Öğretmenler Günü’nde salonda oturan bir kişiyi “Birader sen öğretmen misin? Öğretmen gibi otur” diye azarlayan Konya Valisi Cüneyit Orhan Toprak büyük tepki çeken sözlerinden dolayı “Keşke törenden sonra söyleseydim. Keşke olmasaydı” dedi.
#GazetehaberleriKonya'da Öğretmenler Günü için düzenlenen programa katılan Vali Cüneyit Orhan Toprak'ın kürsüde konuştuğu sırada bacak bacak üstüne attığı için Öğretmen gibi otur diyerek uyardığı Anadolu'da Bugün Gazetesi muhabiri Ali Kuş (23), yaşananları anlattı.
#Cüneyit Orhan ToprakKonya'da Öğretmenler Günü için düzenlenen programa katılan Vali Cüneyit Orhan Toprak'ın kürsüde konuştuğu sırada bacak bacak üstüne attığı için "Öğretmen gibi otur" diyerek uyardığı Anadolu'da Bugün Gazetesi muhabiri Ali Kuş (23), yaşananları anlattı.
#KonyaKONYA'da Öğretmenler Günü için düzenlenen programa katılan Vali Cüneyit Orhan Toprak'ın kürsüde konuştuğu sırada bacak bacak üstüne attığı için "Öğretmen gibi otur" diyerek uyardığı kişinin, yerel gazetede çalışan muhabir olduğu ortaya çıktı.
#Konya ValisiKONYA'da Öğretmenler Günü için düzenlenen programa katılan Vali Cüneyit Orhan Toprak'ın kürsüde konuştuğu sırada bacak bacak üstüne attığı için "Öğretmen gibi otur" diyerek uyardığı kişinin, yerel gazetede çalışan muhabir olduğu ortaya çıktı.
#Öğretmenler GünüKonya'da Öğretmenler Günü için düzenlenen programa katılan Vali Cüneyit Orhan Toprak, bacak bacak üstüne atan öğretmenle kürsüden konuştu. "Öğretmen gibi otur da görelim. Güzel duygularla geliyoruz, güzel hareketlerle karşılaşmak isteriz" diyen Toprak, salondakiler tarafından alkışlandı.
#KonyaKonya'da coğrafya öğretmeni M.K.’nin (55) cinsel istismarda bulunduğu öne sürülen lise öğrencisi B.D. (14), mahkemedeki ifadesinde, “Öğretmenlerin çıktığı merdivenleri kamera görmüyor. Arkadaşlarım çıktığı benim geride kaldığım bir zaman, sanık yanımdan geçerken kalçamı sıktı. Okuldaki erkek arkadaşlarımı kıskanıyordu. ‘Git istersen yanına otur, elini tut, sevgili misiniz?’ diye öğretmen tutumuna yakışmayan kıskanç tavırlara giriyordu’’ dedi. Tutuklu sanık öğretmen M.K. ise savunmasında, “Sosyal medya üzerinden yazdığım mesajları kabul ediyorum; ancak yineleyerek mesajların kırpıldığını ifade ediyorum." diye konuştu.
#KonyaAnkara'da okulda düşüp başını sıraya çarparak beyin kanaması geçiren Mira Şahin (8) sağlık durumunun iyiye gitmesi üzerine hastanede ilk ifadesini verdi. Avukatı ile birlikte açıklama yapan baba Çağrı Şahin, "Mira, rahatsızlandığını öğretmene söylemiş. Öğretmen, 'otur Mira iyileşirsin, geçer' demiş" dedi. Avukat Hilal Çelik de olayda ihmal olduğunu ileri sürerek, okul idaresi ve öğretmen hakkında şikayette bulunduklarını belirtti.
#AnkaraAnkara'da okulda düşüp başını sıraya çarparak beyin kanaması geçiren Mira Ş. (8) sağlık durumunun iyiye gitmesi üzerine hastanede ilk ifadesini verdi. Avukatı ile birlikte açıklama yapan baba Çağrı Ş., "Mira, rahatsızlandığını öğretmene söylemiş. Öğretmen, 'otur Mira iyileşirsin, geçer' demiş" dedi. Avukat Hilal Çelik de olayda ihmal olduğunu ileri sürerek, okul idaresi ve öğretmen hakkında şikayette bulunduklarını belirtti.
#AnkaraTürkiye bir deprem ülkesi... 6 Şubat Kahramanmaraş depremlerinden sonra bu gerçeği acı bir şekilde yeniden hatırlamak zorunda kaldık. Uzmanlarca potansiyel deprem bölgesi olarak anılan 13 farklı şehirden 100 kişiye sorduk: “Depreme hazır mısınız, hazırlık için ne yaptınız?” Hazır hissedenlerin sayısı 100 kişiden 24’te kalırken 100 kişinin tamamı tehlikenin farkında ve kimi çaresiz hissediyor, kimi de “Elimden gelen yetersiz” diyor...
#DepremİÇİŞLERİ Bakanı Süleyman Soylu, “İlk kez dünyayı böyle yakaladık. Nereye gideceğini bilmeyen, yönsüz ve vizyonsuz bir şekilde yakaladık. İlk kez Batı liderlerini ne yapacaklarını bilmeyecek bir şekilde yakaladık. Bize hava atıyorlardı. ‘Biz 50-100 yıllık planlar yaparız, biz şöyleyiz, biz böyleyiz’ diye, şimdi bu kışın soğuktan ne yapacağınızı bilmiyorsunuz” dedi.
#MardinGelişmenin yolu eğitimden geçiyor. Bilişim ve yazılımda, teknolojide, gıda, tarım ve hayvancılık, endüstri ve sanayide, sağlık, tıp, eczacılık, veterinerlik, yol, köprü, baraj, inşaat, medya, ulaşım ve haberleşme alanlarında ilerleme isteniyorsa, bunların da yolu eğitimden geçiyor.
#BursaHürriyet Bursa gazetesi abonelerinden Çekirge Mahalle Muhtarı Coşkun Alıntaş, mahalleesinin sınırları içinde başlayan bir inşaatın sırrını belediye koridorlarında kayboluncaya kadar uğraşsa da çözemediğini belirtiyor ve “Bu sırrı çözecek birini arıyorum, ancak bulamıyorum! Sizlerin bu konuda bana yardımcı olabileceğinizi düşünüyorum” diyor.
#BursaKoronavirüs döneminde bütün eğitim öğrenim kurumlarının kapıları kapandı. Ama meslek liselerininki kapanmadı. Çünkü onlar ülkenin, insanların ihtiyacı olan sağlık malzemelerin üretebilmek için çalışmaya devam ettiler, ediyorlar. Haberlerini izliyorsunuz meslek liseleri sahip oldukları üretim deneyimini dezenfektandan yüz siperine, maskeden teknolojik tıbbi cihazlara kadar bu dönemin ihtiyacı olan ürünler için seferber ettiler. Lafı uzatmaya gerek yok, koronavirüs döneminde meslek liselerinin yıldızı parladı. Acaba bu başarının ardında hangi etkenler var? Tabii ki bu okulların üretime imkan sağlayan alt yapısı, tabii ki yöneticilerinin, öğretmenlerinin eğitim ve deneyimleri önemli. Milli Eğitim Bakanlığı’nın bu okulların potansiyelini harekete geçirmesi ve üretim faaliyetlerini organize etmesi de önemli. Ama bu sürecin neferleri olan eğitim kadrosuna tek tek baktığımızda müthiş bir fedakarlık, müthiş bir sorumluluk duygusu görüyoruz. Bugün size o meslek liselerinde görev yapan iki müdür ve bir alan şefinin ciddi rahatsızlıklarına rağmen, okullarında nasıl çalıştıklarını, hastalıklarının arkasına sığınmadan nasıl çaba gösterdiklerini aktaracağım.
#Meslek LisesiKoronavirüs döneminde bütün okullar kapandı. Ama meslek liseleri çok ihtiyaç duyulan maske, dezenfektan gibi sağlık malzemelerini üretebilmek için çalışmaya devam ediyor. Bu sayede meslek liselerinin yıldızı da parladı. Meslek liselerinin eğitim kadrosuna tek tek baktığımızda müthiş bir fedakârlık görüyoruz. Bugün size o meslek liselerinde görev yapan iki müdür ve bir alan şefinin ciddi rahatsızlıklarına rağmen gösterdikleri çabayı aktaracağım.
#YazarOnu Menderes’te verdiği müthiş mücadeleyle tanıdık. Yılmadı, vazgeçmedi, kötünün cezalandırılmasını sağladı. Sonra da hepimizin sevgili ‘Saadet Öğretmen’i, umudu oldu. Cinsel suçların azalabileceğine inandırdı bizi. Önce dünyadan ödüller yağdı bu güzel kalpli öğretmene, sonra arkadaşlarıyla birlikte Saadet Öğretmen Çocuk İstismarıyla Mücadele Derneği’ni (UCİM) kurdu. Tüm Türkiye’de cinsel suçlara maruz kalanların yanında yer aldı. Hep sahada... Bir Urfa’da, bir Erzurum’da... Bakıyorsunuz Tarsus’ta... Gönüllüler, avukatlar ve ailelerle birlikte mağdurların yanında... Bitmeyen enerjisiyle sonuna kadar mücadele etmeye devam ediyor. Seni seviyoruz Saadet Öğretmen.
#YazarOkul, toplumun küçük bir modeli. Sınıflar da bu bağlamda toplumu yansıtır. Sınıfta olup bitenler aslında toplumdakilere benzer. Okulların temel işlevi ise, toplumu, çağın koşullarına uygun bir şekilde uyarlamak ve dönüştürmektir. Okul, bir yandan var olan sosyo-kültürel-ekonomik kalıpları aktararak toplumun devamlılığını sağlamak isterken diğer taraftan çağın koşulları ve gereklilikleri ile değişen koşullar ve gereklilikler yönünde kazanımları öğrencilere öğreterek dönüştürmek ister. Bu işlev, kendi içinde bir paradoks oluşturur.
#ÖĞRENCİ