İlk kez 2011 başında gündeme gelen ama ticari olarak Kasım 2017’de resmiyet kazanan ‘yerli otomobil’ projesine ilişkin ilk somut örnekler aralık başında ortaya çıkacak. ‘Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’ (TOGG) bünyesindeki mühendis ve tasarımcılar tarafından geliştirilen 2 ön gösterim aracı, yani yürüyen SUV prototipleri kasımda geliyor. Bu araçlar aralık başında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımıyla tanıtılacak.
#YazarDevlet, ÖTV teşviki için vergi gelirine ve piyasanın canlanmasına bakar. Teşvikin devrede olduğu mart ayı ile teşviksiz ağustos ayı arasında satışlarda yarı yarıya fark olsa da ÖTV tahsilatında büyük fark yok. Ayrıca bir çok marka 8 ayda sattığını 4 ayda satacağını öngördüğüne göre piyasa canlanması için bir şey yapmaya gerek var mı?
#YazarKapılarını dün önce dünya basınına açan ‘Cenevre Otomobil Fuarı’nda Türkiye’de üretilen modeller ön plana çıktı. 306 milyon Euro yatırımla Bursa’da üretilen yeni Renault Clio fuarın yıldızlarından biri olurken, yine Bursa’da üretilen Fiat Egea/Tipo Sport ise büyük beğeni topladı. Ayrıca Japon Toyota’nın Sakarya’da ürettiği yeni Corolla Sedan ile C-HR modelleri de dikkat çekti.
#GazetehaberleriGeleceği şekillendirmesi beklenen otonom (sürücüsüz) otomobiller artık zenginlerin tekelinden çıkıyor. Bugüne kadar maliyetleri nedeniyle sadece lüks otomobil markaları tarafından geliştiriler otonom araç teknolojileri artık orta ve küçük sınıf araçlara da girdi. Bu alanda bir ilke imza atan Japon Nissan’ın geliştirdiği otonom Qashqai 2017 yılı ortasında Türkiye’de ulaşılabilir bir fiyatla satışa sunulacak.
#NissanDünyanın en büyük otomobil fuarına ev sahipliği yapan Paris, bu yıl kapılarını 7 markanın katılmaması, katılanların da tasarruf tedbirleri almasıyla oldukça sönük açtı. Fuarın uluslararası itibarını adeta Türkiye’de üretilen 9 yeni model kurtardı. Toyota, Fiat, Renault, Hyundai ve Honda standlarının yıldızı Türkiye’de üretilen bu modeller oldu.
#Paris Otomobil FuarıYeni bir araç almak için kolları sıvayan ve belli bir bütçenin üstüne çıkamayanlar, bu haber sizin için. Bu günlerde otomobil fiyatlarını araştırmaya başlayan birinin ilk kurduğu cümle büyük ihtimalle "Yok kardeşim fiyatlar uçmuş, 0 araç alınmaz" oluyordur.
#0 OtomobillerDöviz kurlarında son aylarda yaşanan dalgalanmanın etkisiyle sıfır otomobillerin en düşük motor gücü ve donanıma sahip modellerinde bile taban fiyat, 40 bin lirayı buldu. Yılın ilk çeyreğinde 10 markaya ait 21 model 40 bin liranın altındaki fiyatlarla satılırken, ikinci çeyreğin sonunda fiyatı söz konusu rakamın altında olan model sayısı 12'ye düştü.
#Otomobil2010 yılında Paris’te yaptığı açıklamada, Nissan’ın Türkiye’deki pazar payından memnun olmadığını belirten Renault ve Nissan CEO’su Carlos Ghosn, Renault’nun başarısını örnek göstererek, Türkiye’de Nissan’ın büyümesi için üretim yapmasının kaçınılmaz olduğunu söylemişti.
Nissan CEO’su Carlos Ghosn’un “Türkiye’de satışlardan mutlu değilim. Yatırım kaçınılmaz” mesajıyla düğmeye basan Japon şirket, pazara yüklenme kararı aldı. Nissan Türkiye Genel Müdürü Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu, “Kısa sürede 3 kata yakın büyüyüp yıl sonunda 20 binin üzerinde satış hedefliyoruz. 2010’da Avrupa’da 13’üncülükten 7’inciliğe bu yıl ise 5’inciliğe yükseleceğiz” dedi.
Autoshow Fuarı için İstanbul’a gelen Nissan Başkan Yardımcısı Gilles Normand, “Türkiye pazarından yeteri kadar mutlu değiliz. Bu durum kısıtlı model varlığımızdan kaynaklanıyor. Türkiye’de büyümek için her türlü fırsatı değerlendireceğiz. Yatırım da bu seçenekler arasında” dedi.
Bu yıl 80'inci kez düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı'na elektrikli araçlar damga vurdu. Elektrikli araçların 10 yıl sonra toplam üretimin yüzde 10'unu oluşturması bekleniyor. Fuarın geçen seneye göre diğer büyük bir farkı ise sektördeki karamsarlığın yerini artık iyimserliğe bırakması oldu.
ABD hükümetinden 529 milyon dolarlık desteği arkasına alarak dünyanın en lüks ve en hızlı elektrikli otomobili Karma’yı yaratan Amerikan Fisker’in kurucusu ve CEO’su Henrik Fisker, “Yılda 15 bin adet Karma satmayı hedefledik. Bunun yarısı Avrupa’da gerçekleşecek. Türkiye, Romanya, Bulgaristan, Yunanistan ve Kıbrıs distribütörümüz Boyner, en büyük ortağımız olacak” dedi.
2003 yılında yayın hayatına başlayan Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin 4 yıl önce başlattığı Türkiye’nin en beğenilen otomobilleri yarışması ’Otobil’ yaşanan tüm olumsuz koşullara ve krizlere rağmen hiç bir kesintiye uğramadan yoluna emin adımlarla devam ediyor.