Son 30 yılda 2 bin eserin çalındığı ortaya çıkan Londra’daki British Museum’a Kültür Bakanlığı mektup yazdı. Mektupta Anadolu’dan kaçırılan eserlerin akıbeti soruldu ve “Anlaşıldı ki siz iyi koruyamıyorsunuz, bizim eserlerimizi iade edin” dendi.
#Kültür Ve Turizm BakanlığıANTALYA Tanıtım Vakfı'nın (ATAV) yurt dışına kaçılan 8 tarihi eserin iadesi için change.org’ta başlattığı 'Eserler Ait Olduğu Yerde Güzeldir' adlı projeye destek verenlerin sayısı 25 bine yaklaştı. İmzalar, 100 bin olunca eserlerin iade talebi UNESCO'ya ulaştırılacak. Nereidler Anıtı, Payava Lahdi, Thyke Heykeli gibi değeri paha biçilemez eserlerin yurda dönmesi için yoğun çaba harcanıyor. ATAV Başkanı Yeliz Gül Ege, bu eserlerin genelde 19’uncu yüzyıl ve öncesinde kaçırıldığını söyledi.
#AntalyaAntalya bölgesindeki antik kentlerden alınarak 19. yüzyıl öncesinde yurt dışına çıkartılan Anadolu kültür varlıklarının ana vatanına dönmesi için Kültür ve Turizm Bakanlığının verdiği mücadeleye, sivil toplum kuruluşları da destek veriyor.
#Kültür VarlıklarıAntalya Tanıtım Vakfı, illerinden çeşitli ülkelere kaçırılan 8 arkeolojik kültür varlığının geri getirilmesi için ‘Toprağına beklenenler’ başlıklı kampanya başlattı. Antalya Havalimanı Dış Hatlar 2 Terminali’nin çıkışına Ksanthos’tan kaçırılan ve bugün British Museum’da sergilenen Nereidler anıtının imitasyonu konuldu.
#GazetehaberleriUNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi’nde yer alan Xsanthos (Ksanthos) antik kentindeki mozaikler korumasız şekilde açığa çıktı. Sanat şaheseri mozaikler eski kazı başkanlığı döneminde jeotekstil örtüyle korunuyordu. Örtü yıllar içinde aşınınca mozaikler açığa çıktı. Koruma önlemi de olmayınca mozaiği oluşturan küçük taş parçaları etrafa saçılmaya başladı. Üstündeki betimlemeler ise gün geçtikçe yok oluyor.
#AntalyaXanthos Nehri, yani bugünkü Eşen Çayı boyunca uzanan yol üzerinde, Likyalılar’ın görkemli kentleri sıralanıyor. Konumları, mezarları ve ilginç tarihleriyle, birçoğu bakir bir doğanın içinde olan ve henüz tam kazılmamış Likya harabelerini görmek, doyurucu ve heyecan verici bir deneyim. Şafak sökerken yattığım çardaktan doğruluyorum. İnsan, gece karanlığında vardığı bir yerde sabah gözünü açtığı ilk an garip oluyor.