Güncelleme Tarihi:
TASARLADIĞI birbirinden ilginç konseptlerle otomotiv dünyasının dikkatini çeken İsviçre merkezli tasarım grubu Rinspeed, 2014 Cenevre fuarı için hazırladığı yeni tasarımıyla ‘otonom’ alanını bir ileri safhaya taşıdı. Otomotiv ve teknoloji devleri araçların sürücüsüz götürecek teknolojilere odaklanırken, Rinspeed, kontrolün bilgisayara geçmesiyle sürücülerin araç içinde kazanacağı zamanı en verimli şekilde değerlendirmelerini sağlayacak kabin tasarımlarıyla bu devrimin sunduklarına yeni bir soluk getiriyor. XchangE ismi verilen konsept araçta uçakların bussiness class rahatlığını aratmayacak koltuklardan tutun tam donanımlı bir medya merkezi görevi gören çevre birimi donanımlarına kadar her detay düşünülmüş.
İŞ İSTASYONU
Rinspeed’in yolcuların araç içinde okumak, müzik dinlemek, internette sörf yapmak, film izlemek ve hatta uyumak gibi bir çok gündelik aktiviteyi gerçekleştirmelerine olanak tanıyan XchangE isimli otonom aracı teknolojinin yanısıra bireysel ulaşımı tren, uçak ve otobüs gibi konforlu toplu seyahat araçları seviyesine çıkarıyor. İsviçreli firmaya göre bu sayade araç yol boyunca rahat ve tam donanımlı mobil bir iş istasyonuna dönüşüyor.
UÇMAKTAN BİLE İYİ
İstenildiğinde şöförün kontrole geçebilmesi için direksiyonun ortadan kaldırılmadığı kabin tasarımında direksiyon simidi şöföre daha geniş bir çalışma alanı yaratabilmek için ortada konumlandırılmış. Rinspeed yine yolcu uçaklarından esinlenilerek geliştirilen elektronik direksiyondan o kadar emin ki aracın hem bu özelliğine hem de bilimkurgunun ön gördüğü gelecek tasvirinde karşılaştığımız uçan arabalara gönderme yapmak için tanıtım çalışmalarında ‘Uçmak bile bu kadar iyi değil’ sloganını kullanacak.
Sürücüsüz araçlar için geri sayım
GM, Ford, Mercedes-Benz ve VW gibi otomobil üreticilerinin yanı sıra Google gibi teknoloji devlerinin de önemli bir parçası olduğu otonom araç atılımı yakın gelecekte sürücüsüz araçların yollara çıkmasına imkan tanıyacak. Araçlar kendi başlarına yol alabilecek hale gelirken tasarımcıların üzerinde yoğunlaşmasını gerektiren bir soru ortaya çıkıyor; sürücünün direksiyon başından alınmasıyla kabinler daha işlevsel bir şekilde nasıl tasarlanabilir?