PaylaÅŸ
Sanat, kültür, spor, estetik kavramlarının, doÄŸa ve çevrenin korunması, canlı ve cansız tüm varlıklara verilen deÄŸerin, el sanatları, imalat, bakım hizmetlerinde de nitelik aranıyorsa; doÄŸruluk, dürüstlük, iyilik, dayanışma, yardımlaÅŸma, ahlak, erdem, gurur, saygı, sevgi ve etik deÄŸerler aranıyorsa bunların da yolu eÄŸitimden geçiyor. Sanat, kültür, spor, estetik kavramlarının, doÄŸa ve çevrenin korunması, canlı ve cansız tüm varlıklara verilen deÄŸerin, el sanatları, imalat, bakım hizmetlerinde de nitelik aranıyorsa; doÄŸruluk, dürüstlük, iyilik, dayanışma, yardımlaÅŸma, ahlak, erdem, gurur, saygı, sevgi ve etik deÄŸerler aranıyorsa bunların da yolu eÄŸitimden geçiyor.Â
YAÅžAM KALÄ°TESÄ° VE EĞİTÄ°MÂ
Bir toplumun yaÅŸam kalitesi de tamamen eÄŸitimle ilgilidir. Her iÅŸin başı saÄŸlıktır ama onun için de iyi bir eÄŸitim gerekiyor.Â
DeÄŸerli bir yaÅŸam için kaliteli bir eÄŸitim anlayışına ve sistemine ihtiyaç var. EÄŸitimi desteklemeyen, iyi bir yöntem geliÅŸtirmeyen, gerekli olan eÄŸitici ve öğreticileri, ustaları yetiÅŸtirmeyen, yeterli sayıda bulunduramayan, derslik, laboratuvar, bahçe, spor ve müzik salonlarını hazır edemeyen, araç gereçleri ve okulları, fiziki yapıyı tamamlayamayan, akla, demokrasi ve hukuka dayalı bir akademik öğretimi inÅŸa edemeyen bir ülke geliÅŸme ve kalkınmasını asla saÄŸlayamaz.Â
BÄ°LÄ°M YOLUÂ
Öğretmenler ve eÄŸitimciler çocuklar için ışık olacak.  Akademisyenler o ışığı sonsuz bir aydınlığa dönüştürecek. Doktorlar, saÄŸlık görevlileri nesilleri bedenen, ruhen ve sosyal yönden iyi hazırlayacak, mühendisler, mimarlar, teknik meslekler saÄŸlıklı hayat için akıl ve bilimin aydınlığında inÅŸa edecek, yaratıcı olacaklar. Bilimin yolundan yürüyecekler.Â
*Â
Aslında annelerle, babalarla; ailede baÅŸlayacak nesillerin hikayesi…  İnsani deÄŸerlerin temeli burada, aile ocağında piÅŸmeli.Â
*Â
Bu sebeple ‘eÄŸitim, eÄŸitim, eÄŸitim; illa da eÄŸitim’ diyoruz. Göstermelik deÄŸil, günün gerçekleri, geleceÄŸin ihtiyaçları ve ileri görüşlülük ile.  Bunun için de saÄŸlam ve saÄŸlıklı temeller üzerinde kendini geliÅŸtire geliÅŸtire tükenmez bir ışığa dönüşecek köklü ve kurumsal bir yapı gerekiyor. Â
*Â
Arzumuz, isteÄŸimiz ve dileÄŸimiz o dur ki okullarımızdan bilimin gerçeklerine dayalı, nitelikli, bilgili, aydın ve medeni insanlar yetiÅŸsin.  BaÅŸarı mı? BaÅŸarı bunların ardından kaçınılmaz olarak gelecektir.Â
OKULLAR AÇILDI AMA
Okullar açıldı. İlk ve orta öğretimde 20 milyonun üzerinde öğrenci ve öğretmen ile yüzyüze eÄŸitim baÅŸladı. Covid-19 Pandemisi gerçeÄŸiyle, ölüm ve hastalık kaygısıyla ders zilleri çalıyor. Hayırlı olsun.Â
*Â
Kaliteli bir eğitim dönemi için eksiklikler tamamlandı mı?
• Sınıf, sıra, masa, kalem, akıllı tahta, projeksiyon, teknolojik öğretim araçları her okulda yeterli düzeyde mi?
• Sınıfların öğrenci sayıları azaltıldı mı?
• Salgın önlemleri alınmış bir eğitim ortamı sağlandı mı?
• Eğitim kurumlarının yeteri kadar temizlik personeli var mı?
• Sabun ve dezenfektanlar tedarik edildi mi?
• Maske… Okulların maske ihtiyacı günde milyonlarca olacak şekilde temin edildi mi?
• Okul servisleri, kantinleri, bunların çalışanları ve hizmet anlayışları istenilen seviyeye getirilebildi mi?
• Ders saatlerini kısaltmak, teneffüs sürelerini uzatmak sağlanabildi mi? Teması azaltmak için kalabalıkları da küçültmek için ders ve teneffüs sürelerini farklılaştırmak planlanabildi mi?
• Gibi, gibi, gibi…  Kısacası hazır mıyız?..Â
AÅžILARÂ
Peki, öğretmenlerin, memurların, temizlik görevlilerinin aşıları tam mı? Hatta okul içine giren velilerin aşıları? Bunu saÄŸlayabilmek için sistem, etkin kontrol ve denetim yapabilecek imkana sahip mi?..Â
*Â
SaÄŸlıklı bir eÄŸitim dönemine hazır mıyız? Hazırız ya da deÄŸiliz! Cevabını siz verin… Â
*Â
Åžu anda velilerin ve eÄŸitimcilerin beklentisi ders baÅŸarısı deÄŸil; öğrencilerin saÄŸlığını korumak…Bunun için de uyarıyoruz, endiÅŸeliyiz!.Â
EĞİTÄ°MDE BAÅžARI MI DEDÄ°NÄ°Z!Â
BaÅŸarı konusuna gelince…  Gelmesek daha iyi! Zira ulusal ve uluslararası düzeyde boyumuzun ölçüsünü alıyoruz…Â
*Â
Öğrencilerin staj dönemleri başladı.
Son günlerde yaÅŸları 17, 18 olan 50 civarında TMAL- Teknik Meslek Anadolu Lisesi son sınıf öğrencisinin staja baÅŸlamadan önce ki saÄŸlık durumlarını deÄŸerlendirip, muayenelerini yaptım. Bu arada da; Â
• Devletimizin adı nedir, hangi yıl kuruldu, kurucusu kimdir? Â
• BaÅŸkentimizin ve yönetim sistemimizin adı nedir?Â
• Cumhuriyet hangi yıl ilan edildi? Â
• Milli marşımızın adı nedir, kim yazdı? Â
• Dini ve milli bayramlarımızın isimleri nedir?Â
• Peygamberimiz Hz. Muhammed’in doÄŸum ve ölüm yılı nedir?Â
• Mustafa Kemal Atatürk’ün doÄŸum ve ölüm yılı nedir?Â
• OÄŸuz KaÄŸan, Atilla, Osmangazi, Fatih Sultan Mehmet kimdir?Â
• Osmanlı devleti hangi yıl, nerde kuruldu, ne zaman yıkıldı?  Â
• KurtuluÅŸ savaşı hangi yıl ve hangi devletlere karşı nerede yapıldı? Â
• Çanakkale savaşı ne zaman ve kimlere karşı yapıldı?Â
• Anıtkabir nerededir? Â
• Demokrasi ve cumhuriyet nedir, bildiÄŸiniz baÅŸka yönetim sistemi var mıdır? Â
• Türkiye’nin kaç ÅŸehri ve coÄŸrafi bölgesi var? Â
• Türkiye’nin üçer tane göl, nehir, daÄŸ ve denizinin adını söyleyin?Â
• Bursa’ya sınır, komÅŸu illerimizin adlarını söyleyin? gibi sorularla bilgi düzeylerini anlamaya çalıştım. Hay sormasaydım… Kafamı duvarlara vurasım geldi. Çok üzüldüm, anlatamam.  SorduÄŸum soruların çoÄŸuna cevap alamadığımı gibi cevap vermeye çalışanlar da ancak % 10’unu yanıtladı.Â
*Â
Son sorum da şöyleydi; - Atatürk, cumhuriyeti kimlere emanet etti? ‘Gençler’ cevabını veren az sayıda öğrencilerimizin mahcubiyeti beni üzdü.Â
FATMA HANIM BÄ°LÄ°YORÂ Â
Kurumumuzun emektarı, temizlik görevlimiz ofisimde çalışırken buyur otur şuraya dedim, sohbet edeceğiz…  Gençlere sorduklarımı sıralamaya başlayınca ‘hocam ben ilkokul mezunuyum’ dedi mahcup bir şekilde. Soruların en az % 50 ‘sine doğru cevap verdi.  Durum budur dostlar, denemek size kalıyor!..
PaylaÅŸ