Renault ile masaya oturan ama sonuç alamayan Fiat Chrysler Grubu (FCA) yönünü ikinci kez Fransız PSA (Peugeot-Citroen) Grubu’na çevirdi. 2 dev grup birleşme görüşmelerini yürüttüklerini teyit ederken, birleşmeleri halinde Avrupa’nın ikinci, dünyanın dördüncü büyük otomotivi üreticisi ortaya çıkacak. Bu dev grubun piyasa değeri de 50 milyar dolara yaklaşacak.
#GazetehaberleriFransız otomobil üreticisi Peugeot-Citroen Grubu (PSA), ABD’de ithal otomobillere uygulanması planlanan yüzde 25’lik ek vergiye karşın bu ülkede üretim yapmaya başlayacağını açıkladı. Fransız şirket, yapılan satışlara ve ek projelere de devam edecek.
#PeugeotFRANSIZ PSA (Peugeot-Citroen) Grubu’nun yeniden yapılandırılan ve premium olarak lanse edilen markası DS Automobiles’in yeni crossover modeli DS 7 Crossback, Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron’un başkanlık makam aracı olarak kullanılması için özel olarak tasarlandı.
#GazetehaberleriKÜRESEL otomotiv sektöründe zirve yarışı her geçen gün kızışırken, gündeme yeni ortaklık iddiaları da geliyor. Renault-Nissan ittifakının Japon Mitsubishi’yi bünyelerine katması, Peugeot Citroen Grubu’nun (PSA) Alman Opel’i alması son dönemde en büyük satın almalar olarak öne çıkıyor.
#Dev OrtaklıkSon günlerde Türkiye’de gündemi ‘yerli otomobil’ meşgul etse de otomotiv sanayinde yeni gelişmeler de yaşanıyor. Tofaş’a Bursa’da üretim ve ihracatta rekorlar kırdıran ‘Egea Ailesi’ne Avrupa ve Türkiye’de hızla büyüyen kompakt crossover (SUV) sınıfında yer alacak 4’üncü bir kardeşin ekleneceği iddia ediliyor.
#BursaSon günlerde Türkiye’de gündemi ‘yerli otomobil’ meşgul etse de otomotiv sanayinde yeni gelişmeler de yaşanıyor. Tofaş’a Bursa’da üretim ve ihracatta rekorlar kırdıran ‘Egea Ailesi’ne Avrupa ve Türkiye’de hızla büyüyen kompakt crossover (SUV) sınıfında yer alacak 4’üncü bir kardeşin ekleneceği iddia ediliyor.
#FiatFransız Peugeot Citroen Grubu’nun bünyesine giren Alman Opel, 2013 yılı sonunda marka imajını düzeltmek için Henkel’den kurtarıcı olarak transfer ettiği ‘Bayan kozmetik’ lakaplı Tina Müller ile yollarını ayırdı. Opel’den kendi isteğiyle ayrılan Müller’in 1 Ekim’den itibaren Alman kozmetik devi Douglas’ın CEO olarak göreve başlayacağı belirtiliyor.
#Alman OpelSon 6 yıldır dünyanın en büyük otomotiv pazarı olan Çin’in global otomotivdeki gücü her geçen gün artıyor. İsveçli Volvo’yu satın alan, Fransız Peugeot-Citroen’e ortak olan ve Amerikan Jeep’i almak için bastıran Çinli markalar şimdi de elektrikli araç üretimi konusunda global işbirliklerine imza atmaya başladı. Bu doğrultuda Çinli Dongfeng, Renault-Nissan ile ortak şirket kurdu.
#GazetehaberleriSon 6 yıldır dünyanın en büyük otomotiv pazarı olan Çin’in global otomotivdeki gücü her geçen gün artıyor. İsveçli Volvo’yu satın alan, Fransız Peugeot-Citroen’e ortak olan ve Amerikan Jeep’i almak için bastıran Çinli markalar şimdi de elektrikli araç üretimi konusunda global işbirliklerine imza atmaya başladı. Bu doğrultuda Çinli Dongfen, Renault-Nissan ile ortak şirket kurdu.
#PeugeotÇinli otomotiv şirketleri gözlerini global otomotiv markalarına dikti. Çinli Geely’nin İsveçli Volvo’nun tamamını alması, Çinli Dongfeng’in PSA Grubu’na (Peugeot-Citroen) ortak olmasının ardından bir başka Çinli otomotiv şirketi Great Wall (Çin Seddi) ise sürpriz bir şekilde İtalyan-Amerikan ortaklığı Fiat Chrysler Grubu (FCA) bünyesindeki ünlü Jeep markasını satın almak için harekete geçti.
#Great WallGeneral Motors (GM), Opel’i PSA Grubu’na sattıktan sonra, Avrupa’da Cadillac ve Chevrolet’n spor otomobilleriyle lüks sınıfta büyümek istiyor. Bu duruma ilişkin bazı uzmanlar, “Avrupa’da biraz varlığa sahip olmak, hiçbir varlığa sahip olmamaktan daha iyidir” yorumunu yaparken, bazıları ise bu 2 markayı tutmanın GM’e hiç bir yarar sağlamayacağı görüşünde.
#General MotorsBugün ortaya atılan bu iddia tam olarak oyunun kurallarını tamamen değişitirebilecek bir iddia. Peugeot Citroen Grubu'nun General Motors'un Opel - Vauxhall birimini satın almasının ardından sektörde ikinci büyük değişmişti. Fakat şimdi, doğrudan Fiat'ın patronundan gelen bir iddia sektörün birincisinde de büyük bir operasyonun gerçekleşmesi demek.
#Cenevre Otomobil FuarCenevre fuarında, Fransız PSA Grubu’nun Opel’i almasından sonra ikinci büyük evliliğin Volkswagen ve Fiat Chrysler Grubu arasında olabileceği iddia edildi. İddianın sahibi ise 2 yıl önce GM’e evlilik teklif eden ama reddedilen Fiat Chrysler Automobiles’in (FCA) CEO’su Sergio Marchionne.
#Fransız PSA GrubuDünyada tüm markaların katıldığı tek otomobil şovu unvanını alan ‘Cenevre Otomobil Fuarı’ kapılarını 87’nci kez açtı. Fuara 3 yıl önce iflasın eşiğinden dönerek Çinli Dongfeng ve Fransız hükümetinin desteğiyle yükselişe geçen Peugeot Citroen Grubu’nun (PSA) hem Opel’i alıp hem de ‘Avrupa’da Yılın Otomobili’ seçilmesi damgasını vurdu.
#Cenevre Otomobil FuarıÇatısı altında Peugeot, Citroen ve DS markalarını bulunduran otomotiv üreticisi PSA, Fransız hükümetinin desteği ve Çinli Dongfeng’in desteğiyle atağa kalkarak, Opel’i General Motors’tan (GM) satın aldı. 2.2 milyar Euro bedelle tamamlanan satış anlaşması, PSA Grubu’nu Avrupa’da ikinciliğe taşıdı. GM ise Avrupa’ya veda etti.
#GazetehaberleriAvrupa’da son 16 yıldır sürekli zarar eden Amerikan General Motors (GM) çözümü Opel’i satmakta görürken, Ford ise 2011-2014 yılları arasında zararını Türkiye’de üretimle kâra çevirdi. Uluslararası uzmanlar GM’e Avrupa’da kârlılık için Ford örneğini verirken, Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Mütevazı olmayacağım. Hem Türkiye’nin en büyük sanayi şirketi olup hem de Ford’u Avrupa’da ticari araçta lider yapıp kâra geçirmeyi başardık” dedi.
#OpelAmerikan otomotiv devi General Motors (GM) 8 yıl sonra Opel’i yeniden satışa çıkardı. GM CEO’su Mary Barra’nın yatırımcılara verdiği, “Kâr etmeyen pazar ve işleri terk edeceğiz” sözünün ardından uzun süredir zarar eden Opel’in gözden çıkarıldığı, Fransız Peugeot Citroen Grubu’nun (PSA) da almak için talip olduğu açıklandı. PSA CEO’su Carlos Tavares’in ise Opel’i alarak kendisini kovan Renault CEO’su Carlos Ghosn’dan intikam alacağı belirtiliyor.
#GazetehaberleriJapon otomotiv devi Toyota’nın Türk yetkililerin ikna etmesi sonucu 2011 yılında 250 milyon Euro yatırımla Türkiye’de üretmek için karar aldığı hafif ticari araç projesinin ilk pilot uygulaması o dönem Maliye Bakanlığı’ndan vize alamayınca askıya alınmıştı. İşte o proje 5 yıl sonra Toyota’nın PSA Peugeot Citroen Grubu’yla yaptığı işbirliği sonucu Fransa’da üretilerek vitrine çıktı, Türkiye büyük bir fırsatı kaçırdı.
#Toyota