Aslan BATUR
Oluşturulma Tarihi: Şubat 25, 2009 00:00
Tüm dünyada yaşanan kriz nedeniye otomobil üretimlerinin durduğu, bir çok önemli fuarın iptal edildiği veya katılımlarının düştüğü bir dönemde, Cenevre Otomobil Fuarı otomotiv sektörü için büyük umut oldu. Pek çok üreticinin, yeni modelleriyle otomobilseverlerin karşısına çıkmak için katılımcı sırası oluşturduğu Cenevre Otomobil Fuarı, daha kapılarını açmadan sektöre moral depolamayı başardı.
Ardı ardına yeni model projelerinin iptalinin duyurulmasına rağmen, 85 yeni modelin dünya ve Avrupa tanıtımının yapılacağı Cenevre’de, 20 üretici daha fuarda yer alabilmek için sırada bekliyor. 3-4 Mart’ta kapılarını basın mensupları için açacak olan fuar, 5-15 Mart günleri arasında da otomobilseverleri ağırlayacak. Bu yıl kriz nedeniyle bir önceki yılın hedefi olan 700 bin ziyaretçiyi hedefleyen İsviçreliler, 110 farklı ülkeden gelen 10 bin basın mensubuna da ev sahipliği yapacak. Fuara gidemeyecek olanları da düşünen Cenevreliler, fuar süresi boyunca internet üzerinden canlı yayın yapacaklar.
FUARIN TEMASI TUTKUDünyanın en önemli şovları arasında yer alan Cenevre Otomobil Fuarı bu yıl 79’uncu kez kapılarını açıyor. Avrupa’da her yıl düzenlenen tek otomobil fuarı olmasıyla da dikkat çeken Cenevre, bu yıl konsept olarak otomobil tutkusunu işliyor. Afişte kullanılan kırmızı renk ve kalp figürü ile oluşturulan tutku teması bu dilin tüm dünyada ortak olması nedeni ile tercih edilmiş. 85 yeni modelin sahne alacağı fuarda, ’çevre’ odaklı teknolojik özellikleri ile ön plana çıkan
pekçok konsept otomobil de sergilenecek. Her yıl geliştirdiği birbirinden ilginç araçlarla dikkatleri üzerine çeken İsviçreli otomobil üreticisi Rinspeed, bu yılki Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı’nda yolcu sayısına göre boyutları değişebilen dünyanın ilk aracını sergileyecek. Daha önce, uçan, yüzen ve boyutları değişebilen araçlara imza atan firmanın ’iChange’ adlı yeni konsept modeli, bir düğme yardımıyla saniyeler içerisinde tek kişilik spor bir otomobilden üç kişi için yeterli konfor sunan bir araca dönüşebiliyor. Fuarın diğer dikkat çeken modelleri ise BMW 5 Serisi GT, Renault Scenic, Peugeot 3008, Opel Ampera, Nissan Qazana, Audi TT-RS, Mercedes E-Serisi Coupe, Mitsubishi Sport Air ve Rolls Royce 200EX’den oluşuyor.
Chevrolet Spark: Chevrolet’nin en küçük modeli Spark, yepyeni versiyonu ile fuarda olacak. Büyük farları ve şirin tasarımı ile dikkat çeken Spark’ta 1.0 ve 1.2 litre hacminde benzinli motorlar görev yapıyor.
Peugeot 3008: Peugeot fuarda, yeni crossover modeli 3008’in dünya tanıtımını gerçekleştirecek. 3008 modeli lansmanından sadece iki yıl hibrid motor seçeneğine kavuşacak. otomobil olacak. Kavram modelleri Prologue HYbrid4, RC HYbrid4 ve HYbrid3 Compressor, Peugeot markasının çevreyle ilgili bu yaklaşımının en önemli kanıtlarını oluşturuyor. Cenevre Otomobil Fuarı’ndaki Peugeot standında toplam yirmi beş yeni model sergilenecek.
Fiat 500C: 2009 yılının ikinci yarısından itibaren Fiat 500C’yi Türkiye’ye ithal etmeye başlayacak. Gerek tasarımı gerek boyutlarıyla hatchback karoserli Fiat 500 modeliyle çok benzer özellikler sergileyen Fiat 500C, elektrikli sofftop tavanıyla farkını ortaya koyuyor. Kumaş kaplı ve sürgülü tavan sistemi, fildişi, kırmızı ve siyah olmak üzere 3 farklı renkle satın alınabiliyor. Araçta 1.2 litre 69 beygir ve 1.4 litre 100 beygirlik benzinli motor seçeneklerinin yanı sıra; 1.3 litre 75 beygir gücünde bir de dizel motor opsiyonu mevcut.
Renault Scenic: Renault üç yeni modeli ile Cenevre’de otomobilseverlerin karşısına çıkacak. Bursa’da üretilen Clio hatchback, makyajlı versiyonu ile sergilenecek. Fransız üreticinin kompakt segmentteki temsilcisi Megane da en sportif versiyonu ’RS’ ile günışığına çıkacak. Renault’un merakla beklenen modeli Scenic de üçüncü nesli ile Cenevre’de olacak.
Nissan Qazana: Nissan standının en çok dikkat çekmesi beklenen modeli Qazana, küçük bir crossover olarak tasarlanmış. Qazana’da, ön kapılar açıldıklarında, arka kapılar da asimetrik olarak açılıyor. Nissan standının dikkat çeken diğer modeli de NV200’ün seri üretim versiyonu olacak. Daha önce konsept olarak tanıtılan Nissan’ın yeni ticarisi binek versiyonunda 7 kişilik oturma kapasitesi sunabiliyor. Fuarda ayrıca 350Z’in yerini alan 370Z modeli sergilenecek. 331 beygir güç üreten VQ V6 motorun genişletilmiş versiyonunu kullanan 370Z de 6 ileri manuel ve 7 ileri otomatik olmak üzere 2 farklı şanzıman seçeneğine sahip. 370Z’in satışına Temmuz ayında başlanacak. Nissan’ın kübik tasarımlı modeli Cube de Avrupa’da tanıtımını fuarda gerçekleştirecek. Araçta 106 beygir gücündeki 1.5 litrelik dizel ve 111 beygir 1.6 litrelik benzinli motor seçenekleri görev yapacak.
Opel Ampera: Opel, Cenevre’de elektrikli otomobili Ampera’nın dünya prömiyerini gerçekleştirecek. Fuar’da, öne çıkacak olan bir diğer Opel ise çevreci Yeni Insignia ecoflex olacak. Amerikalı Chevrolet Volt ile aynı teknik özellikleri kullanan Ampera’nın piyasaya sürülmesi ise 2011 yılını bulacak. Ampera’da aracı hareket ettirme görevi, gücünü lityum-iyon akülerden alan 151 bg’lik bir elektrik motoruna verilmiş.
Rolls Royce 200EX: İngiliz lüks otomobil üreticisinin fuarda tanıtacağı 200EX konsepti, BMW 7 serisi ile aynı platformu paylaşıyor. Oldukça lüks bir tasarıma sahip iç mekan 5.4 metre uzunluğundaki çelik destekli gövde tarafından çevreleniyor. 7 vitesli otomatik şanzımana sahip konsept Rolls Royce’un en kolay ulaşılabilir modeli olacak. 200EX 2010 yılında satışa sunulacak.
Alfa MiTo GTA: Alfa Romeo MiTo’nun yüksek performanslı versiyonu MiTo, Cenevre’de sergilenecek GTA versiyonunda 1.8 litrelik 240 beygir gücündeki turbo motor ile donatılmış. Aracın gövdesinde alüminyum ve karbon fiber kullanılarak oldukça hafif ve sağlam bir şasi yaratılmış.
Hyundai HED-6: Hyundai, ikinci jenerasyon Tucson’un yerini alması beklenen yeni SUV aracı hakkında ipuçları veren HED-6 konseptini ve i20’nin üç kapılı versiyonunu tanıtacak. Avrupa Tasarım Merkezi’nde hazırlanan HED-6 konsepti, İstanbul, Paris ve Londra gibi büyük şehirlerin kültürel yapılarından esinlenilerek geliştirilmiş. Araçta 1.6 litre 175 beygir gücünde turbo benzinli motor görev yapıyor.
Mitsubishi Sport Air: 2007 yılında düzenlenen Tokyo Otomobil Fuarı’nda sergilenen i MIEV konseptinden ilham alınarak geliştirilen Sport Air konsepti, daha güçlü elektrik motoru ile geleceğin elektrikli spor otomobillerine işaret ediyor.
Audi A4 Allroad: Audi’nin başarılı spor modeli TT fuarda, RS versiyonu ile otomobil severlerin karşısına çıkacak. TT-RS’in 2.5 litre 5 silindirli turbo motoru 340 beygir güç ve 450 Nm tork üretiyor. Araç 0-100 km/s hızlanmasını 5 saniyenin altında tamamlıyor. Alman üretici Audi’nin A6 Allroad modelinden ilham alarak yarattığı A4 Allroad ise, şişkin çamurlukları, agresif ön ızgarası ve ayarlanabilir süspansiyon sistemi ile kardeşlerinden ayrılıyor. Zor yol şartlarında daha kolay ilerleyebilecek şekilde geliştirilen araçta ikisi dizel olmak üzere üç farklı motor seçeneği görev yapıyor.
Skoda Fabia Scout: Volkswagen Grubu’nun bünyesindeki Skoda’nın Fabia ailesinin son üyesi Scot’da fuarda yerini alacak diğer bir model. Fabia Kombi vagon modeli ile aynı platformu paylaşan Scout versiyonu Skoda’nın Octavia ve Roomster modellerinde de hali hazırda bulunmaktaydı. Altı farklı vites ve altı farklı motor seçeneğine sahip olacak Skoda Fabia Scout geniş iç hacmiyle 1460 litrelik yük bölümü sunuyor. Fabia Scout’un yanı sıra Skodanın yeni Yeti Crossover modeli de Cenevre otomobil fuarındaki standlarda yerini alacak.
Mercedes E Coupe: Mercedes’i uzun yıllar başarı ile temsil eden CLK, artık yerini E Serisi Coupe’ye bırakıyor. Modellerinde isim değişikliğini tercih eden Mercedes, E Serisi Coupe modelinde B sütunu kullanmayarak hem görsellik hem de aerodinamik açıdan pek çok artıya ulaşmış. Araçta ikisi de 200 beygir güç üreten bir benzin bir de dizel motor seçeneği görev yapıyor. E Serisi Coupe Mayıs ayında satışa sunulacak.
Koenigsegg: İsviçre’de ’Gelecek için yeni bir yaratım’ gibi iddialı bir sloganla tanıtılacak olan Koenigsegg’in donanımları arasında tork-metre, G kuvvetini ölçen bir sensör ve kalkış kontrol sistemi gibi yüksek süratlerde sürücüye oldukça yardımcı olan son teknoloji sistemler bulunuyor. 30 milisaniye gibi bir sürede vites değiştirebilen şanzıman kutusu ise aracın bu ’süratli’ karakterini destekliyor.