İkinci el otomobil piyasasındaki fiyat hareketliliği yavaşladı. Fiyatları daha da düşürmeyen otomobil sahipleri denge noktasında fiyatlamalara devam ediyor. İşte 500-700 bin lira arasında değişen fiyatlara satılan ikinci el otomobiller…
#Otomobil2022’de 592 bin sıfır otomobile karşılık, 6.4 milyon ikinci el otomobil satışı yapıldı. Biz de rekor kıran ikinci el satışları kapsamında Türkiye’nin ikinci el otomobil haritasını çıkardık. Buna göre, geçen yıl en çok devri yapılan ikinci el otomobil modelleri sırası ile Fiat Egea, Renault Megane ve VW Passat olarak gerçekleşti. Marmara ve İç Anadolu Bölgesi ‘Fiat Egea’ derken, Güneydoğu Anadolu’nun tercihi yine ‘VW Passat’ oldu.
#2. El OtomobilDoblo’nun yeni versiyonlarının İspanya’daki Stellantis fabrikasında üretileceği kesinleşti. Ancak, üretim sonlandırılma tarihi ve yeni modelin ne olacağına gibi sorular havada kaldı. Biz de, Doblo’nun gidişinin nedenlerine, Stellatis ile Tofaş’ın uzlaşamadığı noktalara ve gelebilecek olası yeni modellere yanıt aradık. İşte tüm yönleriyle Doblo’nun gidişinin perde arkası.
#DobloYıla hızlı başlayan Türkiye otomotiv pazarında mayıs ve haziran ayları duraklama dönemi oldu. Temmuzda ise hem sıfır hem de ikinci elde hareket bekleniyor. Ancak fiyatlar da yükselmeye devam ediyor. 150 bin TL’nin altında yalnızca 3 model kaldı. 150-200 bin TL aralığında ise 66 seçenek bulunuyor. Yılın 7. ayının satışları olduğu kadar, günlük kiralama sektörünü de hareketlendirmesi bekleniyor.
#GazetehaberleriYeni bir araç almak için kolları sıvayan ve belli bir bütçenin üstüne çıkamayanlar, bu haber sizin için. Bu günlerde otomobil fiyatlarını araştırmaya başlayan birinin ilk kurduğu cümle büyük ihtimalle "Yok kardeşim fiyatlar uçmuş, 0 araç alınmaz" oluyordur.
#0 OtomobillerOSD Başkanı Kudret Önen, Türkiye’de otomotiv sanayisinin hükümetin artan teşvikleriyle küresel bir cazibe merkezi olacağını belirterek, “Yeni yatırım ve projeler için yeni bir dönem başlamıştır. Mevcut yatırımlara ek olarak ana sanayide iki yeni yatırım projesi hazırlıkları da devam etmektedir” dedi.
OTOMOBİLDE kopya tasarımdan kurtulup özgün çizgilere sahip yeni modelleri vitrine çıkaran Çinli üreticiler, araçlarını bir türlü vatandaşlarına beğendiremiyor. Yollardaki her 10 araçtan 7’sinin yabancı üreticinin logosunu taşıması, Çinli üreticilerin sadece fuarlarda sergiledikleri modeller için ‘Görüntü var, ses yok’ yorumunun yapılmasına neden oluyor.
16 ülkeyi kapsayan bir araştırmada en çok Türk sürücülerin, otomobilin direksiyonunda mesaj yazıp, mail attığı ortaya çıktı. Araştırmada genç Türk sürücülerin pek çok trafik kuralını yerle bir ettiği belirlenirken, Türkiye’de kadın sürücülerin de direksiyon başında ‘makyaj yapmayı ihmal etmediği’ dikkat çekti.
BUGÜN kapılarını açan İstanbul Autoshow 2012 Fuarı, 4 farklı modelin dünya prömiyerine ev sahipliği yaptı. Renault'un B segmentindeki sedan temsilcisi Symbol ve kompakt sınıftaki üyesi Fluence dünyada ilk kez Türkiye'den tanıtıldı. Peugeot'nun yeni sedan temsilcisi 301 ve Citroen'deki kardeşi C-Elysee de dünya tanıtımını İstanbul'da gerçekleştirdi.
AUDI’nin Dünya Başkanı ve CEO’su Rupert Stadler, Türkiye’nin dünyanın en hızlı büyüyen ülkelerinden biri olduğunu belirterek, “Avrupa’da ise büyümede tartışmasız bir numara” dedi.Stadler, Türkiye’de güçlü olmanın artık Avrupa’daki rekabette çok önemli olduğunu ve daha fazla büyümek istediklerini de sözlerine ekledi.
Avrupa’daki krizin otomotiv sektöründe bütün dengeleri değiştirdiği dün kapılarını açan Paris fuarında net olarak ortaya çıktı. Avrupa’daki fuarlarda firmalar alternatif yakıtlı yani elektrikli ve hibrit araçlarla gövde gösterisi yaparken, bir yıl içinde hızla bu alandan tamamen vaçgeçip krizde ayakta kalabilecekleri ucuz modelleri vitrine çıkardı.
Geçen ay ikinci el online otomobil ve hafif ticari araç pazarında 164 bin 219 adet satış gerçekleşirken, Renault, Fiat, Ford, Hyundai ve Toyota gibi Türkiye'de üretim yapan markaların ikinci el online pazardaki satışlarının toplamı 62 bin 748 oldu.
#İkinci El Otomobil