Pisa haberleri sayfasında Pisa hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 1407 Pisa haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin geçen hafta açıklanan PISA 2022 sonuçlarını değerlendirerek, “Eğitimde son yirmi bir yılda elde ettiğimiz başarıları asla yeterli bulmuyoruz çünkü eğitim, bir noktaya varılabilecek bir alan değil. Bizler de daha iyisini yapmak için çalışmaya devam edeceğiz” dedi.
#PISAULUSLARARASI Öğrenci Değerlendirme Programı olan PISA, “1985-1990 yılları arasında Paris’te ‘Planlama Müşaviri’ olarak görev yaptığım Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından üçer yıllık dönemlerde 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerileri değerlendiren bir araştırmadır” diyor Rıdvan Karluk.
#PISAAlmanya Türk Veli Dernekleri Federasyonu (FÖTED) ‘PISA 2022’ araştırma sonuçlarına göre eğitimdeki olumsuz sonuçların göçmen öğrencilerden kaynaklandığını dillendiren yetkililere tepki gösterdi. FÖTED Eş Başkanı Mehtap Çağlar ve FÖTED Eş Başkanı Kemal Ülker tarafından yapılan yazılı açıklamada şöyle denildi:
#AVRUPADAN HABERLERPISA 2022 sonuçlarını Hürriyet Gazetesi için değerlendiren OECD Eğitim ve Beceriler Direktörü Andreas Schleicher, Türkiye’nin matematik ve fen alanlarında PISA tarafından şimdiye kadar ölçülen en yüksek sonuçları aldığını belirtti. Schleicher, “Türkiye matematikte cinsiyet uçurumunu kapatmayı başardı. Türkiye’de kız ve erkek öğrenciler matematikte ortalama olarak benzer düzeyde performans gösterdi” dedi.
#PISAEkonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) tarafından uygulanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2022 sonuçları yayımlandı. Buna göre Türkiye; matematik, fen ve okuma becerilerinin ölçüldüğü her üç alanda sıralamasını yükseltti ve bu alanlarda tüm ülkelerin ortalamasını geçti.
#PISAMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Türkiye'nin son 20 yılda eğitim alanında gerçekleştirdiği dönüşümleri ve hedeflerini G20 ülkelerine anlattı. Bakan Özer, Endonezya'nın dönem başkanlığında G20 ülkeleri eğitim bakanlarının katılımıyla gerçekleştirilen zirveye video mesajla katıldı.
#Milli Eğitim Bakanı Mahmut ÖzerÇocuk hareket etme ihtiyacıyla doğar. Peki biz eğitimciler ya da veliler çocuğun bu ihtiyacını ne kadar ve hangi yollarla karşılıyoruz? Bu sorunun cevabını almak için ‘Aktif Yaşam Derneği’nin (2013 - 2020) raporundan Türkiye’nin fiziksel aktivite düzeyini incelemekte yarar var. Bu rapora göre Türkiye’de her 3 kişiden yalnızca 1’i yeterli miktarda fiziksel aktivitede bulunuyor.
#Konuk YazarMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, eğitim sisteminde iki boyutlu olumlu bir iyileşme süreci yakalandığını belirterek, “Birincisi bu memleketin evlatlarının tamamını tüm kademelerde eğitimle buluşturduk. İkincisi bu dönem aynı zamanda 2000li yıllarda devreye sokulan toplumsal mühendisliğin hasarlarının giderildiği bir dönem oldu” dedi.
#Mahmut ÖzerMilli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, matematik dersini öğrencilere sevdirmek için başlattıkları ‘matematik seferberliği’ kapsamında yeni eğitim materyallerine yönelik çalışmalarda son aşamaya geldiklerini söyledi. Önümüzdeki hafta eylem planını paylaşacaklarını belirten Bakan Özer, projeyi resmi olarak başlatacaklarını açıkladı.
#MatematikMilli Eğitim Bakanlığı okullardaki ölçme ve değerlendirme faaliyetlerine yardımcı olmak amacıyla 81 ilde ölçme ve değerlendirme merkezi kurdu. Optik okuyucu, baskı makinesi, bilgi iletişim teknolojileri gibi altyapılarla donatılan merkezlerde çalışacak öğretmenler, eğitimlerini tamamlayarak birimlerinde göreve başladı.
#Milli Eğitim BakanlığıOECD tarafından, PISA 2022 raporundan elde edilen veriler ışığında ‘Yaşam İçin Öğrenme Stratejileri ve Tutumları’ başlıklı yeni bir belge yayınlandı. OECD’ye üye ülkelerdeki öğrencilerin yaşam boyu öğrenmeye ne kadar hazır olduklarının irdelendiği rapor, Türkiye’deki öğrencilerin diğer ülkelere kıyasla okulda yeni bilgiler edinmeyi sevdiğini ortaya koydu.
#OECDOnlar gösteri dünyasının en ünlü anne ve kızlarından... Yıllar önce anneleri oyuncu olarak kariyer basamaklarını tırmanırken onlar daha küçücük birer bebekti. Şimdi aradan yıllar geçti, o güzel kızlar da büyüdü. Hatta birer birer kendi yuvalarını kurup ailelerini genişletiyorlar. Üstelik anneleri gibi kamera karşısında meslekler seçtiler.
#Andie MacdowellMünih Türk-Alman Velileri İnisiyatifi Derneği Başkanı Gonca Onal, 2024/2025 eğitim-öğretim yılına dair değerlendirmelerde bulundu. “Bavyera’da yaşayan Türk-Alman toplumu olarak, yeni eğitim-öğretim yılına büyük bir heyecan ve umutla başlıyoruz” diyen Onal, dernek olarak çocukların akademik, sosyal ve kültürel gelişimlerine katkı sağlamayı amaçladıklarını söyledi. Onal, “Eğitim, çocuklarımızın sadece bilgi değil, aynı zamanda sosyal sorumluluk bilinci kazanmaları için en önemli araçtır” diye konuştu.
#Münih2024-2025 Eğitim-öğretim yılı 9 Eylül Pazartesi günü başladı. Okul öncesinde lisenin son sınıfına kadar milyonlarca öğrenci ve yüzbinlerce öğretmen ders başı yaptı. İşin içine aileleri ve diğer okul ve eğitim paydaşlarını da katınca ülke nüfusunun neredeyse yüzde 90’ını ilgilendiren ve hatta kapsayan önemli bir sürecin başladığı söylenebilir.
#Yeni Eğitim-Öğretim Yılı BaşlarkenTürk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği'nin (TÜSİAD) düzenlediği 'Geleceğimiz için Eğitimi Birlikte Konuşmak' başlıklı etkinliğin protokol konuşmasını yapan Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Yusuf Tekin, program sonrası gazetecilerin sorularını yanıtladı. Öte yandan Bakan Tekin, konuşmasında "Tekin, “Türkiye’nin her bölgesinde mesleki ve teknik eğitim mezunlarının istihdamını kolaylaştırmak için ‘bölge’, ‘ihtisas’, ‘sektör içi’ ve ‘sektöre entegre’ olmak üzere 4 yeni okul modelini hayata geçireceğiz. Bunlar dışında da sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli eleman ihtiyacını giderecek her türlü öneriye de açık olduğumuzu açıkça ifade etmek isterim” dedi.
#Yusuf TekinTürkiye’de mesleki eğitimle ilgili tartışmalar çoğunlukla doğru zeminde ilerlemiyor. Gün geçtikçe değeri daha da iyi anlaşılan mesleki eğitimin önemi konusunda bir mutabakat var, buraya kadar bir sorun yok. Ancak, konu bu mutabakatın nasıl hayata geçirileceği, yani mesleki eğitimin nasıl güçlendirileceğine geldiğinde tartışma bağlamından tümüyle uzaklaşıyor. Geldiğimiz noktada mesleki eğitime dair tartışmaların ’herkesin üniversiteye gitmesi yerine çoğu öğrencinin mesleki eğitime yönlendirilmesi’ fikriyle ‘mesleki eğitimin çocuk işçiliğini yaygınlaştırdığı’ iddialarına kadar aşırı uçlar arasında savrulduğunu görüyoruz.
#Konuk YazarAlmanya’da ‘VERA’ kısa adıyla bilinen ve ülke genelindeki tüm eyaletler ile Avusturya’nın Güney Tirol, Belçika’nın da Almanca konuşan bölgelerindeki okullarda üçüncü ve sekizinci sınıf öğrencilerinin Almanca okuyup yazma ve okunan metni anlama, matematik alanlardaki başarı seviyelerini belirleyen ‘VERgleichsArbeiten’ Kıyaslama Çalışmaları 2024 araştırması sonuçları, geçen ayın başlarında açıklandı.
#AlmanyaOkul öncesi eğitim, başlangıçta özellikle çalışan aileler için bir sığınak olarak değerlendirilmiş ve eğitimin temelini çocukların bakımı ve çeşitli temel becerilerin kazandırılması oluşturmuştur. Zaman içinde gelişen eğitim literatüründe ayrı bir konu alanı haline gelen okul öncesi eğitimin sağladığı faydalara yönelik yapılan çalışmalar bu eğitim kademesinin çok boyutlu katkılar sağladığını ortaya koymuş, bu katkıların sonucunda eğitim sistemlerinde hızla yaygınlaştırılmaya başlandı. Bugün, okul öncesi eğitimi almanın sağladığı getirilerin eğitimin ötesine geçtiğini; istihdama geçişten yaşam doyumuna kadar birçok yaşam göstergesinde önemli avantajlar sağladığı biliniyor.
#Konuk YazarPartisinin Anıtpark’ta düzenlediği 24 saatlik “Eğitim Maratonu”nun açılışında konuşan Özel, Türkiye’nin orta gelir tuzağına sıkıştığını belirterek, “Orta gelir tuzağından kurtulmanın yolu orta eğitim tuzağından kurtulmaktan geçer” dedi.
#CHPCHP Genel Başkanı Özgür Özel, eğitim sorunlarının konuşulacağı partisinin Eğitim Maratonu etkinliğinin TBMM'nin yanındaki Milli Egemenlik Parkı'nda yapılmasına, 'parkı hayvanseverler ele geçirecek' gerekçesiyle izin verilmediğini söyledi. Özel, "Sen Meclis'e hayvanları katledecek, öldürecek, zehirleyecek bir düzenlemeyi getir, buna isyan edenler, sesini duyurmaya çalışanlar koşsun Ankara'ya gelsinler; 'Milli Egemenlik Parkı'nı hayvanseverler ele geçirmesin.' Hepimiz hayvanseveriz, hepimiz o canların önünde kendimizi siper etmeye hazırız" dedi.
#CHPFutbol dünyasının bütün önemli spor olaylarında olduğu gibi EURO 2024 finallerinde de Şampiyon Oran, canlı sohbetler, detaylı istatistikler, uzman yazar yorumları ve son dakika haberleri yine Misli üyelerini bekliyor. İşte E Grubu hakkında detaylı analiz...
#MisliMilli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (OECD) ülkelerinin PISA’daki performanslarını değerlendiren ‘OECD Ülke Özetleri Raporu’ hazırlandı. Rapora göre Türkiye, on yıldan uzun bir süre boyunca çoğu alanda iyileşme gösteren az sayıda ülkeden biri oldu.
#MEBMilli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, TÜBİTAK 55. Lise Öğrencileri ve 18. Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Final Yarışması Ödül Töreni’ne katıldı. Bakan Tekin, törenin açılışında yaptığı konuşmada proje çalışmalarıyla farklı etkinliklere katılan öğrencilerin, sınıf ve kademeler arası geçişlerde not avantajı kazanması hakkında çalıştıklarını dile getirdi.
#TÜBİTAKÇağın vebası metabolik hastalıklar, her yıl dünyanın yüz binlerce kişinin ölümüne yol açıyor. Ancak bu hastalıklardan korunmak aslında oldukça kolay. Hafta içi yayımlanan bir araştırma da bu konuda çok çarpıcı veriler ortaya koydu.
#BeslenmeMilli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin yeni müfredatla ilgili eleştirileri tek tek yanıtladı, “Yüzde 35 oranında sadeleştirme yaptık. Katkı sunmak isteyen herkesi bekliyoruz. En demokratik yöntemle yapmaya çalıştık. Sürecin şeffaf sürmesinden yanayım” dedi.
#Milli Eğitim BakanlığıFen bilimleri derslerin amacı öğrencileri günlük ve iş hayatına hazırlamaya çalışmak. Öğrencilerin bu süreçte kazanması gerektiği düşünülen yetkinlikler fen okuryazarlığı olarak tanımlanıyor. Öğrenciler fen bilimlerindeki bilgi, beceri ve duyuşsal özellikleri günlük yaşamda karşılaşılan durumlarda kullanabiliyorsa fen bilimleri eğitimi açısından günlük ve iş hayatına hazır demektir. Fen okuryazarı öğrenciler; temel fen bilimleri konu ve kavramlarını bilir, bilimin ve araştırma sorgulamanın doğasıyla ilgili doğru bir anlayış geliştirip bilimsel yöntemleri, düşünme ve süreç becerilerini günlük hayatta karşılaştıkları sorunların çözümünde kullanabilir. Ayrıca bu öğrenciler fen bilimleri hakkında olumlu duygu ve düşüncelere sahiptir.
#Konuk Yazar