Güncelleme Tarihi:
EKONOMİ Bakanı Zafer Çağlayan, bu yıl 83’üncüsü düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı’na adeta çıkarma yaparak dünya otomobil devlerine yeni teşvik sistemini birinci ağızdan anlatıp, yeni yatırım daveti yaptı. Çağlayan, her fırsatta Türkiye’de yatırıma davet ettiği Volkswagen’in yanı sıra Hyundai, Ford, Fiat ve Renault gibi Türkiye’de yatırımı bulunan markaların üst düzey yöneticileriyle görüştü. Ancak en merak edilen görüşme kuşkusuz Çağlayan’ın ‘Kafayı taktık’ dediği Volkswagen’le oldu.
ŞAHENK EŞLİK ETTİ
Volkswagen Grubu’nun (VW) yatırımlardan sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Christian Klinger’la Cenevre’de 1 saatten fazla görüşen Çağlayan’a VW’nin Türkiye distribütörü Doğuş Holding’in patronu Ferit Şahenk ve Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar eşlik etti. VW yönetimine Türkiye’de yatırım için Ortadoğu ve Afrika formülünü verdiğini belirten Çağlayan görüşmeyle ilgili şu değerlendirmeyi yaptı:
BÖLGESEL YÖNETİM MERKEZİ
“Dünyanın bir çok bölgesinde başarılı satışları olan Volkswagen’in özellikle Ortadoğu’da aynı başarıyı yakalayamadığını söyledim. Bizim hem Ortadoğu hem de Afrika’yla ilgili tarihi, kültürel ve dini bağlarımız var. Üç saatlik mesafede Türkiye’nin ulaşabildiği yaklaşık 38 ülke var. VW’ye ‘Türkiye’de üretim yapın, biz Ortadoğu’ya satalım. Türkiye’yi bölgesel yönetim merkeziniz yapın’ çağrısı yaptık.”
VW MAYIS’TA GELECEK
Çağlayan, “Mayısta, VW Yönetim Kurulu Üyesi Klinger’in başında olduğu bir VW ekibinin Türkiye’yi ziyaret ederek, çeşitli temaslarda bulunacağını belirterek, “Biz görüşmelerin çok olumlu geçtiğini ve VW ile Türkiye’de yatırımın kapısını araladığımızı inanıyoruz. Umarım bu konuda görüşürler ve olumlu bir karar verirler. Aksi takdirde duygusal olan Türk halkınını bu markaya karşı nasıl bir tavır alacağı konusunda endişelerim var” dedi.
Çağlayan’dan Cenevre’de teşvik mesaisi
VW’ye: Yatırıma gelin Ortadoğu kapınız olalım
Fiat’a: Yerli otoyu üretin biz de ortak oluruz
Ford’a: Yerli oto için en hazır marka sizsiniz
Hyundai ve Renault’ya: Ar-Ge merkezi de kurun
100 km 0.9 litre
FUARIN en dikkat çekici otomobillerinden biri olan Volkswagen XL1, 100 kilometrede 0.9 litre dizel yakıt tüketiyor. Seri üretime hazır hale gelen 795 kg ağırlığındaki araç hibrit motoru ile birlikte toplamda 75 beygir güç üretiyor ve maksimum 160 km/s hıza ulaşabiliyor.
Yerli otoyu üretin biz de ortak oluruz
ZAFER Çağlayan, geçtiğimiz yıl yerli otomobil üretimine ortağı Tofaş’la sıcak baktığını açıklayan Fiat CEO’su Sergio Marchionne ile de görüştü. Toplantıya Fiat’ın sahibi olduğu Agnelli ailesini temsilen John Elkann’ın da katıldığını belirten Çağlayan, “Fiat’la özellikle yerli otomobil markası için iş planı yapmayı kararlaştırdık. Marchionne’ye bir modelin ismini değiştirerek yerli marka istemediğimizi bir kez daha anlattım. Yani biz artık Doğan görünümlü Şahin istemiyoruz. Türkiye denince akla gelecek bir marka istiyoruz” diye konuştu. Marchionne’nin yerli markaya çok sıcak baktığını belirten Çağlayan, “Bizden ne istediğinizi söyleyin. Önemli teşviklerimiz var ama yine de sizden gelecek tekliflere açığız” dedim. Bunu daha önce hiç dile getirmedik ama bana göre yerli markada ‘altın hisse’ olarak devlet de işin içine girebilir.
Yerli otoya en yakın Ford Otosan
FORD Avrupa Başkanı Steven Odell’le de biraraya gelen Çağlayan’a Koç Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen ve Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün eşlik etti. Gölcük’te üretilen ve Ford standının yıldızı olan yeni küçük ticari modeli Courier’i çok beğendiğini kaydeden Çağlayan, “Bugün yerli oto hedefimizde yerli hafif ticari üretimi bana daha yakın geliyor. Zaten bugün Gölcük Ford’un A’dan Z’ye üretim yaptığıticari araç merkezi olmuş durumda. Ben Ford Otosan’ı çok rahatlıkla yerli bir hafif ticari marka geliştirmeye yakın görüyorum. Daha doğrusu bugün Türkiye’de yerli marka için en hazır grup Koç Grubu. Bunu Steve Odell’e de anlattım ve hak verdi” diye konuştu.
Üstsüz Toyota
JAPON üreticinin spor modeli GT-86, üstü açık konseptiyle önümüzdeki yıl yollara çıkacak cabrio versiyonunun haberciliğini üstleniyor.
En lüks coupe
İNGİLİZ üreticinin lüks coupe modeli Wraith, 624 beygir gücünde V12 motor ile donatılmış. İç mekanında her detayında lüks işçilik yatan araç 0-100 km/s hızlanmasını 4.4 saniyede gerçekleştiriyor.
Geleceğin minibüsü
İSVİÇRELİ üretici Rinspeed’in fuarda sergilediği MicroMAX konsepti geleceğin minibüsü olarak değerlendirildi. Bir ‘şebeke yığın otomobili’ yani birbirleriyle iletişim kurabilen araçlar olarak nitelenebilecek MicroMAX’lar, kamusal ve özel taşımacılığın en iyi kısımlarını birleştirerek, en üstün işe gidiş geliş aracı olmayı amaçlıyor.
105 bin euroya gelecek
ALFA Romeo’nun yeni coupe modeli 4C’nin dünya lansmanı Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirildi. 240 HP gücündeki 4 silindirli 1750 cc’lik turbo benzinli motoruyla maksimum 250 km/s hıza ulaşan, 0-100 km/s hızlanmasını ise 4.5 saniyede tamamlayan aracın Türkiye
fiyatı 105 bin euro olacak.
Kia Provo
KIA’nın gelecek nesil B segmenti modeli hakkında fikir veren Provo, 1.6 litre 200 beygir gücündeki benzinli ve 44 beygirlik elektrik motorla donatılmış.
Suzuki SX4
BAŞTAN aşağı yenilenen SX4, markanın crossover segmentindeki rekabette elini güçlendirecek. 4 tekerlekten çekiş sisteminin yer alacağı araçta 1.6 litre 115 beygir gücünde benzinli ve dizel motor seçenekleri görev yapacak.
SsangYong SIV-1
SsangYong da fuarda yeni kompakt SUV modeli hakkında fikir veren SIV-1 konseptini sergiledi. 1.6 litre turbo 205 beygir benzinli ve 1.6 litre çift turbo 150 beygir gücünde dizel motorların kullanılacağı yeni modelde, çift debriyajlı otomatik şanzımana da yer verilecek.
Toyota i-Road
JAPON üreticinin küçük şehir taşıtı olarak geliştirdiği i-Road, virajlarda motosiklet gibi yatıyor.