Kentin en eski alışveriş noktalarından biri olan Çıkrıkçılar Yokuşu, bugün hâlâ özellikle çeyiz, abiye, kına, nişan, düğün alışverişinin adresi... Esnaf ise “Türkiye ekonomisini İstanbul’un Mahmutpaşa’sı, İzmir’in Kemeraltı’sı ve Ankara’nın Çıkrıkçılar’ı belirliyor” diyor.
#Çıkrıkçılar YokuşuZiyaretçilerini ‘Gezdikçe Keşfedeceğiniz Tarihi Çarşı’ sloganıyla karşılayan Kızılay Zafer Çarşısı bugünlerde eski hareketliliği geri kazanmaya çalışıyor. Esnaf, çarşının kültürel bir miras olduğuna dikkat çekerek, “Çarşı, tarihi ve kültürel atmosferi bozulmadan yeniden dizayn edilmeli” diyor.
#Zafer ÇarşısıBaşkentin tarihi Sobacılar Çarşısı, soba üretim ve satışının merkezi... Bugün 53 dükkânın faaliyetine devam ettiği çarşıda, son yıllarda şömine, demirdöküm ve pelet olmak üzere yeni ve modern sobalar üretiliyor. Ortama şömine havası katan ve çevre dostu yakıtların kullanıldığı sobalar, özellikle doğalgaz sıkıntısı yaşayan Avrupa ülkeleri tarafından tercih ediliyor.
#Tarihi Sobacılar ÇarşısıRestoran, sanat galerisi ya da tiyatroya dönüştürülmüş palazzi’leri, görkemli kiliseleri, sempatik restoranlarıyla Palermo, Sicilya’nın en renkli liman şehirlerinden. Geçmişin fatihleri her köşesinde iz bırakmış. Barok mimarili kiliseleri, Norman-Romanesk bina cepheleri hep geçmişin haşmetini yaşatıyor.
#Palermo'da Gezilecek YerlerHürriyet ve Pantene iş birliğiyle bu yıl 50’ncisi düzenlenen Pantene Altın Kelebek’te final heyecanı yaşanıyor! Milyonlarca oy ile ilk turda finalistleri belirleyen halk, final turunda da kazananların belirlenmesinde söz sahibi olacak.
#50. Pantene Altın KelebekUEFA Avrupa Ligi’nin 4’üncü haftasında Fenerbahçe deplasmanda Hollanda ekibi AZ Alkmaar’a 3-1 mağlup oldu. Sarı-lacivertliler, bu mağlubiyetle grup aşamasında ilk kez sahadan puansız ayrıldı. Fenerbahçe, 4’üncü maçlar sonunda 5 puanla 21’inci sırada kaldı.
#FENERBAHÇEBrezilya’da kuraklık, Vietnam’da tayfun gibi iklim olayları kahve üretimini vurunca küresel fiyatlar tırmanışa geçti. Uluslararası Kahve Örgütü’ne (ICO) göre küresel fiyatlar, 2024’ün üçüncü çeyreğinde yüzde 20 artarak 10 yılın en yüksek seviyesine çıktı. Etki Türkiye’ye de yansıdı. Marketlerde satılan granül ve çekirdek kahvede son altı ayda yaklaşık yüzde 50, Türk Kahvesi’nde ise yüzde 35 artış olmasına rağmen Türk insanı kahve keyfinden vazgeçmiyor. Sektör yıllık yüzde 15 büyüme kaydetti.
#Kahve