12. Restoran Haftası başladı! İstanbul, Ankara ve İzmir’de 100’ü aşkın katılımcı restoranın hazırladığı menüler, uygun fiyatlarla lezzet tutkunlarıyla buluşuyor. ‘Bireysel’ ve ‘paylaşımlı’ olmak üzere iki ayrı kategoride tasarlanan menülerin tamamı atıksız mutfak disiplinine uygun, üstelik bitki bazlı seçenekler de var. Etkinlikte deprem bölgesi de unutulmadı. Hasar gören restoranlara destek olmak ve bölgedeki yeme-içme sektörünü ayağa kaldırmak için Antakya’nın dört ünlü restoranı İstanbul’da ağırlanacak.
#Restoran HaftasıHerkesin hayalidir kendi işletmesinin olması... Restoranınızın ayakta durabilmesi için yapmanız gereken birkaç şey var. Bunlar, restoranın konsepti, konumu, malzeme alışverişi, çalışanları geliştirmek, mali sihirbazlık ve kriz anında mutfağa geçebilmektir.
#Ramazan BaşanDışarıda yeme alışkanlığımızı meyhane kültüründen bağımsız düşünmek mümkün değil. Ancak onu doğru yaşatmak, sofraya konan mezelerin çeşidi ve lezzetinden personele, aydınlatmadan dekorasyona çok derin bir mevzu... Bir haftadır elimden bırakmadığım ‘Meyhane İhtisas Kitabı’ tüm yönleriyle anlattığı meyhane kültürünü geçmişten bugüne geleneğiyle taşımak için önemli bir kaynak.
#MeyhaneGörünen o ki 2020’den beri pandemi ve diğer sebeplerle tüm dünyayı etkileyen küresel kriz, bu sene de sektörümüzün rahatlamasına izin vermeyecek. Dolayısıyla 2022, riskleri minimize etmeye çalışacağımız bir yıl olacak. Restoranlar menülerini küçültecek, paket servis yükselişini sürdürecek, misafirler mekâna kendi içkilerini götürecek ve yerel ürüne talep daha da artacak.
#PandemiHafta başında her gidişimde farklı bir heyecan duyduğum, tat aldığım Gaziantep’teydim. Sofra, mutfak, dekorasyon ve ev tekstili alanında Türkiye’nin önde gelen markalarından Karaca, Gaziantep Belediye Başkanı Fatma Şahin’in katkılarıyla şekillenen bir projeye imza attı. Kentin simgesi Zeugma’nın mozaik desenlerini ürünlerine taşıdı. Tasarımların tanıtımı projeye ilham veren Zeugma Mozaik Müzesi’nde yapıldı.
#Müge AkgünKaraca, Gaziantep’in tarihi zenginliğini ürünlerine taşıdı. Gaziantep Belediye Başkanı Fatma Şahin’in de katkılarıyla şekillenen proje ile Zeugma’nın simgesi, dünyaca ünlü "Çingene Kızı" mozaiği ve birçok farklı mozaik deseni kullanılarak özel bir seride hazırlandı.
#KaracaPandemi nedeniyle bir yıl gibi kısa bir sürede yeme-içme kültürümüzde köklü değişiklikler oldu. Kimi gıdaları hayatımızdan çıkardık, kimilerine ağırlık verdik. Alışverişi internet üzerinden yapmaya başladık. Müdavimi olduğumuz restoranları paket paket eve taşıdık. Peki bundan sonra neler olacak? 2021’de mutfak raflarına neleri ekleyeceğiz, şefler sektörü ayakta tutmak için hangi uygulamalara yönelecek? İşin uzmanlarına sorduk.
#GazetehaberleriOcak-eylül döneminde sektörün ihracatına en büyük katkı yüzde 35,8’le küçük elektrikli ev aletleri grubundan geldi. EVSİD Başkanı Burak Önder "Pandemiyle birlikte mart-nisan ve mayıs aylarında yüzde 51’e varan daralmalar yaşadık. Yeni normalin başlangıcı olarak kabul edilen haziranda ise yüzde 33 büyüme yakaladık" dedi.
#EVSİDEv ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği Başkan Vekili Talha Özger "Türkiye en çok yüzde 35'lik oranla elektrikli küçük ev aletleri ihraç ediyor. Avrupalı firmalar pandemi nedeniyle tedarik zincirlerini değiştiriyor. Ülke olarak bu bölgedeki fırsatları iyi değerlendirir ve kalıcı olursak hem sektörümüze hem de ülkemizin cari açığının kapanmasına ciddi katkımız olur" dedi.
#EVSİDEv ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Başkan Vekili Talha Özger, Türkiye'nin ev ve mutfak eşyaları sektöründe ürün grupları bazında yüzde 35'lik payla en fazla elektrikli küçük ev aletleri ihraç ettiğini belirterek, "Avrupalının evindeki küçük ev aletleri Made in Türkiye olacak." dedi.
#Ev Ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri Ve İhracatçıları DerneğiTürkiye’de gastronomi sektörünün en önemli buluşmalarından biri olan Sirha İstanbul, 14-16 Kasım 2019 tarihleri arasında İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenecek. HORECA sektörünün uluslararası buluşması bu yıl şeflerin olimpiyatı Bocuse d’Or ve dünyanın en önemli kahve organizasyonu SCA’nın Türkiye Şampiyonası’na da ev sahipliği yapacak. Sirha İstanbul’un bu yılki teması ise gastronomi dünyasının trendlerinden artizan ekmek olacak.
#Sirha İstanbulMutfak ve sofra sektöründe Türkiye’nin önde gelen markalarından Karaca, 2019’da bir yabancı markayı çatısı altına almaya hazırlanıyor. İtalya ve Almanya’da köklü markalarla görüşen Karaca, henüz tam istediği gibi bir markayı bulamamış olsa da Karaca Grubu İcra Kurulu üyesi Galip Bağcı, “Hem mirası ve kökleri hem de operasyonel büyüklüğü olan bir Avrupa markasını satın almak istiyoruz. 2019’da bunu gerçekleştirmeyi planlıyoruz” dedi.
#GazetehaberleriBu yıl 4,5 milyar dolar ihracat hedefleyen züccaciye sektörü, ihracattaki iyi gidişle birlikte bu rakamı 4,8 milyar dolar olarak revize etti. ZÜCDER Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Erdoğan: "Bu seneyi iç ve dış ticaret olarak baktığımızda 10 milyar dolar civarında bir hacimle tamamlayacağız. Yine dış ticaret fazlası vereceğiz ve ihracat hedefimiz de 4,8 milyar dolar." açıklamalarında bulundu.
#İhracatKonuyu aklımıza gastronomi yazarımız Vedat Milor düşürdü. Birkaç hafta önceki yazısında “Günümüz İstanbul’unda uydurma ‘modern meyhane’ ya da ‘masa örtülü ocakbaşı’ndan başka lokanta modellerinin tutması olanaksıza yakın. Bunun dışında; pizza, döner, ciğer, burger, dürüm... Yani sokak lezzetleri... Cihan (Kıpçak), ortağı Üryan’la (Doğmuş) burger ve sosisli sandviç yaparken Kaan (Sakarya) ve Derin (Arıbaş) gibi çok üst düzey şeflerin dürüm işine soyunmaları gayet mantıklı. Bu; onların değil, benim, sizin, bizlerin ayıbı.” Milor’un bu tespitinden hareketle, sokak lezzetlerine yönelen bu şeflerin kapılarını çaldık. Anlattıklarına bakınca gördük ki; her biri birbirinden yetenekli bu şeflerin ‘fine dining’i bırakmalarının biri psikolojik, biri toplumsal iki temel sebebi var. Psikolojik olanı tahmin etmek zor değil. Kusur kabul etmeyen standartlar, mutfağın o sert koşullarına alışkın şefleri bile bir zaman sonra yıldırıyor. Tuzluğun deliklerinin kenarında kalmış tuz tanelerini dert etmek zorunda olmamak ve farklı kesimlerden, daha fazla sayıda insana yemek pişirmek istiyorlar. Toplumsal sebebin kökleriyse olabildiğince derinlere uzanıyor...
#OscarTürkiye’nin dünya standartlarında hazırlanan kılavuzu ‘İncili Gastronomi Rehberi’nin ilkine geçen yıl kavuşmuştuk. İkincisi için gün sayarken proje koordinatörü Müge Akgün’le buluştuk, ilgi çekici detayları konuştuk. Sayıları 209’u bulan gizli müfettişlerle özel jürinin, belli kriterlere göre puanlandırdığı restoranların sonuçları hakkında Müge Akgün ser verip sır vermedi.
#İncili Gastronomi RehberiYaklaşık altı aydır Hürriyet yazarlarından Müge Akgün liderliğinde hummalı bir çalışma yürütülüyor. Altı kişilik çekirdek koordinasyon ekibi, 18 kişilik onur kurulu ve ismi açıklanmayan 130 ‘müfettiş’ kapsamlı bir rehber hazırlıyor. İstanbul, Bodrum ve Çeşme’nin restoranlarını gizlice denetleniyor, önceden belirlenen kritelere göre verilen puanlar hesaplanıyor. Hürriyet ve Karaca işbirliğiyle hayata geçirilen ‘İncili Gastronomi Rehberi’ için çalışmalar tam gaz devam ediyor. Yeme-içme tutkunlarına rehber olacak ve sektöre ivme kazandıracak projenin ayrıntılarını konuşmak üzere geçen hafta Mikla’da bir davet düzenlendi. İşte Hürriyet yazarlarının ve proje üyelerinin katıldığı davetten yansıyanlar...
#HürriyetÇanakkale Cemile Levi’nin komşu-tanıdık evlerde ‘sofra’ ürünleri satarak başlayan girişimciliği oğulları İzak ve Sedat’ın gayretleriyle önce büyük toptan ticarete, sonra Cemile adıyla mağaza zincirine dönüştü. İzak Levi, 9 ayda 12 ilde 17 ‘Cemile’ mağazası açtı ve 2010’da 20 milyon lira ciro yakaladı.
Sosyetenin eğlendiği mekanların işletmecisi Celal Çapa bir süre önce gece hayatını bıraktı. Son yıllarda sadece Karaköy Liman Lokantası’nı işleten Çapa, tüm içtenliğiyle kendi yemek zevkini anlattı. Türk yemeği hastası olduğunu olduğunu anlatan Çapa restoranlarındaki yemekler yerine köfteyi ve kebabı tercih ettiğini söylüyor