Tarihin en iyi 2. yılı

Güncelleme Tarihi:

Tarihin en iyi 2. yılı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 09, 2013 00:00

2012 yılında Türk otomotiv sektörünün gösterdiği performans, 2013 yılı hedeflerini yükseltti.

Haberin Devamı

2011 yılındaki rekor satışa bağlı olarak 2012 yılı sonunda toplam otomobil ve hafif ticari araç satışları yüzde 10 azalmış gibi gözükse de, sektörün performansı 2011 yılından sonra tarihin en iyi seviyesi olarak kayıtlara geçti. 2012 yılında Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı yüzde 10.03 azalarak 777 bin 761 adet olarak gerçekleşti. 2011 yılında bu rakam 864 bin 439 adet olarak gerçekleşmişti. 2012’de toplam pazar 2010 yılındaki 760 bin adetlik satışı geçerek Cumhuriyet tarihinin en iyi ikinci en yüksek performansı oldu. Bu önemli rekorda hafif ticari araç satışlarındaki düşüşe rağmen otomobil satışlarının son çeyrekte artan performansı etkili oldu.

TALEP BÜYÜMEYE BAĞLI

Türk otomotiv sektörünün 49 markasını çatısı altında bulunduran Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) markaların satış ve iletişim başarılarını ödüllendirmek için üçüncü kez düzenlediği “ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2012 Gladyatörleri” töreninde 2012 yılının otomotiv sektörü satış sonuçları da açıklandı. Törende açıklama yapan ODD Başkanı Mustafa Bayraktar, ekonomide yumuşak inişi sağlamak için alınan önlemler ve ÖTV oranlarında yapılan artışın etkisiyle otomobil ve hafif ticari araç pazarının 2012 yılında yüzde 10 daraldığını hatırlatarak, “Otomotivde talebi asıl tetikleyen faiz hadlerinden, döviz kurlarından, tüketici kredilerinden ziyade ekonomideki büyüme. Tüketicinin gelirindeki artış özellikle talebi etkiliyor. 2013’te Türkiye’de büyüme yüzde 4’lere yaklaşırsa, pazar 2012’nin yüzde 5-10 üzerinde olabilir diye düşünüyoruz” dedi.

Haberin Devamı

2013 ÖNGÖRÜLERİ YÜKSELDİ

Sektör temsilcileri daha önce yaptıkları açıklamalarda 2012’deki yüzde 3’lük ÖTV artışının etkilerinin 2013 yılında kendini göstereceğini, pazarın 2013 yılında 2012’ye paralel olacağı öngörüsünde bulunmuştu. Ama 2013’te Türkiye ekonomisine ilişkin olumlu beklentiler otomotivdeki hedeflerin de yükselmesini sağladı. 2013 yılında özellikle kredi faizlerindeki düşüşe bağlı olarak pazarın yüzde 10 artması, yeni bir rekorun da gelmesini sağlayacak.

Haberin Devamı

TİCARİDE DÜŞÜŞ YÜZDE 18

ODD verilerine göre otomobil satısları 2012 yılında bir önceki yıla göre yüzde 6.27 azalarak 556 bin 280 adete geriledi. 2011 yılında 593 bin 519 adet satışa ulaşılmıştı. Hafif ticari araç pazarında ise daralma daha fazla oldu ve 2012 yılında geçen yılın aynı dönemine göre pazar yüzde 18.25 oranında düşerek 221 bin 481 adet seviyesinde gerçekleşti. Geçen yıl 270 bin 920 adet satışa ulaşılmıştı. 2012 yılı Aralık ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı ise 115 bin 400 adet oldu.

2012 yılının Gladyatörleri

BU yıl 3’üncüsü düzenlenen “ODD Satış ve İletişim Ödülleri, 2012 Gladyatörleri” görkemli ve heyecanlı bir finale sahne oldu. Dün Le Méridien Otel’de gerçekleşen gecede “Satış” ve “İletişim” kategorilerinde toplam 18 dalda ödül verildi. Sunuculuğunu Beyazıt Öztürk’ün yaptığı geceyi, Aşkın Nur Yengi şarkılarıyla renklendirdi. İstanbul’daki yoğun kar yağışına rağmen sektörün yoğun ilgi gösterdiği törende konuşan ODD Başkanı Mustafa Bayraktar, “Sektörümüzün önemli motivasyon kaynakları arasında yer alan geleneksel organizasyonda, bu yıl çok yoğun bir rekabet yaşandı. 55 bin halkoyuyla belirlenen ilk 5 proje jüri üyelerimizin karşısına çıktı” dedi. Satış Ödülleri, ODD veri tabanındaki markaların yıllık satış sonuçlarına göre belirlenirken, iletişim ödüllerinde halkoyu ile 5 seçildi. Finale kalan 5 çalışma arasından en iyiler ve halk oylamasına katılmayan kategorilerdeki en iyiler, jürinin ödül gecesinde keypad’le canlı olarak gerçekleştirdiği oylamayla seçildi.

Haberin Devamı

SATIŞ ÖDÜLLERİ

1-  En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: Toyota
2-  En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Fiat Doblo
3 -  En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Ford
4-  En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: Bentley
5-  En Çok Satılan Otomobil
Modeli: Fiat Linea
6-  En Çok Satılan Otomobil Markası: Renault
7-  En Çok Satılan Marka (Otomobil ve Hafif Ticari Araç Toplamı): Ford

İLETİŞİM ÖDÜLLERİ

1-  Yılın TV Uygulaması:
Ford “Tourneo Custom”
2-  Yılın Gazete Uygulaması:
Dacia “Babalar Günü”
3-  Yılın Radyo Uygulaması:
Fiat “Kamyonet Ailesi”
4-  Yılın Dergi Uygulaması:
Volkswagen “Amarok”
5-  Yılın Fuar Standı Uygulaması: KIA
6-  Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: Peugeot 301
7-  Yılın Dijital Uygulaması:
Renault “Hedef Megane”
8-  Yılın Outdoor Uygulaması:
Toyota “GT86”
9-  Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: Doğuş Otomotiv “Trafik Hayattır”
10- Yılın Entegre İletişim Kampanyası: BMW
11- Yılın Basın Lansmanı: Peugeot 208
12- Turkcell Teknoloji Ödülü: Renault Mais
13- Yılın Jüri Özel Ödülü: Peugeot 301

 


 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!