

YENİ MEGANE’Yİ KİMSE SİZDEN ALAMAZ: Cenevre Otomobil Fuarı’nda yeni nesil Megane’ın ipuçlarını veren konsept otomobil ZX1’in sergilendiğine işaret eden Esteve, yeni Megane’ın Türkiye’de üretilmesiyle ilgili olarak şunları söyledi: "Türkiye bugün Megane üretiminde sahip olduğu rolü üstlenmeye devam edecek. Yeni Megane’ın üretimini sizden başka kimse alamaz." Bursa’daki Oyak Renault fabrikasının kalite ve maliyet açısından Avrupa’daki en avantajlı üretim tesisi olduğuna dikkat çeken Esteve, "Bugün bütün proje direktörlerimiz yeni ürünlerin Türkiye’de üretilmesini istiyor ve bunun için yarışıyor. Ancak bu başarı nedeniyle kendinizi Kaf Dağı’nın zirvesinde hissetmeyin. Her an ikinciliğe düşebilirsiniz" şeklinde konuştu. Bursa’daki fabrikanın ayrıca Renault’nun Avrupa’daki en büyük üretim tesisi olmak için Fransa’daki Douai fabrikasıyla yarıştığını belirten Esteve, " Bugün 360 binlik kapasiteye ulaşan Bursa Fransa’daki tesisle birincilik için çekişiyor" dedi.

BİR GÜNDE 32 SAATLİK ÜRETİM: Bursa’daki fabrikanın kapasite konusunda sınıra yaklaştığını vurgulayan Esteve, "Fakat üretim miktarını daha da arttırabileceğimiz seçenekler var. Örneğin Dacia’nın Romanya’daki Piteşti fabrikasında Logan’a gelen büyük talep nedeniyle yeni bir proje üzerinde çalışıyoruz. Vardiya sayısını 3’ten 4’e çıkararak bir günde 32 saatlik üretim yapmayı planlıyoruz. Teorik olarak bunu yapabileceğimizi gördük şimdi bunu uygulamaya sokarak bir ilke imza atacağız. Böyle bir sistem Bursa’daki fabrikada da uygulanabilir."

Dacia, Renault’nun ilgisini Türkler sayesinde çekti

BEŞ yıl Dacia’nın başkanlığını yaptığını söyleyen Christian Esteve, o dönemde Renault yönetiminin Dacia’ya ilgi duymasını sağlamakta çok zorlandıklarını belirterek, "Bu konuda Türkler bize çok yardımcı oldu. Satın alma direktörümüz de bir Türk’tü. Türkiye’nin Dacia’ya desteği halen devam etmektedir" dedi. Esteve, Dacia’nın çok satan modeli Logan’ın üretime geçmesininde Türkiye pazarı etkili oldu.

Ar-Ge yatırımı için  Başbakan’la görüşeceğiz

Türkiye’deki Ar-Ge teşviki yasasını da yakından takip ettiklerini söyleyen Christian Esteve, "Halen Romanya’da Türk mühendislerin de çalıştığı bir Ar-Ge merkezimiz var. Bu merkez büyüme açısından sınıra geldi. İkinci merkez için Türkiye’ye yatırım yapabiliriz. Bu yatırım için Başbakan ile görüşmeyi istiyoruz" dedi.

Megane Coupe Konsepti: Renault Megane’nin üçüncü jenerasyonu hakkında önemli ipuçları veren Megane Coupe konsepti fuardaki yerini aldı. Konsept, Megane III’ün burun tasarımının habercilğini yapıyor.

Seat Bocanegra: Seat’ın gelecek yıl piyasaya sunacağı yeni Ibiza’nın haberciliğini yapan ’Bocanegra’ konsepti, dinamik çizgisi ve 4 metrelik uzunluğu ile küçük sınıfın daha da hareketleneceğine işaret ediyor.

VW Scirocco: İlk kez 34 sene önce Cenevre Fuarı’nda Scirocco ismi ile tanıtılan ve üretimine 1992 yılında son verilen araç, seri üretim haliyle ilk kez fuarda görücüye çıktı. Scirocco’da, iki farklı dizel motor da yer alıyor.

Saab’ın en küçüğü 9-X: Kompakt sınıfa giriş yapmaya hazırlanan Saab, Opel Astra platformunda geliştirdiği 9-X konseptini otomobilseverlerle buluşturdu. 2 yıl içinde üretimine başlanacak olan araç, 1.4 litre turbo benzinli motora sahip.

Pininfarina Sintesi: İtalyan tasarım firması Pininfarina tarafından geliştirilen Sintesi konsepti, küçük hidrajen reaktörleri sayesinde 700 beygir güç üretebiliyor. Konseptin bir diğer önemli özelliği de trafik ışıklarına yaklaşıldığında sürücüye haber vermesi.

Rinspeed Squba: Fuarın yerel katılımcılarından biri olan Rinspeed, ’Dünyanın ilk hem karada hem de suyun altında gidebilen otomobili’ Squba’yı tanıttı. 10 metre derinliğe dalabilen araç gücünü elektrik motordan alıyor.

Yeni Ford Fiesta: Ford’un küçük sınıftaki temsilcisi Fiesta, yepyeni versiyonu ile ilk kez günışığına çıktı. Verve konseptine büyük ölçüde sádık kalınarak geliştirilen Fiesta, iç mekanda da birçok fütüristik detaylara sahip.

Lamborghini Gallardo LP560: Lamborghini’nin fuarda sergilediği Gallardo LP560, 5.2 litre hacminde ve 10 silindirli bir motor ile donatılmış. 560 beygir gücündeki araç, standart versiyona göre 20 kilo daha hafif.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!