Emre Özpeynirci
Oluşturulma Tarihi: Mart 05, 2010 00:00
ABD hükümetinden 529 milyon dolarlık desteği arkasına alarak dünyanın en lüks ve en hızlı elektrikli otomobili Karma’yı yaratan Amerikan Fisker’in kurucusu ve CEO’su Henrik Fisker, “Yılda 15 bin adet Karma satmayı hedefledik. Bunun yarısı Avrupa’da gerçekleşecek. Türkiye, Romanya, Bulgaristan, Yunanistan ve Kıbrıs distribütörümüz Boyner, en büyük ortağımız olacak” dedi.
DÜNYANIN en hızlı ve en lüks elektrikli aracı Karma’yı geliştirip üretmeye hazırlanan Amerikan Fisker, bu yılın sonunda Türkiye, Bulgaristan, Yunanistan, Polonya ve Kıbrıs’a Boyner Sanayi ile giriyor. ABD hükümetinden 529 milyon dolarlık maddi desteği de arkasına alan Fisker’in kurucusu ve CEO’su Henrik Fisker, “Biz yılda 15 bin Karma üreteceğiz. Bunun 7 bin 500 adedini Avrupa’da satmak istiyoruz. Boyner bu noktada bizim en büyük ortaklarımızdan biri olacak” dedi. Türkiye’nin Avrupa’da en fazla potansiyeli olan ülkelerden biri olduğunu söyleyen Fisker, vergi sisteminin değişmesiyle patlama yapacağına inandığını da kaydetti.
Çirkin imajını yıktık
Dünyada yaşamın değiştiğini, buna bağlı olarak otomobillerin de farklı bir noktaya gittiğini vurgulayan Fisker, şöyle konuştu: “Biz bu noktada ne yapabileceğimizi düşündük ve elektrikli araçların geleceği şekillendireceğini gördük. Ama bugüne kadar üretilen elektrikli otomobillerin hep küçük ve çirkin olduğu için kötü bir imaja sahip olduğunu fark ettik. Bizde elektrikli otomobillerin lüks, spor olabileceğini göstermek için Karma’yı geliştirdik. Bugün bir çok lüks otomobil üreticisinin bu tip elektrikli araçlar geliştirdiği görüyoruz. Bizim farkımız bu aracı şov amaçlı yapmadık, üretiyoruz.”
Yarı fiyatına ve tasarrufluKarma’nın dünyaca ünlü lüks modellerden performans, kalite ve görünüm olarak hiçbir farkının olmadığını söyleyen Fisker, “En büyük farkımız böylesine lüks bir araca hem rakiplerin hem yarı fiyatına sahip oluyorsunuz, hem de yakıt tasarrufu yapıyorsunuz” diye konuştu. Fisker, Avrupa fiyatı 80 bin
Euro olarak belirlenen Karma’nın daha piyasaya çıkmadan şu ana kadar 1600 adetlik talep aldığını belirterek
Türkiye’de yılda 10 taneBoyner Sanayi Genel Müdürü Osman F. Boyner ise, bu yılın sonunda Avrupa’da piyasaya sunulacak Karma modelinden yıl sonunda Türkiye’ye 2 adet getireceklerini belirtti. Boyner, Türkiye’de yılda ilk etapta 10 adet Karma satmayı hedeflediklerini söyledi. 450 beygir gücünde elektrikli motorun yer aldığı Karma’da ayrıca 250 beygirlik 2 litrelik turbo benzinli motorun da bulunduğunu kaydeden Boyner, “Bu 2 litrelik benzinli motor, elektrik motorunun menzili bittiği zaman devreye giriyor. Elektrikli otomobil için Türkiye’de bir vergi düzenlemesi yok. Karma’nın avantajı 2 litrelik motorunun Türkiye’de vergi sistemine dahil olması” dedi.
Citroen, Türkiye’de çıtayı yükselttiBAYRAKTAR Otomotiv’in temsilciliğindeki Citroen Türkiye’nin Genel Müdürü Bahattin Tataoğlu, 2009’da 13 bin 484 adetlik satışla yüzde 2.4’lük pazar payı elde ettiklerini belirterek, “2010 yılına çok iyi başladık. İlk iki ayda pazar payımız yüzde 3.8’e yükseldi. Yeni C3’ün de desteğiyle bu yıl daralan pazarda yüzde 20’lik artış hedefliyoruz” dedi. 2010 yılı başında 15 bin 500 adetlik bir satış ve yüzde 3’lük pazar payı hedefi koyduklarını kaydeden Tataoğlu, “Talebe bağlı olarak bu hedefi artıracağız. Yıl sonunda yüzde 3’lük pazar payının üstüne çıkacağız” diye konuştu. Citroen’in premium sınıfa adım attığı DS3 modelini mayıs ayında Türkiye’de piyasaya sunacaklarını da kaydeden Tataoğlu, şunları söyledi: “Küçük sınıfa adım atacağımız bu dikkat çeken modelimizden bu yıl 350 adet satmayı hedefliyoruz. Fiyat çalışmasını halen yapıyoruz ama biz 41-42 bin TL bandında yer alacağını düşünüyoruz.”
Mazda’nın MPV’si 1.6 dizel motorla yıl sonu geliyorJAPON Mazda’nın Cenevre Fuarı’nda sergilediği Mazda5’in MPV sınıfındaki yeni versiyonu C-MAV, yıl sonunda Türkiye’de satışa sunulacak. Mazda Türkiye, manuel vitesli 1.6 litrelik dizel motorun yer alacağı C-MAV’ın yılda 250 adet satmayı hedeflerken, fiyatının 50 bin TL civarında olacağını açıkladı. Mazda’nın fuarda tanıttığı bir diğer model ise Mazda6’nın yeni versiyonu oldu.
Micra maçolaştıNİSSAN’ın küçük sınıftaki temsilcisi Micra yeni haliyle Cenevre Otomobil Fuarı’nın önemli modellerinden biri oldu. Micra’nın yenilenmiş hali mart ayında Tayland’da satışa sunulmasının ardından sonbaharda Avrupa ile aynı dönemde Türkiye’de de satışa sunulacak. Nissan’ın CEO’su Carlos Ghosn’un tanıttığı dördüncü nesil Micra’nın en önemli özelliği bu versiyonu ile maço bir tavır sergilemeye başlamış olması. Daha önceki versiyonuyla kadın sürücülerin ilgisini daha fazla çeken Micra bu yenileme ile birlikte erkek sürücülerin de ilgisini çekmek istiyor. Nissan’ın fuarda en fazla önem verdiği model Micra olurken ayrıca makyajlı Qashqai ve Navara da yenilikler arasında yer aldı.